fallback

Защо рекордьор на Tesla вече не иска колите на Мъск?

Германецът е изминал около 1,7 млн. км с Model S P85 и е сменил 13 двигателя

Един германец е изминал около 1,7 млн. км със своята Tesla Model S P85, но след толкова много пътуване е решил, че повече няма да вземе кола от същата марка. Защо е стигнал до такова решение след безспорно многото преодолени километри, разказва Spiegel.

 

 

Шофьорът се казва Хансйорг-Еберхард Фрайер фон Геминген-Хорнберг и според изданието е рекордьор на Tesla. Той е запален фен на американската електрическа кола и придобива Model S през 2014 г. И въпреки огромния пробег на неговия електромобил, Фон Геминген е категоричен, че не иска да купи вече нова кола от Илон Мъск, като посочва три причини.

Първата - технически дефекти в двигателя на Tesla. След 8 години сега управлява колата с 13-ти мотор. Благодарение на осемгодишната гаранция, без ограничение на пробега, смяната на двигателите винаги е била безплатна, но тяхното качество не се е променяло, според германеца. Постоянната подмяна е досадна и безсмислена, защото дефектите се появяват отново за много кратко време.

„Това е много разочароващо. Колата ми е със задно задвижване, което явно е особено уязвимо. Но не знам точно какъв е проблемът, а от Tesla никога не го коментират“, казва Фон Геминген.

 

 

Според него автомобилният производител трябва да обясни как са конструирани двигателите, какъв точно е проблемът и как да го отстранят. Но комуникацията е отчайваща, оплаква се рекордьорът.

Втората причина - прогресът на електрически автомобили на други марки. Според Хансйорг фон Геминген, въпреки че би искал да преодолее границата от 2 милиона км с настоящата си кола, следващата не трябва да е Tesla, защото други производители са наваксали в развитието си. И смята, че трябва да внимава със своята Tesla, за да остане технически актуален.

 

 

В Tesla е добре, че софтуерът на автомобила се актуализира през мобилната мрежа. Що се отнася до времето за зареждане и издръжливостта на автомобилите обаче, други производители са „постигнали доста напредък“, смята германецът.

За него следващата кола е Porsche Taycan, но е възможен и Mercedes EQS, като по-големите батерии са решаващ аргумент, но VW и китайските производители също са във възход. „Tesla трябва да положат истински усилия, ако искат да останат напред - добавя Фон Геминген. - Вече има достатъчно други вълнуващи марки“.

 

 

Третата причина - противоречивият шеф на Tesla. Фон Геминген не е безразличен към поведението на изпълнителния директор на компанията Илон Мъск. „Аз съм лично разочарован от него – казва германецът. - Той никога не ме е поздравявал за рекордите. Поздрави ме за 1 милион километра единадесет месеца по-късно с два палеца нагоре в Twitter. Мъск не познава благодарността. Можете да съдите по това колко често уволнява хората си. Възможно е също така да ме избягва точно, защото карам толкова много и тогава могат да излязат наяве слабите страни на автомобила.“

Фон Геминген също така критикува Мъск, че е все по-загрижен да прави пари с колите си и не вижда в него голямо екологично съзнание: „Винаги съм бил малко критичен към него. Начинът, по който се движи напред-назад с частен самолет, например, разбира се е катастрофа от екологична гледна точка, въпреки че е нормално за бизнес лидер като него.“

 

 

