fallback

Смяната на шефа на Toyota променя и стратегията на компанията

Японският производител обяви, че разработва платформа само за електромобили

Toyota Motor Corporation обяви, че разработва платформа само за електромобили, за да повиши конкурентоспособността и ефективността на своите електрически превозни средства и да намали производствените разходи. Съобщението идва само дни, след като стана ясно, че главният изпълнителен директор на компанията Акио Тойода напуска поста си.

По информация на Asahi Shimbun, който е един от най-големите и уважавани вестници в Япония, решението е част от плана на Toyota за започване на масово производство на електромобили. В компанията очакват рязко повишаване на търсенето на коли на ток на фона на увеличението на цената на бензина.

Според експерти, смяната на Акио Тойода с президента на Lexus – Коджи Сато, води и до промяна на стратегията на най-големия производител в света. Както е известно, досегашният шеф беше яростен противник на преминаването към електрически превозни средства, като често твърдеше, че те имат и други алтернативи.

Изданието допълва, че новата стратегия на Toyota има за цел да постави компанията в пряка конкуренция с лидера при електромобилите в индустрията – Tesla. В момента компанията няма отделна платформа за коли, задвижвани само на ток. Първият нов електромобил на марката - bZ4X SUV, е изграден на версия на модулната архитектура TNGA.

Toyota първоначално възнамеряваше да използва същата платформа e-TNGA за други бъдещи електрически модели, но сега изглежда е променила решението си. Архитектурата e-TNGA споделя характеристики с аналога си, използван за бензинови или хибридни автомобили, и в резултат на това има сложна форма и части, които са напълно ненужни за електрически превозни средства.

Това води до по-високи производствени разходи за електромобилите на Toyota в сравнение на тези на Tesla. По информация на Asahi Shimbun, японците са наясно, че не могат да генерират прилични печалби при електрически превозни средства, ако продължат да използват платформата e-TNGA – оттук и решението да проектира нова архитектура.

Не е ясно кога новата архитектура ще бъде завършена и готова за серийно производство, но според японското издание това ще стане между 2027 и 2028 г. Дотогава Toyota ще ускори производството и развитието на електрически превозни средства, използвайки и развивайки сегашната технология.

fallback
  • #28
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Освен това се видя кой лъже. Илон мъск още през 2012 година им каза че водородът е една голяма лъжа и няма никакъв шанс за успех а е само средство за точене на милиарди от правителствата. Тези милиарди бяха дадени на toyota напълно безвъзмездно без срещу тях да има какъвто и да е резултатът. След толкова години все още няма водородни автомобили по улиците, въпреки че toyota се биеха в гърдите, че през 2020 година ще продават милиони водородни автомобили годишно и ще се лидер.
  • #27
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Ръстът на продажбите го доказва. От десетина години насам тесла има над 50% средногодишен ръст на продажбите и продължава да го прави. Докато toyota е заседнала на едни 10 милиона от 15 години насам и няма никакъв ръст. 15-годишен застой, който тръгва надолу. Ако правеха някаква различна конфекция от останалите, светът щеше да премине на автомобили toyota и да забрави за омръзния ти volkswagen. Но както виждаш имат еднакви продажби тоест продават абсолютно едно и също. А Тесла е различна
  • #26
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Долния, Мъски е единствено шампион по лъжи на "всеослушание." Теслите с тяхната гаражна quick-and-dirty философия нямат абсолютно никакъв шанс да задминат Тойота по дълготрайно качество на продукцията и удоволетвореност на клиентите. А важните показатели са това, не чистата печалба, защото тя е краткотрайна.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Усеща се как се преминава на жива тяга
  • #24
    До долния ( преди 1 година )
    А не е ли редно да говориш за тези неща в минало време, когато става въпрос за toyota? Особено пък след като другия за който говориш, тази година на всеослушание заяви, че са едноличен лидер в ефективността на производство на автомобили и печалбата от тях и са взели 30-годишната корона на toyota.Не осъзнаваш ли че именно след обявяване на финансовите резултати от Илон Мъск и това негово изказване, два часа по-късно Тойода "се оттегли от поста" С други думи му биха шута от там.
  • #23
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    А японците хич не ги мислете, хитреци като Мъски отдавна купуват или копират технологии от тях, след което ги препродават с огромни надценки на празноглавите си фенчета.
  • #22
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Шебечета, факт е че Тойота е най-успешната индустриална компания. А кумирът ви Мъскчо е просто един шарлатанин, който рано или късно ще си плати вересиите също както много други преди него (Теранос, Енрон, Дот-ком балоните, и т.н.)
  • #21
    До 19 ( преди 1 година )
    Напротив, въобще не се радвам, че toyota чак след седем години разбра това което всеки нормален човек можеше да прозре още преди седем години. Ако още тогава toyota се беше захванала да произвежда електромобили, а не да се интересува само от печалбите си, предвид най-големият и опит в електрическите задвижвания, сега щеше да е лидер на пазара на електромобили и освен 10 милиона автомобили с двг, да продава и още допълнителни 5 милиона електромобили, а Тесла отдавна щеше да е фалирала.
  • #20
    PLAID ( преди 1 година )
    Историята си има предизвестие: тестов пилот на Тойота с най-бързия прототип в историята на марката е задминат от Model S Plaid с щайги компоти на задния джам и вътре е дънила Антибиотика: "..ти закъсня ужасно, ужасно закъсняяя...ааа...аа.." Бхахах!
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1 - 7 години тръбиш по форумите нещо и сега, когато си познал, си много доволен от живота? Въй въй ...
fallback
Последни