fallback

Смяната на шефа на Toyota променя и стратегията на компанията

Японският производител обяви, че разработва платформа само за електромобили

Toyota Motor Corporation обяви, че разработва платформа само за електромобили, за да повиши конкурентоспособността и ефективността на своите електрически превозни средства и да намали производствените разходи. Съобщението идва само дни, след като стана ясно, че главният изпълнителен директор на компанията Акио Тойода напуска поста си.

По информация на Asahi Shimbun, който е един от най-големите и уважавани вестници в Япония, решението е част от плана на Toyota за започване на масово производство на електромобили. В компанията очакват рязко повишаване на търсенето на коли на ток на фона на увеличението на цената на бензина.

Според експерти, смяната на Акио Тойода с президента на Lexus – Коджи Сато, води и до промяна на стратегията на най-големия производител в света. Както е известно, досегашният шеф беше яростен противник на преминаването към електрически превозни средства, като често твърдеше, че те имат и други алтернативи.

Изданието допълва, че новата стратегия на Toyota има за цел да постави компанията в пряка конкуренция с лидера при електромобилите в индустрията – Tesla. В момента компанията няма отделна платформа за коли, задвижвани само на ток. Първият нов електромобил на марката - bZ4X SUV, е изграден на версия на модулната архитектура TNGA.

Toyota първоначално възнамеряваше да използва същата платформа e-TNGA за други бъдещи електрически модели, но сега изглежда е променила решението си. Архитектурата e-TNGA споделя характеристики с аналога си, използван за бензинови или хибридни автомобили, и в резултат на това има сложна форма и части, които са напълно ненужни за електрически превозни средства.

Това води до по-високи производствени разходи за електромобилите на Toyota в сравнение на тези на Tesla. По информация на Asahi Shimbun, японците са наясно, че не могат да генерират прилични печалби при електрически превозни средства, ако продължат да използват платформата e-TNGA – оттук и решението да проектира нова архитектура.

Не е ясно кога новата архитектура ще бъде завършена и готова за серийно производство, но според японското издание това ще стане между 2027 и 2028 г. Дотогава Toyota ще ускори производството и развитието на електрически превозни средства, използвайки и развивайки сегашната технология.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Японците са известни с твърдоглавието си, което те крият зад термина "традиции". Изключително мудна нация, която се променя само под силен външен натиск. Ако не бяха американците, самураите още щяха да колят сейляни покрай хартиените къщи.
  • #7
    До 2 ( преди 1 година )
    Професор съм какво се е случило с porsche преди две седмици? Ще споделиш ли? Благодаря предварително. Единственото което открих като новина е, че тестват три моторен порше тайкан, за да се конглокират с тесла модел s plaid.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Другият въпрос е дали имат скъпи модели, на които могат да заложат както европейците - и отговорът е по-скоро не. Лексус няма реномето, за да си увеличи продажбите на 20% по-високи цени, докато същевременно немците вече предлагат широка гама премиум електромобили. А модерните богати хора вече искат електро.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    те старите хора са го казали акъл и мензис не ти ли дойдат навреме не ги чакай
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    А докато дойде 2028 г. как ще правят пари? В момента са като в параграф 22 - ако искат да продават нещо през 2023, трябва да бълват поне 30% електромобили. Ако искат да не са на загуба, не трябва да продават електромобили. Според мен ще изберат масирано свиване на производство за сметка на по-големи печалби, както преди 3 години направиха европейците и американците, а при електромобилите ще останат дребен участник. Само че европа сви с 10%, а Тойота ще удари поне 30%.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Каква драма дами и господа, какъв обрат само! А спомняте ли си новината от началото на тази седмица : "Защо най-умната автомобилна компания в света се бави с електромобилитеИсторията на автоиндустрията е доказала едно никога не залагайте срещу ToyotaПетър Захариев 21.01.2023Ама хората са казали, по-добре акъла да ти дойде късно, отколкото никога. Очевидно и при toyota важи правилото, че са "много умни" и "бързо" схващат, но много трябва да им се обяснява! След 10 години разбраха!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Утвърдените производители се командват от акционерите и само търсят едни пари които да си раздадат на края на годината. (вж случая с Порше от преди 2 седмици), докато Елон успя да ги накара да повярват в идеята му и редица години да фърлят пари на вятъра
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Мразя да го казвам, но няма как да не питам: аз казах ли ви? Това ви го повтарям вече седма година и вие ме убеждавате колко умни били японците и ме питате смятам ли, че не са си направили добре сметката? Ами ето че самите те в прав текст ви казват, че са сбъркали и буквално изхвърлиха Тойода като мръсно коте от поста. В малко по-ранни времена, щеше да си направи харакири, но сега просто ще го преместят на друг престижен пост, за да му спестят отчасти унижението.
fallback
Последни