fallback

Зареждане на електромобил стана по-скъпо от горивото за ДВГ

На места по света цената на електроенергията скача, а тази на бензина се движи надолу

Зареждането на електрическите превозни е по скъпо от разхода за гориво на автомобилите с ДВГ за първи път от 18 месеца в САЩ, сочи доклад на консултантската фирма Anderson Economic Group ( AEG), като са сравнени сходни автомобили от среден клас.

 

 

Цената за шофиране на кола с ДВГ на 100 мили (161 км) е под разходите за зареждане на електромобил, се казва в проучването „Анализ на разходите за гориво в края на 2022 г.“ - $11,29 при конвенционалните превозни средства, което е средно с 31 цента по-малко от EV, които се зареждат основно в домашни условия. Ако се използва обществена станция за зареждане, тогава разликата в цената ще бъде повече от три долара.

„Повишаването на цените на бензина направи електромобилите да изглеждат като изгодна сделка през по-голямата част от 2021 г. и 2022 г. - коментират от AEG. - С покачването на цените на електроенергията и спадането на цените на бензина водачите на конвенционални превозни средства спестиха малко пари през последното тримесечие на 2022 г.“

 

 

Анализът разглежда базовите разходи при бензин, дизел и електричество, както и пътни данъци и такси, добавени разходи за експлоатация на колона за зареждане и зарядно устройство за EV и колко струва шофирането до бензиностанция. Изчисленията са за превозни средства, изминаващи годишно 12 000 мили (19 312 км).

Въпреки, че AEG не предоставя ценови диапазон за превозните средства от среден клас, предполага се, че групата включва подобни на автомобил Kia EV6, който започва от $48 700 - това е много повече от Chevrolet Bolt, но не е съвсем в луксозната група коли.

 

 

Резултатите от проучването изглеждат различно за собствениците на луксозни електромобили от висок клас като Porsche Taycan . В този сегмент ползите за колите на ток спрямо тези на бензин са $7,56 за електромобилите, като се приема, че зареждането се извършва отново приоритетно у дома.

С предимно търговско зареждане луксозните електромобили също са по-евтини като зареждане със сравними луксозни коли с ICE, въпреки че разликата се свива от $11,20 до $7,56 на 100 мили. AEG все още не е в състояние да предложи сравнение в сегмента на пикапите.

 

 

Въпреки, че електромобилите обикновено се възприемат като по-евтини за експлоатация, това ново проучване подчертава, че разходите за транспорт и енергия все още са повлияни от това в кой сегмент е превозното средство и дори къде в САЩ се живее.

В крайна сметка има много променливи, които трябва да се вземат предвид, преди да се реши дали едно EV е постигнало паритет на разходите със сравнима кола с ICE, а колебанията в цените на бензина могат да променят този сценарий от едно тримесечие до следващо.

 

 

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    И тази мрежа сигурно ще е безплатна? Отделно с 2-3кВ мощност особено зимата със зор ще поддържаш заряда който изразходваш дневно. Ако искаш да ходиш някъде освен на работа?
  • #30
    До 28 ( преди 1 година )
    А ти защо си мислиш че цените на зарядните станции са твърди и не се променят? Зарядните станции на Тесла имат различни цени по време на пиковото потребление и през нощта, а в много натоварени периоди като например деня на благодарността, зареждането през нощта е напълно безплатно, за да не се претоварва мрежата през деня, а шофьорите да бъдат стимулирани да си заредят преди пътуване. Когато 80% от колонките са заети цената също се вдига, за да се стимулират да заредят другаде.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    А за тези които нямат гараж няма нужда да откриваме топлата вода, а може да черпим от световния опит. В много държави електроразпределителните дружества са си изградили зарядна мрежа, която не е с голяма мощност а е буквално контакт с електромер на обществени места. Включването на този контакт става с карта или мобилно приложение и потребявания ток се начислява на домашната ти партида, все едно си го ползваш вкъщи, независимо, че си на работното място или дори в друг град. За тях няма значение
  • #28
    до 27 ( преди 1 година )
    И като през деня си на работа как ще зареждаш у дома евтино? Или няма да си караш колата? Тогава за какво ти е кола и какво значение на ток или бензин е?
  • #27
    До 25 ( преди 1 година )
    Това с дневна и нощна тарифа свършва скоро като излезем на либерализирания пазар. Това са изкуствено създадени и морално остарели тарифи, защото е прието че през нощта потреблението е много по-ниско и така се стимулира потреблението на нощна тарифа. На борсата понякога тока през деня когато пече слънце е на много по-ниска цена отколкото вечерно време и тази тенденция ще се задълбочава. Излишъкът ще е през деня и умните мрежи ще ни стимулират да го ползваме точно тогава с ниски цени.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Но пък пропускаш факта, че дори по осреднени цени, средната цена за денонощие ще зависи от цените за деня и потреблението и колкото повече енергия е потребявана на ниски или нулеви цени, толкова по-ниска ще е и средната цена за деня. И какво въобще намеси мрежовата поддръжка която няма нищо общо с цената на тока. Ама абсолютно нищо. Това е като да си купиш хляб от Козлодуй с Еконт. Еконт въобще не го интересува дали си купил хляба на 3 лв или някой ти го праща без пари. При ЕРП и НЕК е същото.
  • #25
    до 23 ( преди 1 година )
    За всички живущи в блок и нямащи гараж или двор къде да зареждат за 14ст? Другия момент - като се навъдят електрички чакащи "тънката" нощна тарифа, дали тя ще продължи да е евтина? Да не стане по-скъпа от дневната след като голяма част от тока идва от слънце? И избора ще е скъпи станции през деня или скъпа "тъмна" тарифа вкъщи.
  • #24
    До 22 ( преди 1 година )
    Ами ти понеже си много умен, даже не знаеш че фирмите плащаме токът по усреднени борсови цени, а големите фирми с голямо потребление задължително го плащат по електромери с почасово мерене и по борсови цени за всеки час. За останалите е по желание дали ще си монтират такъв електромер и ще си плащат тока по осреднени или по реални цени. Към момента нямам особен на полза за такъв електромер, но ако имам къде да съхранявам енергията ще си монтирам и ще преподпиша договора с търговеца за почасово.
  • #23
    До долния ( преди 1 година )
    Ами то вече е измислено. Казва му се тол такса и се плаща на километър. Разбира се че държавата ще си вземе своето. Само че ти ще имаш избор дали да си зареждаш вкъщи на 14 стотинки или на обществена бърза зарядна станция за левче за киловатчас, а сега нямаме никакъв избор и зареждаме за 3 лв за литър навсякъде и по всяко време.А държавата и сега ти прибира както акциз така и ддс за всеки киловатчас. Прибира и данък печалба на производителите на ток и тези данъци евентуално ще бъдат увеличе ...
  • #22
    Муахаха ( преди 1 година )
    До долния ми - пак бълваш мозък!И сега има огромен излишък на ток от ВЕИ!! Да си усетил поевтиняване на тока?Има понижаване само на изкупната цена!!!! Не и на продажната!! Това, че Гошо в Долну *** в момента произвежда много ток от слънце,не значи, че този ток задължително ще дойде евтин при теб на служебния ти паркинг! Между Гошо който има ток в излишък и му го купуват евтино и ти, Тъпчо, дето има нужда от ток,има една инфраструктура дето струва пари и едни хора които искат печалби!
fallback
Последни