IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Топ 10 на най-продаваните автомобили в света за 2022 година

Toyota продължава да доминира, но идва време и за нови лидери

Световният автомобилен пазар все още е доминиран от моделите на Toyota, но определено настъпва времето за нови лидери. Това става ясно от статистиката за продажбите за 2022 година, съобщава Focus2Move.


Toyota


В класацията са включени най-продаваните автомобили и лекотоварни модели и в света, обобщавайки данни за всичките 162 държави, които се проследяват на месечна база. Резултатите се актуализират с последните данни за регистрации, получени от местните официални власти, държава по държава.

Въпреки, че автомобилната индустрия бързо се трансформира към електрификация и новите модели на електромобили се увеличават в глобалната класация на най-продаваните автомобили, все още е трудно да се изместят традиционните автомобили с ДВГ.


Най-продаваните автомобили в света за 2022 година (ГАЛЕРИЯ):


Най-забележителните показатели за останалите модели в Топ 100 са свързани предимно с електрическите превозни средства. Два от тях правят и най-голям прогрес в класация по продажби спрямо предходната година, като и двата са на един и същи китайски производител – BYD. Моделът Song скача от 85-о на 14-о място, а BYD Qin Plus се придвижва на 26-а позиция, след като само година по-рано е бил на 120-о място.

0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    При Тесла случая е, че другите за сега нямат толкова масово производство на електромобили и повечето от продажбите са 1 модел
  • #10
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 и 8 ( преди 1 година )
    Тесла не е евтин модел и даже в някои случаи е по-скъп от моделите на луксозните марки, въпреки че трудно може да се нарече луксозен, но въпреки това е в топ 10. Така че не е нужно автомобилът да е евтин за да се продава по много. А ако някой е избрал не толкова луксозен автомобил като тесла и е платил по-висока цена отколкото за луксозните премиум немци, значи има за какво. Светът както и предпочитанията на клиентите много бързо се променят. Ще видим кой ще успее дългосрочно да ги задоволи.
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Важна е и стойността не само бройката Сузуки продава повече от Мерцедес но повечето продажби са в Индия. Ако се съберат бройките на ВАГ, европейската част на Стелантис която е по-голямата, Рено груп, БМВ и Мерцедес няма да изостават много от японските по бройки ако изобщо изостават просто поне най-големите ВАГ и Стелантис залагат на повече разнообразие от марки а немците и на по-луксозни модели ако беше толкова лесно щеше ли азиатците да имат само един Лексус по-масова луксозна марка
  • #8
    20 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На никой не му пука за луксозните автомобили. Те се правят най лесно. Най трудно е да направиш масов автомобил който да привлекателен, здрав и да има достъпна цена. Японците са царе в това. Корейците и те почнаха да му хващат цаката. В Европа само Дачия се движи в правилна посока. Но имат още много да работят докато стигнат японците по качество.
  • #7
    10 rate up comment 8 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Просто ВАГ и Стелантис имат няколко пъти повече модели от Тойота и Хонда. При класация за луксозни модели повечето ще са европейски. Важното е да има злоба само така продължавай иначе няма да личи колко жалка душица си
  • #6
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Хахаха ( преди 1 година )
    Евро бракмите никой не ги иска. В ЕС само Дачията долу горе реализира някакви бройки. Другото е на умиране. Целия свят кара предимно японски и корейски коли. Сега може и китайски да почнат да карат като гледам и там напредват. Хората по света не се интересуват Немски, Френски и Италиански коччинни.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази година по всяка вероятност и BYD ще има 1-2 модела в топ 10 а Тесла Y ще е в лошия случай плътно зад Корола. Прави впечатление, че далеч най-голям спад в топ 10 имат Рав4 и CR-V
  • #4
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Achtung ( преди 1 година )
    Няма нито един европейски модел в топ 10. Браво Урсула , браво ЕС
  • #3
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Ти да видиш? ( преди 1 година )
    А тук все още има индивиди, които твърдят, че Тесла била нишов производител, а електромобилите нямали бъдеще. В същото време, два от моделите на Тесла са в топ 10 на световните класации.
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Със сигурност са грешни при положение, че Тесла У+3 имат общо 1.35 млн в тази класация а самата Тесла твърди, че от тези 2 модела има 1.25 милиона продажби за годината