fallback

Защо рекордьор на Tesla вече не иска колите на Мъск?

Германецът е изминал около 1,7 млн. км с Model S P85 и е сменил 13 двигателя

Един германец е изминал около 1,7 млн. км със своята Tesla Model S P85, но след толкова много пътуване е решил, че повече няма да вземе кола от същата марка. Защо е стигнал до такова решение след безспорно многото преодолени километри, разказва Spiegel.

 

 

Шофьорът се казва Хансйорг-Еберхард Фрайер фон Геминген-Хорнберг и според изданието е рекордьор на Tesla. Той е запален фен на американската електрическа кола и придобива Model S през 2014 г. И въпреки огромния пробег на неговия електромобил, Фон Геминген е категоричен, че не иска да купи вече нова кола от Илон Мъск, като посочва три причини.

Първата - технически дефекти в двигателя на Tesla. След 8 години сега управлява колата с 13-ти мотор. Благодарение на осемгодишната гаранция, без ограничение на пробега, смяната на двигателите винаги е била безплатна, но тяхното качество не се е променяло, според германеца. Постоянната подмяна е досадна и безсмислена, защото дефектите се появяват отново за много кратко време.

„Това е много разочароващо. Колата ми е със задно задвижване, което явно е особено уязвимо. Но не знам точно какъв е проблемът, а от Tesla никога не го коментират“, казва Фон Геминген.

 

 

Според него автомобилният производител трябва да обясни как са конструирани двигателите, какъв точно е проблемът и как да го отстранят. Но комуникацията е отчайваща, оплаква се рекордьорът.

Втората причина - прогресът на електрически автомобили на други марки. Според Хансйорг фон Геминген, въпреки че би искал да преодолее границата от 2 милиона км с настоящата си кола, следващата не трябва да е Tesla, защото други производители са наваксали в развитието си. И смята, че трябва да внимава със своята Tesla, за да остане технически актуален.

 

 

В Tesla е добре, че софтуерът на автомобила се актуализира през мобилната мрежа. Що се отнася до времето за зареждане и издръжливостта на автомобилите обаче, други производители са „постигнали доста напредък“, смята германецът.

За него следващата кола е Porsche Taycan, но е възможен и Mercedes EQS, като по-големите батерии са решаващ аргумент, но VW и китайските производители също са във възход. „Tesla трябва да положат истински усилия, ако искат да останат напред - добавя Фон Геминген. - Вече има достатъчно други вълнуващи марки“.

 

 

Третата причина - противоречивият шеф на Tesla. Фон Геминген не е безразличен към поведението на изпълнителния директор на компанията Илон Мъск. „Аз съм лично разочарован от него – казва германецът. - Той никога не ме е поздравявал за рекордите. Поздрави ме за 1 милион километра единадесет месеца по-късно с два палеца нагоре в Twitter. Мъск не познава благодарността. Можете да съдите по това колко често уволнява хората си. Възможно е също така да ме избягва точно, защото карам толкова много и тогава могат да излязат наяве слабите страни на автомобила.“

Фон Геминген също така критикува Мъск, че е все по-загрижен да прави пари с колите си и не вижда в него голямо екологично съзнание: „Винаги съм бил малко критичен към него. Начинът, по който се движи напред-назад с частен самолет, например, разбира се е катастрофа от екологична гледна точка, въпреки че е нормално за бизнес лидер като него.“

 

 

fallback
  • #20
    До 15 ( преди 1 година )
    Цената на Тесла зареждането от половин месец насам е 49 цента на квтч а не 79 цента както беше преди месеци когато френските реактори бяха спрени заради рекордни жеги и се очакваше повече недостиг на газ
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще почнат да се усещат балъците един по един.
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Пак ти казвам, безплатното е изключение - не норма!
  • #17
    Муахаха ( преди 1 година )
    Вчера един обясняваше как на електромоторите един лагер само можело да се развали и той се сменял лесно! Те заради тоя лагер сменята 13 двигателя, целите!! До 16 - а на тебе колко ще ти струва зареждането на твоята?!? Кво караш всъщност? Вектра с газово? Ай *** си купи Тесла да те видя колко евтино ще зареждаш! Това, че пуснаха в началото кюспето безплатно, не значи, че вече в него няма кукички! Колко деситилетия смятате да го дъвчите това, че някога Тесла продавал коли с безплатно зареждане?
  • #16
    Шминтирит ( преди 1 година )
    Недей шмекерува. Този е изминал 1,7 милиона километра с безплатно зареждане. Питам те колко ще ти струва горивото с твоя автомобил за да ги минеш, за да го наричаш ***. Отговори без шмекеруваш този път.
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Като изключим малка част от притежателите на S другите си плащат зареждането ;) и ти кажи ако зареждаш на бърза зарядна колко ще платиш при 79 цента за кВ и 20 kW /100 дали не са 16 евраци ;) Горе долу колкото да ги минеш с V8мак ;)
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Интригата е кой е поръчал статията!? Порше или Мерцедес
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    https://automedia.investor.bg/a/2-***/48104-kak-izglezhda-tesla-model-s-na-15-mln-kilometra Интересно в тази статия на Аутомедия пише, че за 1.5 милиона километра същия има 4 смени на мотора а сега станали 13
  • #12
    Милън Иъск ( преди 1 година )
    Поредния сигнал, че Тесла е залязваща компания. Както се появиха, така й ще изчезнат. Ниско качество и остарели технологии никой не желае
  • #11
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Абе тинтири, ще ми кажеш ли на твоя автомобил ако му навъртиш 1,7 милиона километра само за гориво колко пари ще дадеш? Без да броим смените на масла, съединители, ангренажи, турбо и така нататък. Сметни само и единствено горивото? Чакам!
fallback
Последни