IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Opel Astra получи малки, но важни промени

Обновяването засяга външния вид, интериора и вероятно един от моторите

Четири години след пускането на седана и три години след това на комбито, Opel Astra получава обновяване каросерията и интериора, като стартът на продажбите е предвиден за началото на 2026 година, съобщават от германския производител.


Opel Astra


Най-малкият двигател вероятно ще отпадне

Засега няма официални новини относно задвижванията, но се очаква 1,2-литровият турбомотор с 3 цилиндъра и 131 к.с. да отпадне от гамата. Мекият хибрид 1.2 със 145 к.с., 1.5 турбодизел със 131 к.с., 1.6 plug-in със 196 или 224 к.с. и електрическият с 156 к.с. остават в гамата на модела.

Плъг-ин хибридът ще получи батерия с малко над 17 kWh, която трябва да му помогне да измине около 80 км само на ток. Електрическата версия също ще има по-голяма батерия - 58 kWh вместо сегашните 51, като официалният пробег се увеличава от 416 на 454 км.


Opel Astra


Цените засега все още не са обявени, но те трябва да започнат от малко над 32 000 евро за хибрида 1.2, с доплащате за около 1500 евро за по-голямата и по-просторна семейна версия - комби, която има с 5 см по-дълга колесна база и багажник, подходящ за цялото семейство.

Промените в дизайна са основно в предната част

С редизайна Opel Astra се променя отвън, особено отпред - бронята вече има по-груб край и за първи път в историята на модела логото на къщата е осветено - както при концептуалния автомобил Opel Corsa GSE Vision Granturismo. Освен това тънките LED светлини образуват вид кръст, който се простира вертикално, за да подчертае централното ребро по капака и отстрани на решетката в лъскаво черно.


Opel Astra


LED матричните фарове също са нови - с по 25 600 пиксела всяка, те предлагат по-голяма осветителна мощ и по-голяма прецизност на автоматичната антиотблясъчна функция, с която са оборудвани от базовата версия. Дизайнът на 17- и 18-цоловите алуминиеви джанти също е нов.

Увеличен комфорт за дълги пътувания

В купето на Opel Astra има нови околни светлини, а софтуерът на мултимедийната система вече се възползва от най-новите ъпдейти, предоставени от другите "братовчеди" от групата Stellantis, като Peugeot 308, с който споделя механиката.


Opel Astra


Основните иновации обаче са свързани с интериора - сега тапицерията е от изцяло рециклирана материя, а предните седалки имат малък надлъжен канал в центъра на седалката, предназначен да уморява по-малко края на гръбначния стълб при дълги пътувания.

Седалките на по-богатите GS и Ultimate са още по-ергономични - сертифицирани са от Германската асоциация за здраве на гърба AGR. Накрая, по желание, се извършват обширни електрически настройки (включително и за лумбалната област), както и отоплителни и масажни функции.


Още снимки на обновената Astra - вижте в галерията:


0 от 500