fallback

Смяната на шефа на Toyota променя и стратегията на компанията

Японският производител обяви, че разработва платформа само за електромобили

Toyota Motor Corporation обяви, че разработва платформа само за електромобили, за да повиши конкурентоспособността и ефективността на своите електрически превозни средства и да намали производствените разходи. Съобщението идва само дни, след като стана ясно, че главният изпълнителен директор на компанията Акио Тойода напуска поста си.

По информация на Asahi Shimbun, който е един от най-големите и уважавани вестници в Япония, решението е част от плана на Toyota за започване на масово производство на електромобили. В компанията очакват рязко повишаване на търсенето на коли на ток на фона на увеличението на цената на бензина.

Според експерти, смяната на Акио Тойода с президента на Lexus – Коджи Сато, води и до промяна на стратегията на най-големия производител в света. Както е известно, досегашният шеф беше яростен противник на преминаването към електрически превозни средства, като често твърдеше, че те имат и други алтернативи.

Изданието допълва, че новата стратегия на Toyota има за цел да постави компанията в пряка конкуренция с лидера при електромобилите в индустрията – Tesla. В момента компанията няма отделна платформа за коли, задвижвани само на ток. Първият нов електромобил на марката - bZ4X SUV, е изграден на версия на модулната архитектура TNGA.

Toyota първоначално възнамеряваше да използва същата платформа e-TNGA за други бъдещи електрически модели, но сега изглежда е променила решението си. Архитектурата e-TNGA споделя характеристики с аналога си, използван за бензинови или хибридни автомобили, и в резултат на това има сложна форма и части, които са напълно ненужни за електрически превозни средства.

Това води до по-високи производствени разходи за електромобилите на Toyota в сравнение на тези на Tesla. По информация на Asahi Shimbun, японците са наясно, че не могат да генерират прилични печалби при електрически превозни средства, ако продължат да използват платформата e-TNGA – оттук и решението да проектира нова архитектура.

Не е ясно кога новата архитектура ще бъде завършена и готова за серийно производство, но според японското издание това ще стане между 2027 и 2028 г. Дотогава Toyota ще ускори производството и развитието на електрически превозни средства, използвайки и развивайки сегашната технология.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    "Утвърдените производители се командват от акционерите и само търсят едни пари които да си раздадат на края на годината. (вж случая с Порше от преди 2 седмици), докато Елон успя да ги накара да повярват в идеята му и редица години да фърлят пари на вятъра " - За инвеститорите е все тая, докато оценкта на копанията лети нагоре. Питър Тийл обяснява, защо е добре, з акомапния да прави, каквото си иска в една книга ... ама признава, че в един момент приказката свършва.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    "Японците са известни с твърдоглавието си, което те крият зад термина "традиции". Изключително мудна нация, която се променя само под силен външен натиск. Ако не бяха американците, самураите още щяха да колят сейляни покрай хартиените къщи." - И така да е, това си е яхната срана и те решават, как ще си живеят живота.
  • #16
    До долния ( преди 1 година )
    Само така си мислиш и дори сектантството ти пречи и да мислиш. Както виждаш дизелите се наложиха по напълно пазарни принципи и имат само екологични, но не и технически недостатъци. Тоест онези същите политици ги забраняват с административни мерки. Но за разлика от двигателите с вътрешно горене, които работят с точно определено гориво, ток може да се произвежда по десетки начини, включително от горивата за ДВГ и даже с помощта на ДВГ, така че тока няма как да бъде забранен, а ДВГ да остане.
  • #15
    Един там ( преди 1 година )
    Редовните плювачи пак се наредиха да плюят. Споко, ще дойде време и ще видите, че Тойота са прави. Съвсем скоро ще е. И сега са прави. Това с електрокарите се налага с административни, а не с пазарни средства. Същото беше и с дизелите, ако помните. Изкуствено намален акциз за това гориво, за да му е по-ниска цената и отработените газове се гледаха само за СО2, а не за ФПЧ. Сега като се насити пазара и тока, като вземе да недостига ще видите как електричките ще стоят неподвижни по улиците.
  • #14
    От 7 ( преди 1 година )
    "Професор съм какво се е случило с porsche преди две седмици?"Исках да напиша "пропуснал съм какво се е случило", но тАпия редактор е променил пропуснал на професор. Извинявам се, че не съм погледнал да го поправя навреме.
  • #13
    Смех ( преди 1 година )
    Тойота ще се справят въпроса е къде е нацистката фирмичка Фау ве
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    През 2028г пазара на електромобили ще е доста по-зрял и по всяка вероятност ще са над 50% в Китай, Европа и Калифорния то още тази година очакванията са Тесла и BYD към 2 милиона електромобила и ВАГ към 1 милион. Би било историческо Тойота да влезе в топ 5 при електромобилите а ако се чакат твърди батерии - ами то всички ги разработват и фирми за батерии и за коли не само Тойота иначе дано успеят да предложат нещо революционно но би било трудно с такава конКуренция..
  • #11
    до 10 ( преди 1 година )
    Талибан си ти, нали го осъзнаваш? Ходи лягай под ладичката да я стягаш с тел, че падна сняг. И слагай вериги, защото с тези летни гуми ще отрепеш някой на пътя. За твоя живот на никой не му пука.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Споко с електромобилите, има няма до 2050 година няма как да станат масови в България която е в Европа, а по останиля свят и след това. За момента не мога да си представя да се ползва батерия за нещо друго освен временен буст, а автопроизводителите първо трябва да спрат да правят коли еднодневки и зелените екоталибани в Брюксел трябва да ги задължат веднага.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Задава се дълга суша за Тойотка, дефолт по титаничните им заеми и спасяване от държавата. Последното тримесечие направиха 4 млрд. печалба. Дори да я дават цялата за погасяване на заеми, ще им трябват над 12 г. да си изплатят 200-те млрд. задължения. А оттук-нататък се очертава само свиване на печалбата. А какво ще реинвестират? С какво ще разработват нови платформи и модели?
fallback
Последни