fallback

Зареждане на електромобил стана по-скъпо от горивото за ДВГ

На места по света цената на електроенергията скача, а тази на бензина се движи надолу

Зареждането на електрическите превозни е по скъпо от разхода за гориво на автомобилите с ДВГ за първи път от 18 месеца в САЩ, сочи доклад на консултантската фирма Anderson Economic Group ( AEG), като са сравнени сходни автомобили от среден клас.

 

 

Цената за шофиране на кола с ДВГ на 100 мили (161 км) е под разходите за зареждане на електромобил, се казва в проучването „Анализ на разходите за гориво в края на 2022 г.“ - $11,29 при конвенционалните превозни средства, което е средно с 31 цента по-малко от EV, които се зареждат основно в домашни условия. Ако се използва обществена станция за зареждане, тогава разликата в цената ще бъде повече от три долара.

„Повишаването на цените на бензина направи електромобилите да изглеждат като изгодна сделка през по-голямата част от 2021 г. и 2022 г. - коментират от AEG. - С покачването на цените на електроенергията и спадането на цените на бензина водачите на конвенционални превозни средства спестиха малко пари през последното тримесечие на 2022 г.“

 

 

Анализът разглежда базовите разходи при бензин, дизел и електричество, както и пътни данъци и такси, добавени разходи за експлоатация на колона за зареждане и зарядно устройство за EV и колко струва шофирането до бензиностанция. Изчисленията са за превозни средства, изминаващи годишно 12 000 мили (19 312 км).

Въпреки, че AEG не предоставя ценови диапазон за превозните средства от среден клас, предполага се, че групата включва подобни на автомобил Kia EV6, който започва от $48 700 - това е много повече от Chevrolet Bolt, но не е съвсем в луксозната група коли.

 

 

Резултатите от проучването изглеждат различно за собствениците на луксозни електромобили от висок клас като Porsche Taycan . В този сегмент ползите за колите на ток спрямо тези на бензин са $7,56 за електромобилите, като се приема, че зареждането се извършва отново приоритетно у дома.

С предимно търговско зареждане луксозните електромобили също са по-евтини като зареждане със сравними луксозни коли с ICE, въпреки че разликата се свива от $11,20 до $7,56 на 100 мили. AEG все още не е в състояние да предложи сравнение в сегмента на пикапите.

 

 

Въпреки, че електромобилите обикновено се възприемат като по-евтини за експлоатация, това ново проучване подчертава, че разходите за транспорт и енергия все още са повлияни от това в кой сегмент е превозното средство и дори къде в САЩ се живее.

В крайна сметка има много променливи, които трябва да се вземат предвид, преди да се реши дали едно EV е постигнало паритет на разходите със сравнима кола с ICE, а колебанията в цените на бензина могат да променят този сценарий от едно тримесечие до следващо.

 

 

fallback
  • #21
    Муахаха ( преди 1 година )
    Изненадващо е колко наивни са още електрохипитата и вярват, че притежанието и ползването на автомобил ще става по-евтино!Мамини сладки, няма правителство което да се откаже от доходите от акцизи които вземат сега и енергийни бизнеси (било горива или ток) да се откажат от сегашните си печалби!Само хватката временно ще бъде отпусната докато повече се нахендрят с електрички и тогава ще бъде затегната още по силно от сега!Най-смешното е,че това ще стане със сляпата подкрепа на хипита като вас!!!
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    В Китай за да си регистрираш нова кола с ДВГ първо трябва да получиш рег номер от държавата, което отнема до 1 година. Електричките са по облекчена процедура и излизат почти веднага. За това е големия им ръст. Не защото има пазарски колички с електромотор.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде стига с тези по-евтини електрички в Китай. Много те моля купи си един Wuling за 5000 долара.
  • #18
    TSLA ( преди 1 година )
    10 000 км за 240 кинта битов ток. Който му е скъпо - 365 кинта годишна карта за градския.
  • #17
    До 15 ( преди 1 година )
    Знаеш ли защо преди две години електромобилите и плъгините имаха под 10% пазарен дял в Китай, а последните месеци имат 35% и продължава да расте, като скоро ще задминат 50%? Причината е, че ВЕЧЕ станаха по-евтини от автомобилите с ДВГ и то БЕЗ СУБСИДИИ. А там забраната за продажби на двг май беше насрочена за 2040 година. Смяташ ли че ще е необходима дотогава? Ако електромобилите са по-евтини, смяташ ли че някой ще избере да си купи ДВГ?
  • #16
    До долния ( преди 1 година )
    Я ми обясни логиката на: "Колкото повече зелена енергия има, толкова повече ще се качва цената на тока." Защото всякаква бизнес логика говори, че колкото повече свръх излишък има от дадена стока, толкова повече се срива цената и. Тоест ако всички си инсталират фотоволтаици по покривите, включително фирмите, тока по обяд ще е на абсолютно ниска цена и мога да си го заредя на служебния паркинг на ниска цена, вместо през нощта в къщи на висока цена.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Вземете два автомобила от среден клас, единият с ДВГ, а другият Ел! Разликата в цените е 20-30 х.лв. Въпрос: Кога ще ги избиете тези пари, ако си купите Ел кола? Отговор: Когато дойте време да сменяте батериите за десетина хиляди, та даже и някой Ел. двигател! Толкова за икономиите от електрокарите и екологията! Има едни мнооого богати чичковци, които стоят зад огледалните стъкла и се превиват от смях и доволно потриват ръце, че са ви продали сливи за смет! Ай със здраве!
  • #14
    Факт ( преди 1 година )
    Нямаш ли къща с фотоволтаици, нямаш сметка от електрокар. Това е факт и винаги е било така. Колкото повече зелена енергия има, толкова повече ще се качва цената на тока. Да не говорим, че тези в блоковете въобще няма как да си зареждат колите и няма как да се направят достатъчно зарядни станции. Факт е и, че тези щайги стават само за града, защото ако има и повече от тях, ще стане още по-кофти пътуването на дълъг път, защото ще се наложи да чакаш по три часа само за ред за зарядно.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    разход 30 кW по левче на 100 и без много много натискане и 8 на сто при 3.5 лв. и здраво натискане сметнете си разликата сами струва ли си
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    До скоро заради по-високите цени на горивата в САЩ беше много по-евтино да притежаваш електромобил, а не автомобил с ДВГ, въпреки че електромобилите бяха много по-скъпи. А изследването е за края на миналата година и в цената за притежание е включена и вноската за автомобила. Но от датата на изследването досега, цената на някой модели на Тесла падна с до 20 000 долара и отново е много по-евтино да притежаваш електромобил. Тоест изследването вече е остаряло и невалидно.
fallback
Последни