Mercedes-Benz обяви, че е получил сертификат за автоматизирана система за шофиране Drive Pilot в Невада. Както обикновено, германската компания се похвали, че е първият автомобилен производител, който има сертифицирана система за самостоятелно управление от ниво 3. Въпреки това, възможностите му разсмяха феновете на Tesla.
Самата автомобилна индустрия отдавна се хвали с постижения в автономното шофиране. Преди много години, германският доставчик на части Bosch обясни какво означава петте нива на автономност, като обяви, че до 2018 г. ще бъде достигнато ниво 4. Планът предвиждаше до 2025 г. на автомобилите да не е нужен шофьор.
Mercedes-Benz сертифицира своя Drive Pilot като система от ниво 3 за подпомагане на водача в САЩ,. Оказва се обаче, че системата все още има сериозни ограничения. Drive Pilot може да шофира сам, без проблем, но само по предварително начертана магистрала в Невада, когато пътувате със скорост под 64 км/ч и отпред има кола, която да следвате. Условията трябва да бъдат ясни и слънцето да не заслепява камерите на колата.
Това беше прието с присмех от феновете на Tesla, които започнаха да се подиграват на ограниченията на системата Drive Pilot на Mercedes-Benz. Един от тях дори написа: „Не съм сигурен защо Mercedes-Benz искаше да сертифицира системата Drive Pilot за каквото и да било, да не говорим за САЩ. Вероятно се дължи на прекалено предпазливия характер на германците или защото марката иска да влезе в новините”.
Самият Илон Мъск наскоро обясни защо е по-трудно да се пусне софтуер за пълно самоуправление в Европа, за разлика от САЩ, където няма нужда да получавате одобрение в САЩ за неща, които не са специално регулирани.
— Shawn Car ◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️ (@shawncarelli) January 27, 2023
„Нещата са малко по-различни в САЩ. Тук нещата са законни по подразбиране, а в Европа те са незаконни по подразбиране, така че трябва да получим одобрение предварително; докато в САЩ можете да го направите, както сами прецените“, обясни шефът на Tesla.
Във публикуваното видео се вижда как работи сертифицираната за ниво 3 система Drive Pilot. Вижда се, че инструкторът има затруднения да обясни защо системата не се включва. И все пак тази система е оценена като по-добра от FSD на Tesla от Consumer Reports, като получи 10 от 10 за „Възможности и производителност“, докато FSD беше оценена с 9 от 10.