fallback
  • #40
    До 37-38 ( преди 1 година )
    Хахаха,ти как се грижа за семйството си не бери грижа!А зарядните София-Лефкада съм ги виждал с очите си и ползвал с ръцете си!Веднъж си направихме приключението да го минем с Тесла S!!!За разлика от теб, аз карам колите за които говоря!Пробвах да заредя на две които ни бяха удобни и по път,една пълна и чакат още две коли да зареждат, на другата чаках 1 часа някакъв чичак да си зарежда докато си дремва в колата!!! България и Гърция нито са пълни със зарядни, а вършат работа ако си сам на пътя!!
  • #39
    Нормално ( преди 1 година )
    Вероятно е очаквал за рекорда да му подарят нова Тесла и затова сега е ядосан. Не мога да го виня. Освен това досега ползва точно този автомобил, а не е купил нова Тесла именно защото не плаща за зареждане, което няма да е така със следващата Тесла.
  • #38
    До 35 ( преди 1 година )
    Но да се върнем на темата. И ти ли си от онези които карате 7 часа с цялото семейство без да им позволите да ходят до тоалетна, без да пиете и едно кафе по пътя не дай боже сладолед да пожелаят децата, а на всичко отгоре им пушиш в автомобила по пътя, защото ако спрете два пъти по 10-15 минути ще закъснеете и е огромен проблем да тръгнете 30 минути по-рано, за да имате време за спиране! И нямаш време да заредиш преди тръгване, а винаги трябва да е по път максимум за пет минути.
  • #37
    До 35 ( преди 1 година )
    Погледнах колко е разстоянието. Няма и 700 км. А по въпросите които задаваш си личи, че се заяждаш без дори от обща култура да си проверил как се случват нещата. Както в българия така и в Гърция е пълно със зарядни станции, а в момента в който зададеш маршрута в навигацията, повечето електромобили ще ти покажат абсолютно всички зарядни станции по пътя, като даже ще ти кажат с колко процента ще стигнеш до всяка една от тях, за да си направиш сметката. Показват и брой свободни колонки.
  • #36
    До долния ( преди 1 година )
    Май не можеш да правиш причинно-следствени връзки. 100 пъти ви се обяснява, че една спекулация не може да продължава вечно, ако някой няма монопол върху нея, като например добива на нефт и ОПЕК, чиято главна цел е да държат цените на горивата високи и дори не го крият. При производството на ток и електромобили няма монополисти и при недостиг цените се вдигат, печалбите са в небесата и всички инвестират в производствени мощности, заради които цените падат напълно логично. Това зле ли е за теб!
  • #35
    До 27 ( преди 1 година )
    Всяко лято ходя поне 2 пъти София - Лефкада.Виж километрите,зарядните станции по маршрута,гарантирай ми,че всяка една ще е свободна когато имам нужда,покажи ми електричка която зарежда до 90% за 10-15 мин и тогава ми казвай да се разберем!Това, че твоето най-дълго пътуване е 300км до Созопол,не значи че всички сме така!Ако пробега и зареждане на електричките не беше проблем,то нямаше да се харчат млрд. за решаването му!Сещаш ли се?Целия свят работи да реши нещо,което според теб не проблем
  • #34
    До Лудория ( преди 1 година )
    Да си прочел да е казал,че не му харесва това,че са сменени безплатно??! Просто ВЕЧЕ не ги сменят безплатно и затова няма да си купи кола от марка с която има такъв опит!Схващаш ли разликата или да ти я разделя на срички??! Викаш жалки и смешни са тия дето са извадили една шапка пари за кола за която до миналия месец се твърдеше,че като втора ръка можеш да я продадеш по скъпо от нова,за която се твърдеше,че не губи от стойността си с години и изведнъж цената и пада с 20%?Жалки и смешни,нали?
  • #33
    Лудория ( преди 1 година )
    Чел съм, че обикаля доста покрай многото си бизнеси. Ако го прави с кола, трябва да спи в колата и да го кара някой. Или да се телепортира... Пишман потребител с желание да бъде забелязан. Като онези, дето си купили Тесла и след намалението на цените на автомобилите, започнали да стачкуват пред офисите на компанията. Жалки и смешни хора.
  • #32
    Лудория ( преди 1 година )
    Не разбирам пича - за 1.7 млн км. 13 повреди, при това отстранени безплатно. Аз тук проблем не виждам, освен малкото загуба на време. Ама надали си няма друга кола. Не му харесвало личното отношение на Мъск?! Ама какво му дреме на един собственик на бизнес за това, че ти му ползваш продукта и искаш да те милва по *** ли?! Даваш обратна връзка за това като си го ползвал какво се е случило и продължаваш да го ползваш или не. Возил се на самолет - той знае ли ежедневието на Мъск?!
  • #31
    До 28 ( преди 1 година )
    800-900 долара?!? Ел. двигател за Тесла?!? Ти сериозен ли си? Щото двигателче с капла за преобразуване на велосипед в електрически велосипед ги продават по толкова, та ако си сериозен, викам направо двигател на Тесла да си сложа на колелото, хем конете повече! Може ли да ми поръчаш?Че аз не ги намирам на тази цена и 100 долара ще ти дам за услугата?Става ли? Давам ти 1000 долара, ти ми даваш нов двигател Тесла!На кяр си брат!Пише ако си навит!
fallback
Последни