fallback

Зареждане на електромобил стана по-скъпо от горивото за ДВГ

На места по света цената на електроенергията скача, а тази на бензина се движи надолу

Зареждането на електрическите превозни е по скъпо от разхода за гориво на автомобилите с ДВГ за първи път от 18 месеца в САЩ, сочи доклад на консултантската фирма Anderson Economic Group ( AEG), като са сравнени сходни автомобили от среден клас.

 

 

Цената за шофиране на кола с ДВГ на 100 мили (161 км) е под разходите за зареждане на електромобил, се казва в проучването „Анализ на разходите за гориво в края на 2022 г.“ - $11,29 при конвенционалните превозни средства, което е средно с 31 цента по-малко от EV, които се зареждат основно в домашни условия. Ако се използва обществена станция за зареждане, тогава разликата в цената ще бъде повече от три долара.

„Повишаването на цените на бензина направи електромобилите да изглеждат като изгодна сделка през по-голямата част от 2021 г. и 2022 г. - коментират от AEG. - С покачването на цените на електроенергията и спадането на цените на бензина водачите на конвенционални превозни средства спестиха малко пари през последното тримесечие на 2022 г.“

 

 

Анализът разглежда базовите разходи при бензин, дизел и електричество, както и пътни данъци и такси, добавени разходи за експлоатация на колона за зареждане и зарядно устройство за EV и колко струва шофирането до бензиностанция. Изчисленията са за превозни средства, изминаващи годишно 12 000 мили (19 312 км).

Въпреки, че AEG не предоставя ценови диапазон за превозните средства от среден клас, предполага се, че групата включва подобни на автомобил Kia EV6, който започва от $48 700 - това е много повече от Chevrolet Bolt, но не е съвсем в луксозната група коли.

 

 

Резултатите от проучването изглеждат различно за собствениците на луксозни електромобили от висок клас като Porsche Taycan . В този сегмент ползите за колите на ток спрямо тези на бензин са $7,56 за електромобилите, като се приема, че зареждането се извършва отново приоритетно у дома.

С предимно търговско зареждане луксозните електромобили също са по-евтини като зареждане със сравними луксозни коли с ICE, въпреки че разликата се свива от $11,20 до $7,56 на 100 мили. AEG все още не е в състояние да предложи сравнение в сегмента на пикапите.

 

 

Въпреки, че електромобилите обикновено се възприемат като по-евтини за експлоатация, това ново проучване подчертава, че разходите за транспорт и енергия все още са повлияни от това в кой сегмент е превозното средство и дори къде в САЩ се живее.

В крайна сметка има много променливи, които трябва да се вземат предвид, преди да се реши дали едно EV е постигнало паритет на разходите със сравнима кола с ICE, а колебанията в цените на бензина могат да променят този сценарий от едно тримесечие до следващо.

 

 

fallback
  • #71
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато тока стане х 3 над бензина на определени зареждачки, места ще има, ама с цената на автомобила, ще се връзва повече от такси сигурно
  • #70
    Желяз каменоff ( преди 1 година )
    И тогава с вода ли ще е по евтино
  • #69
    Румцайс ( преди 1 година )
    Е нали тока за колите е по един от тока за къщите
  • #68
    Andro ( преди 1 година )
    Токио 36 милиона жители незнам колко автомобила може да има колко станции ще трябват питам и отговор не искам
  • #67
    FenIX ( преди 1 година )
    Проблемът е че тези коли ще са недостъпни дори за средната класа или както каза шефа на Стеланис колите в бъдеще ще са достъпни само за богатите.
  • #66
    FenIX ( преди 1 година )
    В София официално има 900К автомобила а неофициално над 1 млн. Към 700800 К от тях не са в гаражи. Дори някой да инвестира в 70-80 К места за зареждане със съответната инфраструктура и начин на отчитане и плащане кой ще задължи някой с 90% пълна батерия да не спира на място за зареждане за да може този с 30% да спре особено при тази липса на места за паркиране? Развитието на ел колите върви в друга посока-правят коли с 800V архитектура които зареждат на суперчарджъри за минути. Проблемът е че
  • #65
    анонимен ( преди 1 година )
    И защо смяташ, че ако на всеки паркинг има дори само по един контакт на всеки 10 паркоместа, то това няма да е достатъчно? Дори да приемем че са монофазни 7,4 kw, за осем часа работен ден или през нощта се зареждат 80% от батерията, защото така или иначе не е желателно да се зарежда повече за да не се скапва. Това е повече от достатъчно за седмичния пробег и другата седмица пак ще заредиш. Ако и на служебния паркинг има толкова какъв е проблема? Проблемът е, че няма един електромобил на 10 ДВГ!
  • #64
    Ток и жици ( преди 1 година )
    Поддържам мнението, че ако нямаш гараж със собствена зарядна станция си загубен
  • #63
    FenIX ( преди 1 година )
    Варианта с изведени контакти шуко или 3-фазни дори също не работи при масово навлизане на ел колите. Няма възможност на всяко паркомясто да има такъв. В най-добрия случай дори да са 1 контакт за 5-10 коли какво ще се случи - нормално хората се прибират вечер и се включват в свободните и така до сутринта са заети - а останалите? Разчитат на късмет следващата вечер да уцелят те свободно място за зареждане и ако не уцелят? Отиват на автобуса ;-)
  • #62
    FenIX ( преди 1 година )
    От личен опит с PHEV ако нямаш гараж или двор да зареждаш на битов ток няма смисъл от кола на ток. Цената на зарядните вече е 1лв/kW-Тоест 12-15 лв на 100км. При цена на бензина 2,60 е еквивалентно на 6/100 бензин. Което е напълно постижимо с хибрид който е по-евтин и няма да се занимаваш със зареждания и тн. А в големия град как точно ще стане масовото навлизане на ел коли като няма къде да се паркира камо ли къде да зареждат с часове. Варианта с изведени контакти шуко или 3-фазни дори също н
fallback
Последни