fallback

Зареждане на електромобил стана по-скъпо от горивото за ДВГ

На места по света цената на електроенергията скача, а тази на бензина се движи надолу

Зареждането на електрическите превозни е по скъпо от разхода за гориво на автомобилите с ДВГ за първи път от 18 месеца в САЩ, сочи доклад на консултантската фирма Anderson Economic Group ( AEG), като са сравнени сходни автомобили от среден клас.

 

 

Цената за шофиране на кола с ДВГ на 100 мили (161 км) е под разходите за зареждане на електромобил, се казва в проучването „Анализ на разходите за гориво в края на 2022 г.“ - $11,29 при конвенционалните превозни средства, което е средно с 31 цента по-малко от EV, които се зареждат основно в домашни условия. Ако се използва обществена станция за зареждане, тогава разликата в цената ще бъде повече от три долара.

„Повишаването на цените на бензина направи електромобилите да изглеждат като изгодна сделка през по-голямата част от 2021 г. и 2022 г. - коментират от AEG. - С покачването на цените на електроенергията и спадането на цените на бензина водачите на конвенционални превозни средства спестиха малко пари през последното тримесечие на 2022 г.“

 

 

Анализът разглежда базовите разходи при бензин, дизел и електричество, както и пътни данъци и такси, добавени разходи за експлоатация на колона за зареждане и зарядно устройство за EV и колко струва шофирането до бензиностанция. Изчисленията са за превозни средства, изминаващи годишно 12 000 мили (19 312 км).

Въпреки, че AEG не предоставя ценови диапазон за превозните средства от среден клас, предполага се, че групата включва подобни на автомобил Kia EV6, който започва от $48 700 - това е много повече от Chevrolet Bolt, но не е съвсем в луксозната група коли.

 

 

Резултатите от проучването изглеждат различно за собствениците на луксозни електромобили от висок клас като Porsche Taycan . В този сегмент ползите за колите на ток спрямо тези на бензин са $7,56 за електромобилите, като се приема, че зареждането се извършва отново приоритетно у дома.

С предимно търговско зареждане луксозните електромобили също са по-евтини като зареждане със сравними луксозни коли с ICE, въпреки че разликата се свива от $11,20 до $7,56 на 100 мили. AEG все още не е в състояние да предложи сравнение в сегмента на пикапите.

 

 

Въпреки, че електромобилите обикновено се възприемат като по-евтини за експлоатация, това ново проучване подчертава, че разходите за транспорт и енергия все още са повлияни от това в кой сегмент е превозното средство и дори къде в САЩ се живее.

В крайна сметка има много променливи, които трябва да се вземат предвид, преди да се реши дали едно EV е постигнало паритет на разходите със сравнима кола с ICE, а колебанията в цените на бензина могат да променят този сценарий от едно тримесечие до следващо.

 

 

fallback
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    как къде под дърветата над всяко дърво фотоволтаик мисля да патентовам фотоволтаична N
  • #40
    До 37 ( преди 1 година )
    А климатика дали няма да тръгне на пълна мощност по обяд и да ти загрее добре стените пак почти без пари, вместо цял ден да стои на 16 градуса и като се прибереш да го усилиш на макс точно когато всички са направили същото? Дали като си измиеш ръцете, бойлера ще включи да дозагрее отново водата на 2 лв за киловатчас, а няма да се включи когато цената падне на 20 стотинки след няколко часа? Ето така се регулира мощността на мрежата - цената е ниска когато няма натоварване и висока когато има.
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    И къде са реализирани всички тези чудеса?
  • #38
    До долния ( преди 1 година )
    Продължаваш да не схващаш. Точно за да няма цвето музика, в кварталите с недобре развита инфраструктура цената на тока ще е адски висока когато мрежата е натоварена, за да може умните контакти да се самоизключват, а да се включат чак когато цената падне. Ако софтуерът знае, че сутринта като се изкъпеш и тръгнеш за работа в пиковите часове цената на тока е левче, а в 12 часа ще стане 5 стотинки, дали ще се включи веднага след като го източиш или ще загрее през деня почти за без пари?
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    И този софтуер без пари ли идва? Ще кажеш Алекса и Гугъл са безплатни. НО ако един продукт е безплатен, значи продукта е потребителя. Също щом мислиш че мрежите са изградени, питай някой в новите квартали на София - Манастирски ливади, Витоша и т.н. да видиш на моменти каква дискотека е. А ти казваш че мрежата на всеки квартал хей така ще поеме 10-тина хил точки по 4кВ. Също в много квартали половината парко места са в градинки и полянки. Там къде ще са контактите?
  • #36
    Рено ( преди 1 година )
    Опа каква стана тя
  • #35
    До 33 ( преди 1 година )
    Знаех си, че нищо няма да разбереш. Електропреносните и електроразпределителните мрежи вече са изградени. Знам че не правиш разлика между двете, но тя е огромна вярвай ми. Толкова ли не разбираш че интелигентната мрежа всъщност е софтуер, който включва или изключва консуматори. Лично аз и в момента си ползвам четири такива софтуера едновременно. Алекса, Google home, ewelink и smart life. Чрез тях може да ми управлява климатика, контактите и осветлението по сценарий, ръчно или гласово.
  • #34
    До 31 ( преди 1 година )
    Хайде още един който ходи на работа на луната. С зареждане в стандартен 3,7 kw контакт Шуко, за осем часа работен ден зареждаш по 30 киловатчаса на ден, 150 киловатчаса на седмица. Дори при 20 киловатчаса на 100 км за зимно шофиране, което са ти 750 км на седмица. Не ти ли стигат да ходиш на работа? Това са ти около 40 000 км годишно само за ходене на работа. Ако не ти стигат спокойно можеш да зареждаш и пред блока за още толкова че и повече. А ако тръгнеш на дълъг път на бърза зарядна.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    И всичките тези умни мрежи ще се появят изведнъж магически от днес за утре за без пари (за БГ и без рушвети) И ЕРП-тата няма да искат да си ги избият.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест натоварването на мрежата и балансирането много лесно се е регулира с цената на тока и цената за пренос на енергия и това дори си има термин demand response. Стига се дори до абсурдни примери, като например да подпишеш договор с който да ти плащат, ако при поискване автоматично ти изключват бойлера. И то плащат яко! Също толкова яко плащат за да ти ползват енергията от домашната батерия за съхранение на енергия или батерията на електромобила. По-евтино им е от срив на системата.
fallback
Последни