fallback

Смяната на шефа на Toyota променя и стратегията на компанията

Японският производител обяви, че разработва платформа само за електромобили

Toyota Motor Corporation обяви, че разработва платформа само за електромобили, за да повиши конкурентоспособността и ефективността на своите електрически превозни средства и да намали производствените разходи. Съобщението идва само дни, след като стана ясно, че главният изпълнителен директор на компанията Акио Тойода напуска поста си.

По информация на Asahi Shimbun, който е един от най-големите и уважавани вестници в Япония, решението е част от плана на Toyota за започване на масово производство на електромобили. В компанията очакват рязко повишаване на търсенето на коли на ток на фона на увеличението на цената на бензина.

Според експерти, смяната на Акио Тойода с президента на Lexus – Коджи Сато, води и до промяна на стратегията на най-големия производител в света. Както е известно, досегашният шеф беше яростен противник на преминаването към електрически превозни средства, като често твърдеше, че те имат и други алтернативи.

Изданието допълва, че новата стратегия на Toyota има за цел да постави компанията в пряка конкуренция с лидера при електромобилите в индустрията – Tesla. В момента компанията няма отделна платформа за коли, задвижвани само на ток. Първият нов електромобил на марката - bZ4X SUV, е изграден на версия на модулната архитектура TNGA.

Toyota първоначално възнамеряваше да използва същата платформа e-TNGA за други бъдещи електрически модели, но сега изглежда е променила решението си. Архитектурата e-TNGA споделя характеристики с аналога си, използван за бензинови или хибридни автомобили, и в резултат на това има сложна форма и части, които са напълно ненужни за електрически превозни средства.

Това води до по-високи производствени разходи за електромобилите на Toyota в сравнение на тези на Tesla. По информация на Asahi Shimbun, японците са наясно, че не могат да генерират прилични печалби при електрически превозни средства, ако продължат да използват платформата e-TNGA – оттук и решението да проектира нова архитектура.

Не е ясно кога новата архитектура ще бъде завършена и готова за серийно производство, но според японското издание това ще стане между 2027 и 2028 г. Дотогава Toyota ще ускори производството и развитието на електрически превозни средства, използвайки и развивайки сегашната технология.

fallback
  • #38
    Ники ( преди 1 година )
    Нормално е рептолиите да го изгонят,като каза,че Тойота ще се насочат в развитието на хибридни автомобили.Драконите искат електрички,за да съсипят природата с тези батерии,които рециклирането е немислимо.Явно,че Тойода не и играе по свирката и шут.
  • #37
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Многократно сте се доказали че не виждате по-далече от носа си и не помните повече от пет минути. Наистина съм те излъгал. Илон Мъск не е казал, че водорода е глупост през 2012 при пускането на Тесла модел s, казал го е още през 2008 година, при пускането на roadster. Още тогава го питаха дали смята да се конглокира с големите производители и той каза твърдо да и че бъдещето е на електричеството, а водородът е глупост. Също така каза, че парите на големите нямат значение и ще поеме рисковете.
  • #36
    До долния ( преди 1 година )
    Означава точно обратно. Всички от години знаят, че Тойода не е прав, но той упорито дърпаше юздите и накрая му ги взеха от ръцете. Да не мислиш, че доброволно и без бой ги е дал?.
  • #35
    Сериозно? ( преди 1 година )
    Странно, Тойода твърдеше, че няма как да преминат на ток през обозримото бъдеще, изведнъж го пенсионират, оттегля се от поста си и още същия ден Тойота съобщават, че минават изцяло на ток и бля бля бля. Това не е ли свръх нахално, свръх безочливо и очевидно демонстрация на факта, че г-н Тойода няма думата в Тойота?!? Очевадно няма думата в тази компания. Което говори, че юздите се дърпат някъде другаде.
  • #34
    до 17 ( преди 1 година )
    И така да е, но въпросът е защо ти и себеподобните ти двуклетъчни под всяка статия твърдите, че японците са най-великата и най-технологичната нация?
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрофилите пак са въодушевени след като са спали с вибратори с форма на теслА в задните разшлякани дворове. Ударите си по един токов удар в ауспусите и почвате да пишете глупости. Не всички задно податливи са електрофили, но всички електрофили са задно податливи.
  • #32
    До 28 ( преди 1 година )
    Ти остави, че водородните коли са масови колкото Ферари и Ламборгини.. ами и най-много водородни продава вече Хюндай
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    Вече Тесла Y струва 41 хил евро след субсидия в Германия а Рав4 е от 44 хил евро. Корола е от 33 500 евро а Тесла 2 се очаква да е по-малко
  • #30
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ха-ха, продължавай със свободните съчинения. Факт обаче е че Тесличка са прибрали многократно повече държавни пари от субсидии от Тойота.
  • #29
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Долния, правенето на прогнози за бъдещето базирани на данни от миналото е многократно доказана грешна стратегия.
fallback
Последни