fallback

Защо рекордьор на Tesla вече не иска колите на Мъск?

Германецът е изминал около 1,7 млн. км с Model S P85 и е сменил 13 двигателя

Един германец е изминал около 1,7 млн. км със своята Tesla Model S P85, но след толкова много пътуване е решил, че повече няма да вземе кола от същата марка. Защо е стигнал до такова решение след безспорно многото преодолени километри, разказва Spiegel.

 

 

Шофьорът се казва Хансйорг-Еберхард Фрайер фон Геминген-Хорнберг и според изданието е рекордьор на Tesla. Той е запален фен на американската електрическа кола и придобива Model S през 2014 г. И въпреки огромния пробег на неговия електромобил, Фон Геминген е категоричен, че не иска да купи вече нова кола от Илон Мъск, като посочва три причини.

Първата - технически дефекти в двигателя на Tesla. След 8 години сега управлява колата с 13-ти мотор. Благодарение на осемгодишната гаранция, без ограничение на пробега, смяната на двигателите винаги е била безплатна, но тяхното качество не се е променяло, според германеца. Постоянната подмяна е досадна и безсмислена, защото дефектите се появяват отново за много кратко време.

„Това е много разочароващо. Колата ми е със задно задвижване, което явно е особено уязвимо. Но не знам точно какъв е проблемът, а от Tesla никога не го коментират“, казва Фон Геминген.

 

 

Според него автомобилният производител трябва да обясни как са конструирани двигателите, какъв точно е проблемът и как да го отстранят. Но комуникацията е отчайваща, оплаква се рекордьорът.

Втората причина - прогресът на електрически автомобили на други марки. Според Хансйорг фон Геминген, въпреки че би искал да преодолее границата от 2 милиона км с настоящата си кола, следващата не трябва да е Tesla, защото други производители са наваксали в развитието си. И смята, че трябва да внимава със своята Tesla, за да остане технически актуален.

 

 

В Tesla е добре, че софтуерът на автомобила се актуализира през мобилната мрежа. Що се отнася до времето за зареждане и издръжливостта на автомобилите обаче, други производители са „постигнали доста напредък“, смята германецът.

За него следващата кола е Porsche Taycan, но е възможен и Mercedes EQS, като по-големите батерии са решаващ аргумент, но VW и китайските производители също са във възход. „Tesla трябва да положат истински усилия, ако искат да останат напред - добавя Фон Геминген. - Вече има достатъчно други вълнуващи марки“.

 

 

Третата причина - противоречивият шеф на Tesla. Фон Геминген не е безразличен към поведението на изпълнителния директор на компанията Илон Мъск. „Аз съм лично разочарован от него – казва германецът. - Той никога не ме е поздравявал за рекордите. Поздрави ме за 1 милион километра единадесет месеца по-късно с два палеца нагоре в Twitter. Мъск не познава благодарността. Можете да съдите по това колко често уволнява хората си. Възможно е също така да ме избягва точно, защото карам толкова много и тогава могат да излязат наяве слабите страни на автомобила.“

Фон Геминген също така критикува Мъск, че е все по-загрижен да прави пари с колите си и не вижда в него голямо екологично съзнание: „Винаги съм бил малко критичен към него. Начинът, по който се движи напред-назад с частен самолет, например, разбира се е катастрофа от екологична гледна точка, въпреки че е нормално за бизнес лидер като него.“

 

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Като сметнеш празници и дните през които колата е била в сервиза, този е правил по 7-800 км на ден. Да си купи порше пък да се похвали как върти 200 хиляди км на година и му е по евтино и безаварийно от Тесла
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ах... само 13 от вечните мотори и то за мизерни 1.7 млн км, които поддържан ДВГ може да мине без ремонт. Велик електрически успех :D А фон Мюнхаузен, който зарежда въглища в батерията да говори за екология е наистина дяволски забавно... абе смешни хора са електрофилите - факт ;)
  • #8
    .иво. ( преди 1 година )
    Имам , чувството, че Ханс има проблеми тъй като да навърти толкова километри за това време.Сякаш е живял и спал в колата и единствено-та му цел е била да управлява колата си и да изминава много километри
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Компания която не се учи от грешките си, да и те са поредните такива. Освен това електромобилите не са мръднали от 2018 когато излезе Модел 3 и все още чакаме да се появи по-ефективен от него електромобил, но иначе като цена направо хвръкнаха противно на всички пазарни принципи.
  • #6
    Лъжлив Съби ( преди 1 година )
    Пълен ***!Първите 4 броя, внесени в България, собствениците отдавна ги разкараха! Бяха много скъпи, но който има пари, има и музика!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    9г, 1.7 мил км = 200к км на година или прави по 545км ВСЕКИ ден (Мюнхен - Берлин), това са поне 5ч дневно в колата + времето за зареждане по пътя - вижда ми се абсурндо, освен ако не е карана от няколко човека.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Двигателите на тесла модел 3 нямат този проблем. Вече слагат от тях и на тесла модел s, както и на камиона.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Точно на този модел имаха проблем с дизайна на двигателя и през лагера протичаха индукционни токове, които го прегряват и прецакват смазката. Целият проблем се състои в досаден шум от двигателя, който иначе си работи. След това промениха дизайна на двигателя, но не могат да сложат от новите двигатели на стария модел и предпочитат да "сменят двигатели". На практика просто сменят лагера и двигателя става като нов, докато не се прецака отново лагера.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е възможно, електричките са вечни, нищо не им се сменя, само батерията.... И сега опс, 1 двигател за 130 769 км. Е за това ли скачахме по барикадите?
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла е Бвм-то на електрическите лигени !
fallback
Последни