fallback

Зареждане на електромобил стана по-скъпо от горивото за ДВГ

На места по света цената на електроенергията скача, а тази на бензина се движи надолу

Зареждането на електрическите превозни е по скъпо от разхода за гориво на автомобилите с ДВГ за първи път от 18 месеца в САЩ, сочи доклад на консултантската фирма Anderson Economic Group ( AEG), като са сравнени сходни автомобили от среден клас.

 

 

Цената за шофиране на кола с ДВГ на 100 мили (161 км) е под разходите за зареждане на електромобил, се казва в проучването „Анализ на разходите за гориво в края на 2022 г.“ - $11,29 при конвенционалните превозни средства, което е средно с 31 цента по-малко от EV, които се зареждат основно в домашни условия. Ако се използва обществена станция за зареждане, тогава разликата в цената ще бъде повече от три долара.

„Повишаването на цените на бензина направи електромобилите да изглеждат като изгодна сделка през по-голямата част от 2021 г. и 2022 г. - коментират от AEG. - С покачването на цените на електроенергията и спадането на цените на бензина водачите на конвенционални превозни средства спестиха малко пари през последното тримесечие на 2022 г.“

 

 

Анализът разглежда базовите разходи при бензин, дизел и електричество, както и пътни данъци и такси, добавени разходи за експлоатация на колона за зареждане и зарядно устройство за EV и колко струва шофирането до бензиностанция. Изчисленията са за превозни средства, изминаващи годишно 12 000 мили (19 312 км).

Въпреки, че AEG не предоставя ценови диапазон за превозните средства от среден клас, предполага се, че групата включва подобни на автомобил Kia EV6, който започва от $48 700 - това е много повече от Chevrolet Bolt, но не е съвсем в луксозната група коли.

 

 

Резултатите от проучването изглеждат различно за собствениците на луксозни електромобили от висок клас като Porsche Taycan . В този сегмент ползите за колите на ток спрямо тези на бензин са $7,56 за електромобилите, като се приема, че зареждането се извършва отново приоритетно у дома.

С предимно търговско зареждане луксозните електромобили също са по-евтини като зареждане със сравними луксозни коли с ICE, въпреки че разликата се свива от $11,20 до $7,56 на 100 мили. AEG все още не е в състояние да предложи сравнение в сегмента на пикапите.

 

 

Въпреки, че електромобилите обикновено се възприемат като по-евтини за експлоатация, това ново проучване подчертава, че разходите за транспорт и енергия все още са повлияни от това в кой сегмент е превозното средство и дори къде в САЩ се живее.

В крайна сметка има много променливи, които трябва да се вземат предвид, преди да се реши дали едно EV е постигнало паритет на разходите със сравнима кола с ICE, а колебанията в цените на бензина могат да променят този сценарий от едно тримесечие до следващо.

 

 

fallback
  • #51
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест трябва да поддържаш 2 интернета. Защото дори последователно вързани рутерите пак има риск. Също стига дистанционно да ти ги спират когато не трябва. Например ако имаш аларма или камери да им спрат тока. И да си ровят спокойно. Или вечерта прибираш се и ти спират парното.
  • #50
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти каза че тока ще е евтин и ще има за електричките колкото искаш и ще са едва ли не безплатни за каране. А електричката като си я закачил 8 часа 2-3 кВ колко пъти ще се смени цената.
  • #49
    До 47 ( преди 1 година )
    И защо си мислиш, че ми е толкова голям проблем, че ще ми хакнат мрежата? Този рутер се ползва единствено и само за тези джаджи, така че могат да хакнат само тях.
  • #48
    До 43 ( преди 1 година )
    А след като ми говориш за средна цена на тока, очевидно абсолютно нищо не си разбрал. Дори и днес дори в България, през всеки час от денонощието цената на тока е различна и тази цена се знае предварително за 24 часа напред. Тоест ако имаш електромер за почасово мерене, този електромер ти отчита потребяваната електрическа енергия за всеки час от денонощието и я плащаш по точно тези цени плюс около 10% комисион за търговеца плюс ддс плюс твърди мрежови такси за всеки киловатчас
  • #47
    анонимен ( преди 1 година )
    И има и друг момент ако всеки един контакт ти е "умен" и комуникира с мрежата и интернет това става страхотен инструмент за следене и контрол на масите. И дава купища възможности за задни вратички за криминалния контингент. Купуваш си един китайски контакт с уязвимост и губиш мрежата си.
  • #46
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези 100000 бойлера са ти за има няма 300 000 човека от 7 милиона. - под 5%. Какъв ще е ефекта ако ги пръснеш?
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    Нали това е бъдещето, много е лесно да се случи, не изисква съществени инвестиции Всеки това трябва да прави.На практика едва ли не е готово. Аз ти казвам че нещата които казваш са много хубави, но е изключително трудно да се реализират в големи мащаби, или пък за кратко време. А това че има няколко стотин ентусиаста като теб на град, реално не променят абсолютно нищо.
  • #44
    До долния ( преди 1 година )
    А аз ще те помоля да ми покажеш поне един 100 000 град в който 100% от автомобилите са електромобили и имат нужда от такава зарядна инфраструктура?И защо реши че това е на ниво град е задължително всички трябва да участват? Какво значение има дали 100 000 бойлера по 2 киловата се намират в един град или са пръснати в цяла България, след като ако бъдат изключени едновременно, ще освободят 200 мегавата мощност и ще разтоварят мрежата с толкова, ако да речем при авария отпадне блок на ТЕЦ?
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз само попитах да ми кажеш 1 град с над 100к жители където е реализиран този смарт грид, има на всеки стълб зарядно за електричка и средната цена на тока е на практика без пари.
  • #42
    До 39 ( преди 1 година )
    Толкова ли е трудно да напишеш demand response в google и да провериш какво е това? Има го дори в любимата ви уикипедия. Току-що проверих. Можеш да провериш също какво е виртуална електроцентрала, агрегиране, smart grid. Ако ти е интересно мога да изброявам още, но само ако ми зададеш конкретен и смислен въпрос за да видя че наистина си прочел нещо, а не питаш ей така, за да се заяждаш.
fallback
Последни