fallback

Електромобилите правят ограниченията по аутобаните ненужни

Високите цени на енергията ще накарат повечето шофьори да карат по-бавно

През последните няколко години максималните скорости на превозните средства се повишиха сериозно, което доведе до призиви за въвеждане на ограничения на участъци от магистрали в Германия, където досега такова нямаше. Според министъра на транспорта Фолсер Висинг, до подобно нещо няма да се стигне, като нещата сами ще се регулират.

„Скоростта на движение е отговорност на гражданите, стига другите на пътя да не бъдат застрашени. Държавата не трябва да намесва. Още повече, че високите цени на енергия карат повечето хора да карат по-бавно. А собственици на електромобили няма да развиват високи скорости, защото трябва да пестят батерията си“, коментира Висинг пред германски медии.

Самият министър е част от коалиционно правителство, което дойде на власт през есента на 2021 г. Част от партиите в коалицията настояват за ограничения на скоростта, като дори се появиха изследвания, направени сред гражданите на Германия, които показват, че повечето хора подкрепят тази идея. За намаляване на скоростта по аутобаните се изказа дори вече бившият пилот и 4-кратен шампион във Формула 1 – Себастиан Фетел.

С все по-високите цени на енергията, причинени от нахлуването на Русия в Украйна, въпросът за ограничението на скоростта отново беше повдигнат. Висинг обаче разсея тези слухове и дори говори за разширяване на магистралите, което ще помогне за минимизиране на задръстванията, въпреки възраженията на други членове на правителството.

„В Германия не само броят на автомобилите, но и товарният трафик непрекъснато нараства през годините. То обаче не е подкрепено с изграждането на нови железопътни или шосейни пътища“, добавя министърът.

Разрастването на магистралната мрежа противоречи на екологичните цели на другите партии в коалицията, което води до търкания в правителството. Висинг обаче отново посочва електромобилите и нарастващия парк от превозни средства.

„През 2023 г. трафикът по германските пътища ще продължи да расте и ние трябва да се справим с това. В противен случай ще пострада икономиката и ще се наложи закриването на работни места“, каза още министърът на транспорта.

fallback
  • #4
    До 2 ( преди 1 година )
    Зависи за къде пътуваш. Ако работното ти място е на стотина километра и можеш да го минеш с висока скорост без нужда от спиране за зареждане, какъв е проблема да караш с 200 километра в час с електромобил? Ако си тръгнал на дълъг път, дали няма да ти е по-приятно да спираш през 200 км на кафе, вместо да се влачиш и да стигнеш по същото време до крайната дестинация. Така че е въпрос на гледна точка и личен избор, а не само на технически характеристики.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Има тест в който за Тесла 3 е изчислено, че за време най-бързо е 190км/ч скорост и зареждане до към 70% тогава средната крайна скорост със спиранията е малко над 110км/ч. Ако се кара с 150км/ч в крайна сметка средната скорост накрая е само малко под 110км/ч така, че разликата е минимална само дето ще издуха повече ток :D
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато по трасето имаш достатъчно станции по 150-200+ кВ няма да стигнеш много по-бавно отколкото ако караш по-бавно. Но като цяло съм съгласен с твърдението, че навлизането на електричките, ще смъкне средната скорост по магистралите и особено по аутобаните.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не разбрах от статията. По-скоро автора нищо не е разбрал, защото смисъла на написаното в статията не корелира по никакъв начин със заглавието. Извода от статията е че заради войната цените на горивата се покачиха и хората карат бавно, защото високият разход на гориво при каране с висока скорост ги удря по джоба. А електромобилите и преди войната и сега по принцип си карат с по-ниска скорост, защото по-високата скорост означава и по-дълго време за зареждане и ще стигнат по същото време.
fallback
Последни