В началото на 80-те години на миналия век набиращият скорост световен рали шампионат на FIA в група В е най-силният мотиватор за автомобилните производители да проектират коли, които да отразяват целия технологичен опит и репутация на компаниите.
Пуснат през 1984 г., хечбекът с предно предаване Peugeot 205 GTI почти веднага се превръща в бестселър. На свой ред 205 Turbo 16 - рали варианта на Peugeot 205, пилотиран от Ари Ватанен, печели първата си победа на състезанието „1000 езера“ през 1984 г. и принуждава Audi и Lancia да подобрят колите си.
Същата година Peugeot показа Quasar на 67-то изложение в Париж. Концептуалният автомобил е вдъхновен от рали автомобилите и прави силно впечатление на публиката с лудия си дизайн. Наречен е Quasar, което означава вид астрономически обект, представляващ изключително ярко светещо ядро.
Външният вид на Peugeot Quasar е измислен от Жерар Велтер, който по това време е главен дизайнер на френската марка. За кола от 80-те години на миналия век концепцията се гордее с наистина футуристичен вид, поради което дори сега изглежда доста актуална. Наричат до дори връх на лудия дизайн тогава.
Прототипът се характеризира с агресивен изглед с обтекаеми форми на тялото, изработени от въглеродни влакна и кевлар. Суперавтомобилът получава пеперудени врати, както и тесни фарове и правоъгълни задни светлини, взаимствани от Peugeot 205 Turbo 16. Интериорът е проектиран от друг опитен френски дизайнер на Peugeot - Пол Брак.
По негова идея кабината на двувратката е тапицирана с червена кожа и притежава модерно за онези години оборудване. По-специално - интериорът получава CD плейър Clarion, цифров инструментален панел и CRT монитор за показване на навигационна информация. Някои експерти обаче твърдят, че изброеното оборудване е фалшиво и всъщност не работи.
В същото време основната характеристика на Peugeot Cuazar е средно разположеният 4-цилиндров, 1,8-литров двигател XU8T, който идва от 205 Turbo 16. Въпреки това, за изложбената кола двигателят е сериозно модифициран с повишена мощност до впечатляващите дори и по днешните стандарти 600 к.с. Агрегатът работи с петстепенна механична скоростна кутия, задвижването е на четирите колела. Малко вероятно е да са направени тестове за скорост на Quasar, така че може само да се гадае каква динамика може да има тази лека конструкция с такъв двигател.
Peugeot Quasar остава сред концепциите, които някога са предсказвали бъдещето, но са се превърнали в незавършена история. Превръща се обаче в междинен резултат от търсенето на Peugeot на нови опции за обещаваща рали кола, или дори шосейна суперкола.
Определено може се да каже, че Quasar повлиява на бъдещия хит на Peugeot - модела 405, както и върху не по-малко интересния концепт Oxia от 1988 г. В момента Quasar е част от музея L'Aventure Peugeot в Сошо.