fallback

Електромобилите правят ограниченията по аутобаните ненужни

Високите цени на енергията ще накарат повечето шофьори да карат по-бавно

През последните няколко години максималните скорости на превозните средства се повишиха сериозно, което доведе до призиви за въвеждане на ограничения на участъци от магистрали в Германия, където досега такова нямаше. Според министъра на транспорта Фолсер Висинг, до подобно нещо няма да се стигне, като нещата сами ще се регулират.

„Скоростта на движение е отговорност на гражданите, стига другите на пътя да не бъдат застрашени. Държавата не трябва да намесва. Още повече, че високите цени на енергия карат повечето хора да карат по-бавно. А собственици на електромобили няма да развиват високи скорости, защото трябва да пестят батерията си“, коментира Висинг пред германски медии.

Самият министър е част от коалиционно правителство, което дойде на власт през есента на 2021 г. Част от партиите в коалицията настояват за ограничения на скоростта, като дори се появиха изследвания, направени сред гражданите на Германия, които показват, че повечето хора подкрепят тази идея. За намаляване на скоростта по аутобаните се изказа дори вече бившият пилот и 4-кратен шампион във Формула 1 – Себастиан Фетел.

С все по-високите цени на енергията, причинени от нахлуването на Русия в Украйна, въпросът за ограничението на скоростта отново беше повдигнат. Висинг обаче разсея тези слухове и дори говори за разширяване на магистралите, което ще помогне за минимизиране на задръстванията, въпреки възраженията на други членове на правителството.

„В Германия не само броят на автомобилите, но и товарният трафик непрекъснато нараства през годините. То обаче не е подкрепено с изграждането на нови железопътни или шосейни пътища“, добавя министърът.

Разрастването на магистралната мрежа противоречи на екологичните цели на другите партии в коалицията, което води до търкания в правителството. Висинг обаче отново посочва електромобилите и нарастващия парк от превозни средства.

„През 2023 г. трафикът по германските пътища ще продължи да расте и ние трябва да се справим с това. В противен случай ще пострада икономиката и ще се наложи закриването на работни места“, каза още министърът на транспорта.

fallback
  • #24
    До долния ( преди 1 година )
    Пробвай с някое kangoo за 100 лв, да видиш ти ли ще издържиш повече или то. А това, ти нямаш нужда от тоалетна на всеки 400 км, не означава че и за останалите е така. Пък и за такива пътешественици още сега има автомобили които минават близо 1000 км с едно зареждане и ако ги минаваш всеки ден и въртиш по 350 хиляди километра годишно, няма да ти е проблем да си купиш такъв автомобил. Останалите които въртим по 15 хиляди километра годишно, две-три зареждания в месеца ни устройват.
  • #23
    Iklmlm ( преди 1 година )
    Въртете, сучете, ама истината е, "Мизерия майкаааа!". И пак за парадокса, че ограничанията при пътуването с електричките са заради самите електрички, а не заради човеците в тях. Тази простотия я няма май в никоя друга сфера. Навсякъде другаде ограничаващия фактор е човека и темпото на работа и придвижване се определя от това кога човекът има нужда от "презареждане", а не машината. Все едно да спра да къртя с Кангото, щото е загряло, а не защото са ми изтръпнали ръцете.
  • #22
    Собственик ( преди 1 година )
    Със 120 колите на ток имат максимален магистрален пробег. 20 км/час отгоре са нищо като спестено време и доста като разход. Защото скоростта е квадратична величина. В БГ караме със 130-140 ел.колите, понеже има ремонти и тирове и средната скорост пак е 120 :)
  • #21
    Оня с коня ( преди 1 година )
    Вчера с моя Вихър изпреварихме една Тесла.
  • #20
    До 17, 18 ( преди 1 година )
    Санкциите не са едностранни примерно газа и тока спря да ги изнася Русия и като почна да бомби Украйна и тя спря да изнася ток за ЕС а цената на газа принуди тези на метан да карат на нефтено гориво. Руския бюджет е толкова добре, че за декември 2022г приходите от нефт и газ са с 40% под декември 2021г (освен ако не мислиш, че Русия лъже) и големите пари ги лапаше докато спря износа на газ за Германия и докато влезе в сила петролното ембарго в края на годината което срина цената на Уралс
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    стига вися тук отивай в кухнята да правиш погача да посрещаш братушките
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    За умно-красивият *** планктон, високите цени са защото руснаците били нахлули в бивша тяхна територия, а не защото обратното на умни западни лидери налагат санкции. Европа купува отново руски горива, но от трети страни с много по-висока цена. Санкциите напълниха руската хазна с пари, рублата е с невиждани високи котировки и насила глупавия запад я направиха международно разплащателно средство. Запада работи срвщу собствените си народи в полза на Русия. Факт! Запада го признава дори.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Ах какви долни *** сте и как лъжете нагло, като евро-атлантици. Значи високите цени дошли от нахлуването на руснаците в 404 , а не е от санкциите, които налагате! Така ли? Браво за поредната лъжа. А колкото до това, че някои карат бавно на магистралата всекидневно го виждам. Това е наистина опасно и не го правете. Поне се движете една идея по-бързо от ТИРовете, а не да ги карате да ви зпреварват и да пречите на всички и да сте опасни за всички!
  • #16
    До 7 ( преди 1 година )
    Застанал Вуте пред клетката на жирафа в зоологическата градина и започнал да разказва на останалите посетители : "Е па таково животно нема" и ти си същия. Гледаш реалността, но понеже не можеш да я приемаш, я отричаш. Защо реши че няма електромобил който да може да стигне от софия до бургас преди да си проверил? Ако потърсиш"софия слънчев бряг с електромобил" ще попаднеш на клип в youtube, който показва пътуване по магистралата със 130 и пристигане от софия до слънчев бряг без презареждане.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    12-ти...сигурен съм, че ако ти сложат такова в колата, ти пръв ще изреввеш, че те следят. Проблема не е в ограничения, а в толерантност от всички страни. Лично не ми пречи никой, дали кара с 80 или 180. Карам бързо (огр+20) но бавнодвижщ (90-100) се, да ми влзиат на предниа номер да изперварва камион или аз докато изпреварвм такъв, някой да ми светка е липса на елементрана пътна култура.
fallback
Последни