fallback

След свалянето на цените Tesla започва съкращения на разходите

Въпреки това компанията се готви за увеличение на производството

Изявлението дойде веднага след сериозните намаления на цените в моделната гама и поради сериозното притеснение от срата на някои от най-големите инвеститори. От компаниято успокоиха инвеститорите, като заявиха, че Tesla ще продължи да намалява разходите за своите електрически модели и ще настоява за по-високи производствени нива в близко бъдеще, се казва в писмо до акционерите, публикувано днес.

Изявлението идва след огромния спад на цените в гамата на електрическите превозни средства на Tesla по целия свят, ход, който предизвика шок в автомобилната индустрия и накара някои конкурентни ръководители да критикуват решението на американския производител на електромобили. Tesla започва своето писмо до акционерите, като казва, че е постигнала рекордно четвърто тримесечие и въобще цяла година по отношение на приходи - оперативни и нетни. А по отношение на стратегията си за намаляване на цените от Tesla казват:

"Екипът на Tesla е свикнал с предизвикателства, като се има предвид културата, необходима, за да доведе компанията до мястото, където е днес. В близко бъдеще ние ускоряваме нашата пътна карта за намаляване на разходите и се стремим към по-високи производствени нива, като същевременно оставаме фокусирани върху изпълнението спрямо следващата фаза на нашата пътна карта.“ 

Това, разбираемо, може да накара някои инвеститори да се притесняват за рентабилността на американския производител на електромобили, тъй като понижаването на цената на автомобилите влияе пряко върху приходите. Но Tesla уверява всички замесени, че нещата ще бъдат наред.

"Нашите ASP (средна продажна цена) като цяло са в низходяща траектория от много години. Подобряването на достъпността е необходимо, за да стане компанията многомилионен производител на превозни средства. Докато ASP намаля наполовина между 2017 г. и 2022 г., нашият оперативен марж постоянно се подобрява от приблизително отрицателни 14% до положителни 17% за същия период. Това разширяване на маржа беше постигнато чрез въвеждане на модели с по-ниски разходи, изграждане на локализирани, по-ефективни фабрики, намаляване на разходите за превозни средства и др.“, добавят от компанията в писмото си до акционерите.

С други думи, въпреки че продажната цена на нейните модели падаше през годините, маржът на печалбата на компанията се увеличи значително, достигайки от минус до почти 20 процента плюс за пет години. Що се отнася до перспективите, Tesla планира да увеличи производството си възможно най-бързо, с приблизително 1.8 милиона превозни средства, планирани за 2023 г., и казва, че разполага с достатъчно ликвидност, за да финансира своята продуктова гама дългосрочно.

fallback
  • #16
    Фф ( преди 1 година )
    Части от статията са препечатани в VESTI.BG na 18.02.2020.
  • #15
    Fr ( преди 1 година )
    Дойде Тесла и ги научи как да правят цели отливки на половината кола , вместо да слагат нитове, заварки, грандирания и т.н.В сравнение с Тесла останалите са в 19 век.И излезе шефа на Мерцедес и каза.....ама шефовете на седалките са криви ....И се повтаря като мантра.Само че сега и те са перфектни! Ела да видиш моя Y LR.
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Колега как точно е заглавието на статията? Потърсих по ключовете думи които ми даде, но не открих такава статия. Ще съм ти благодарен, ако я намериш и дадеш заглавието.
  • #13
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Нали toyota точно по тази причина си отмениха производството на няколко електрически модела, като си признаха че чисто новата им платформа, която разработват от 2019 насам и на нея щяха да произвеждат всичките си електромобили, вече е морално остаряла в сравнение с производството на Тесла и ако произвеждат на нея това би оскъпило много производството и никога не могат да предложат цените на Тесла. Вече проектират нова платформа копирана от Тесла, ама Тесла дали ще стои да ги чака?
  • #12
    Фр ( преди 1 година )
    Пиши в гугъл Предимство тесла пред тойота и долксваген.Статуята е от Nikkei , но във Вести препечатано.Повода е електронното управление- това което дава голямото предимство на Тесла ...при 400 к.с. същия разход като бараките на Мерцедес, Бмв, VW , само дето са по 200-300 к.с. Та японците казват - ТОВА за да го направим , ще ни трябват 6 г. Точка по въпроса.VW на моя колега ОЩЕ не може да се ъпдейтва over air ....!!!
  • #11
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Нали точно по развойна дейност toyota гони Тесла, а не обратното. Май не можеш да четеш между редовете и да схванеш сарказма! Нали tesla точно по този начин си съкращава разходите - използва много по-скъпи материали и процеси за производство, но печели от автоматизация и нови производствени концепции. Вместо евтина ръждясваща ламарина, при която toyota намалява дебелината за да намали разходите, тесла пести от заварки и боядисване, като използва скъп алуминий отлят от скъпа машина.
  • #10
    Ффф ( преди 1 година )
    Точно това е проблема на Тойота.Стари кадри!!! ШВАБЕН КАСКЕНот къде взимате тази информация бе ????Текучеството при Тесла е на позиции за които има хиляди желаещи и не са отговорни.Знаеш ли как Тесла взе целия ръководен екип на Мерцедес от завода в Берлин - даде на всички менажери и ръководни инженери ДВОЙНИ ЗАПЛАТИ.имаше митинги от СЛУЖИТЕЛИ на Мерцедес , който настояваха борда да ги запази на работа.А Тойота предлагат .....нищо.....кола на Субару
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 3: Тойота произвежда много по-дълготрайно качествени продукти от Тесла. И това не се прави с орязване на разходите, а точно обратното - с повече инвестиции в развойна дейност. Мениджмънтът на Тойота е от инженери с по над 30 години стаж в компанията, докато в Тесла текучеството е постоянно. Това какво ти говори за отношението към собствения човешки потенциал?
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    Съгласен съм с тебе, но всъщност не твърдя, че ще работят на загуба, а казах че от тесла са готови и за такъв сценарий, ако не успеят да намалят разходите или възникнат някакви други непредвидени войни, локдауни или там каквото е подред в списъка на световните правителства.
  • #7
    До долния ( преди 1 година )
    За какви плюнки говориш? Нима това, че са си поставили за цел до края на тази година да са задминали по продажби mercedes bmw и audi е лоша новина за тесла? Новината е по-скоро е лоша за mercedes bmw и audi. А ако тесла продължава с тези темпове, през следващите години да се готвят за задминаване и следващите по продажби компании, включително марката volkswagen.
fallback
Последни