fallback

След свалянето на цените Tesla започва съкращения на разходите

Въпреки това компанията се готви за увеличение на производството

Изявлението дойде веднага след сериозните намаления на цените в моделната гама и поради сериозното притеснение от срата на някои от най-големите инвеститори. От компаниято успокоиха инвеститорите, като заявиха, че Tesla ще продължи да намалява разходите за своите електрически модели и ще настоява за по-високи производствени нива в близко бъдеще, се казва в писмо до акционерите, публикувано днес.

Изявлението идва след огромния спад на цените в гамата на електрическите превозни средства на Tesla по целия свят, ход, който предизвика шок в автомобилната индустрия и накара някои конкурентни ръководители да критикуват решението на американския производител на електромобили. Tesla започва своето писмо до акционерите, като казва, че е постигнала рекордно четвърто тримесечие и въобще цяла година по отношение на приходи - оперативни и нетни. А по отношение на стратегията си за намаляване на цените от Tesla казват:

"Екипът на Tesla е свикнал с предизвикателства, като се има предвид културата, необходима, за да доведе компанията до мястото, където е днес. В близко бъдеще ние ускоряваме нашата пътна карта за намаляване на разходите и се стремим към по-високи производствени нива, като същевременно оставаме фокусирани върху изпълнението спрямо следващата фаза на нашата пътна карта.“ 

Това, разбираемо, може да накара някои инвеститори да се притесняват за рентабилността на американския производител на електромобили, тъй като понижаването на цената на автомобилите влияе пряко върху приходите. Но Tesla уверява всички замесени, че нещата ще бъдат наред.

"Нашите ASP (средна продажна цена) като цяло са в низходяща траектория от много години. Подобряването на достъпността е необходимо, за да стане компанията многомилионен производител на превозни средства. Докато ASP намаля наполовина между 2017 г. и 2022 г., нашият оперативен марж постоянно се подобрява от приблизително отрицателни 14% до положителни 17% за същия период. Това разширяване на маржа беше постигнато чрез въвеждане на модели с по-ниски разходи, изграждане на локализирани, по-ефективни фабрики, намаляване на разходите за превозни средства и др.“, добавят от компанията в писмото си до акционерите.

С други думи, въпреки че продажната цена на нейните модели падаше през годините, маржът на печалбата на компанията се увеличи значително, достигайки от минус до почти 20 процента плюс за пет години. Що се отнася до перспективите, Tesla планира да увеличи производството си възможно най-бързо, с приблизително 1.8 милиона превозни средства, планирани за 2023 г., и казва, че разполага с достатъчно ликвидност, за да финансира своята продуктова гама дългосрочно.

fallback
  • #6
    До 1 ( преди 1 година )
    Едва ли ще са на загуба при положенше, че в четвъртото тримесечие на годината имаше 16% оперативен марж а значителна част от колите бяха с отстъпки от няколко хиляди в Китай и Европа до 7 хил в Америка. Цените тази година ги намалиха средно с 15% и ако намалят и разходите с няколко процента пак могат да са та печалба макар и малка тоест по-нормална..
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    пак ли плюнки срещу тесла? автокомедия
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Затъва все повече
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Разбира се! Всеки проектира света спрямо начина си на мислене и характера си. Това е твоя поглед върху нещата, какво би направил ти, за да постигнеш крайната цел с намаляване на разходите. Повечето компании правят точно това. Типичен пример е toyota, която орязва разходите до минимум за да постигне ниска продажна цена и е най-добра в цялата индустрия в това отношение. Съгласен ли си? Хайде сега си помисли, защо toyota тръгна да гони и копира Тесла, а не обратното?
  • #2
    експлоатация ( преди 1 година )
    Превеждам -Тесла ще продължи да експлоатира хората си,да им плаща все по-малко за повече работа,ще продължи да извива ръцете на доставчиците си за по-ниски цени. И ще продължи да краде от данъците,чрез безумните държавни субсидии за псевдо зелена мобилност.Накратко капитализъм в действие.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Последното изречение означава, че са готови отново да работят на загуба за да постигнат два милиона продажби тази година, но този път имат 22 милиарда кеш с чиято помощ могат да работят няколко години на загуба без да имат финансови проблеми. Особено пък като се има предвид, че нямат абсолютно никакви дългове които трябва да обслужват. Да му мислят останалите, които не могат да си позволят този лукс защото са затънали в дългове и да искат не могат да намалят цените за да се конкypират с Тесла.
fallback
Последни