IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

След свалянето на цените Tesla започва съкращения на разходите

Въпреки това компанията се готви за увеличение на производството

Изявлението дойде веднага след сериозните намаления на цените в моделната гама и поради сериозното притеснение от срата на някои от най-големите инвеститори. От компаниято успокоиха инвеститорите, като заявиха, че Tesla ще продължи да намалява разходите за своите електрически модели и ще настоява за по-високи производствени нива в близко бъдеще, се казва в писмо до акционерите, публикувано днес.


Tesla


Изявлението идва след огромния спад на цените в гамата на електрическите превозни средства на Tesla по целия свят, ход, който предизвика шок в автомобилната индустрия и накара някои конкурентни ръководители да критикуват решението на американския производител на електромобили. Tesla започва своето писмо до акционерите, като казва, че е постигнала рекордно четвърто тримесечие и въобще цяла година по отношение на приходи - оперативни и нетни. А по отношение на стратегията си за намаляване на цените от Tesla казват:

"Екипът на Tesla е свикнал с предизвикателства, като се има предвид културата, необходима, за да доведе компанията до мястото, където е днес. В близко бъдеще ние ускоряваме нашата пътна карта за намаляване на разходите и се стремим към по-високи производствени нива, като същевременно оставаме фокусирани върху изпълнението спрямо следващата фаза на нашата пътна карта.“ 

Това, разбираемо, може да накара някои инвеститори да се притесняват за рентабилността на американския производител на електромобили, тъй като понижаването на цената на автомобилите влияе пряко върху приходите. Но Tesla уверява всички замесени, че нещата ще бъдат наред.

"Нашите ASP (средна продажна цена) като цяло са в низходяща траектория от много години. Подобряването на достъпността е необходимо, за да стане компанията многомилионен производител на превозни средства. Докато ASP намаля наполовина между 2017 г. и 2022 г., нашият оперативен марж постоянно се подобрява от приблизително отрицателни 14% до положителни 17% за същия период. Това разширяване на маржа беше постигнато чрез въвеждане на модели с по-ниски разходи, изграждане на локализирани, по-ефективни фабрики, намаляване на разходите за превозни средства и др.“, добавят от компанията в писмото си до акционерите.

С други думи, въпреки че продажната цена на нейните модели падаше през годините, маржът на печалбата на компанията се увеличи значително, достигайки от минус до почти 20 процента плюс за пет години. Що се отнася до перспективите, Tesla планира да увеличи производството си възможно най-бързо, с приблизително 1.8 милиона превозни средства, планирани за 2023 г., и казва, че разполага с достатъчно ликвидност, за да финансира своята продуктова гама дългосрочно.

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Болшой Театър цирк Балкански само могат да гледат и да се учат. Изкуствено смъкнаха цената на акциите от 300 на 100$ по този начин обявената печалба от 1,3 на акция са повече от един процент, в противен случай щеше да е 0.35-0.40%. Сега за 2-3 седмици от 100 ще удари 250 и пак инвеститорите ще са доволни
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест при удар, сменяш бронята заедно с 50 ламаринени гредички и пластмасовото корито на багажника преден или заден и не се занимаваш да изправяш ламарини. Тоест ремонта е много по-бърз евтин и след това автомобила остава в заводски вид, за разлика от опъването на ламарините на купето на каквито и да е стендове, които вече си губят всякакви свойства след като веднъж са били огъвани и изправени. Всичко е мислено първо от инженери, а после от счетоводителите, за разлика от останалите производители
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Така е! Според анти електриците алуминият на тесла е по тежък от стоманата на останалите. Даже и ръждясва повече и въпреки че е отлят с точно определена форма и удебелявания на критични места която е невъзможно да се постигне от ламарина, според тях всъщност ламарината е по-здрава. А относно сериозния сблъсък, както отпред така и отзад има демпферни зони, които са изпълнени от по меки материали, които да абсорбират удара и да предпазят пътниците, които са на болтове към алуминиевата отливка
  • #23
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Тия отливки на Тесла са по-тежки от конвециналните части които заместват, изискват повече енергия за производство (разтапяне, охлаждане), което е неекологично, а при малко по-силен удар, целия автомобил става тотална щета и трябва нов. Абсолютна маркетингова партенка.
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сещаш ли се само от тази дейност колко цехове, транспорт, време както и работни места и заплати се спестяват и колко се вдига производителността както и надежността на производството? При само един от онези 150 детайла да има проблем с производството, спира целия производствен процес. Един робот да обърка нещо със заварките, отиде брак цяла партида. При тесла всеки един брак просто отново се претопява в алуминий и се отлива отново и отново. За рециклиране да говорим ли?
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цялата долна част на автомобила се сглобява от две отливки, произведени от две машини. А за останалите първо трябва да се произведе ламарина в една фабрика, после да се транспортира до завода, където в един цех да я нарежат на около 150 детайла, в същия или друг цех да я огънат на необходимите форми, в следващия цех с помощта на стотици роботи да заварят всички тези части, в следващ цех антикорозионна защита и боядисване и чак тогава стига до фазата на отливката на тесла, произведена за минута
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Покажи ми отливка под налягане с прецизни размери и без нужда от допълнителна обработка с толкова огромни размери? До скоро в света дори не съществуваше машина която да може да отлее такава отливка, а нямаше машина, защото нямаше и такава сплав, която да позволява пълнене на стотици килограми алуминий за части от секундата, а след 20 секунди да вадиш готовото изделие готово за монтаж. Тази отливка всъщност представлява половината от долната част на автомобила. Излизат по една на минута и нещ ...
  • #19
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 15: "Дойде Тесла и ги научи как да правят цели отливки на половината кола" Ха-ха, кога мислиш автомобилната индустрия е въвела алуминиевите отливки? За блокове на двигатели някъде през 50-те години на миналия ще да е, яко не и преди това.. Стига с тия празноглави лозунги че Тесла имала кой знае какви технологии - всичко им е копирано от някъде другаде.
  • #18
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Шебеци, за да разберете кой къде е технологично, сравнете "щурвалите" на Тесла и Тойота - първия при ниски скорости го въртиш над 2 оборота за да завиеш, защото е с механична предавка, докато втория е drive-by-wire и прави максимално завъртане на колелата при 150 градуса. Тесла с интегрирания компютър никога не може да има drive-by-wire система, защото когато централния компютър забие оставаш без волан. Малко мислете с тия празни кратунки преди да ми цитирате пропагандни партенки.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Да и заглавието на статията моля. Не я откривам. Благодаря предварително. Ще ми е любопитно какво са писали още преди три години и най-вече какви са били коментарите там, да се посмея от позиция на времето.