fallback

Електромобилите правят ограниченията по аутобаните ненужни

Високите цени на енергията ще накарат повечето шофьори да карат по-бавно

През последните няколко години максималните скорости на превозните средства се повишиха сериозно, което доведе до призиви за въвеждане на ограничения на участъци от магистрали в Германия, където досега такова нямаше. Според министъра на транспорта Фолсер Висинг, до подобно нещо няма да се стигне, като нещата сами ще се регулират.

„Скоростта на движение е отговорност на гражданите, стига другите на пътя да не бъдат застрашени. Държавата не трябва да намесва. Още повече, че високите цени на енергия карат повечето хора да карат по-бавно. А собственици на електромобили няма да развиват високи скорости, защото трябва да пестят батерията си“, коментира Висинг пред германски медии.

Самият министър е част от коалиционно правителство, което дойде на власт през есента на 2021 г. Част от партиите в коалицията настояват за ограничения на скоростта, като дори се появиха изследвания, направени сред гражданите на Германия, които показват, че повечето хора подкрепят тази идея. За намаляване на скоростта по аутобаните се изказа дори вече бившият пилот и 4-кратен шампион във Формула 1 – Себастиан Фетел.

С все по-високите цени на енергията, причинени от нахлуването на Русия в Украйна, въпросът за ограничението на скоростта отново беше повдигнат. Висинг обаче разсея тези слухове и дори говори за разширяване на магистралите, което ще помогне за минимизиране на задръстванията, въпреки възраженията на други членове на правителството.

„В Германия не само броят на автомобилите, но и товарният трафик непрекъснато нараства през годините. То обаче не е подкрепено с изграждането на нови железопътни или шосейни пътища“, добавя министърът.

Разрастването на магистралната мрежа противоречи на екологичните цели на другите партии в коалицията, което води до търкания в правителството. Висинг обаче отново посочва електромобилите и нарастващия парк от превозни средства.

„През 2023 г. трафикът по германските пътища ще продължи да расте и ние трябва да се справим с това. В противен случай ще пострада икономиката и ще се наложи закриването на работни места“, каза още министърът на транспорта.

fallback
  • #14
    До 11 ( преди 1 година )
    За 140км/ч не знам но има тест с 130км/ч на много модели и там EQE, iX Генезис G80 минават по над 400 км а с по над 350 км са Тесла 3, Ениак, Ария и Кона
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е вярно, че повечето подкрепят ограниченията. Точно обрантото е.Но в Германия, трафика е доста интензивен и поне в работните дни, трудно се кара над 140 (според зависи), особенно понеделник сутрин, петък и неделя вечер, а започнат ли ваканциите, всички си правят среща на магистралата от закуска до ..вечеря, И фрапиращото е, че тогава, дори стават повече катастрофи (а се кара около 90-100), точно заради такива, които са тръгнали да пестят и карат много под ограничението
  • #12
    Истина ( преди 1 година )
    Лесно може да се справим с всички ограничения и правила, но май някой не иска, или никой. Слага се един ГПС който записва скоростта постоянно, спират те полицаи и се вижда къде с колко си карал, след това програмата знае в даденото място с колко трява да караш и ти връчват 2 бона глоби само за днес. След месец ако не си ги платил и те спрат и имаш и други ти конфискуват колата след 3 месеца няма да има хора които да нарушават правилника, особено когато пуснат GPS3.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Виждал съм ги и сега, карат с 80 зад тир да им прави вятър и всичко това заради симпване на един инфлуенсър наркоман, няма как да карате 140 +-10 км както всички останали и да минете повече от 200 км с който и да е електромобил. Да, има държави в които карат със 110 по магистралите но ние не сме от тях и дори смея да твърдя карането бавно е по-опасно в доста случаи.
  • #10
    Инженер ( преди 1 година )
    И е едно и също за ДВГ и електричка. Разликата е, че електричката има по-високо КПД и пътуването е по-евтино, но пък зареждането е по-продължително и по-често. Засега!
  • #9
    Инженер ( преди 1 година )
    Просто електричките карат хората да осъзнаят физиката. А тя казва, че ако караш със 100 км/ч че стигнеш един и половина пъти по-далеч, отколкото ако караш със 180 км/ч. Да не говорим, че у нас да се кара с повече от 140 км/ч е забранено! А на повечето места и с повече от 90 км/ч е забранено. Най-икономичната скорост е 70-80 км/ч, но чак толкова няма нужда да се пести. От там нататък съпротивлението расте с квадрата на скоростта.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    До 7: Има доста ел. коли които могат да изминат над 500км и не са премиум. Като тесла модел Y. С нея няма ли да стигнеш от София до Бургас?
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4,с конвенционалната ми кола дори минавам по повече от 200 км.Например от София до Бургас го вземам без да спирам,просто не ми се налага.А това с елктричка няма как да стане.С електричката ще е като с пътнически влак на всяка керемида да се спира.
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    Не е нужно да караш с максимална скорост. С 200 км в час ще трябва да спираш на всеки час и на всеки 200 км, но това ще ти отнеме около час зареждане. Всеки умен шофьор ще спре на всеки 100 км за по 10-15 минути и няма да зарежда повече от 60-70%, защото останалите 30% ще му отнемат повече време отколкото първите 70%.Вече са правени експерименти и средната скорост почти винаги е една и съща с включено време за зареждане дори при 200 километра в час. Само енергията е повече.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    До 2,ако караш на макс ще ти се наложи на всеки 30 -50 км да спираш да ръгаш кабела и да чакаш и пиеш кафета по за 30-40 минути.Накрая ще пристигнеш под напрежение от кафето и ще куглокигаш цяла нощ. Единственото спасение и алтернатива за ел.колите е да има станции за смяна на батерията с пълна за 10-15 минути,тогава нещата ще се изравнят с тези на двг.
fallback
Последни