Ново начало за Peugeot. Това е мисията на концепцията Inception, представена на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас, която трябва да покаже бъдещето на моделите на марката след 2025 г. - от най-луксозните и най-скъпи до най-компактните и най-достъпни.
Прототипът всъщност представлява визията на утрешния ден на френския производител, който си е поставил за цел да стане водеща в продажбите на електрически превозни средства в Европа до 2030 г. Концептуалният модел е дълъг 5 метра, висок само 1,34 м и се откроява със своите разчупени и същевременно изключително динамични форми, характеризиращи се с еволюция на настоящите LED фарове във форма на „нокти“.
Външният вид на футуристичния модел се определя от редица специални характеристики, които го правят един от най-високотехнологичните автомобили, изложени на CES. Остъклението с обща площ 7,25 квадратни метра, например, е подложено на специална обработка, подобно на козирките на шлемовете на астронавтите, разработени от НАСА. По този начин прозорците са в състояние да абсорбират топлината и ултравиолетовите лъчи.
Телесният цвят, който е съставен от метални пигменти, е еднослоен (пести се енергия при нанасяне) и се „оцветява“ според външната среда. До него има екран (наречен от Peugeot „Tech Bar“), който показва съобщения извън колата, когато пътниците се приближат. Те съдържат нивото на батерията, но могат да бъдат приветстване или сбогуване с пътниците.
Дизайнерите са обърнали голямо внимание и на аеродинамиката, като в долната част има „куха“ зона между предния капак и предното стъкло, през която преминава въздухът. Концепцията е „качена“ на 20-цолови джанти със симетричен дизайн, вдъхновен от 408.
Интериорът също е забележителен, като 10 години след пускането на първия i-Cockcpit (на модела) 208, Peugeot предлага еволюция на арматурното табло, която ще характеризира следващите модели. Основният елемент е Hypersquare - правоъгълен волан с 4 дупки, който ще бъде поставен на всички коли на марката до 2030 г.
За да се регулира климатика, предавката, интензитета на регенеративното спиране и други функции шофьорът просто трябва да премести палеца си върху различните екрани, интегрирани във волана. Самият той няма механична връзка с кормилно управление, като всички команди се подават по електронен път).
Концепцията е изградена на платформата STLA AutoDrive, която предлага автономно шофиране от ниво 4. А това означава, че шофьорът не трябва да бъде съсредоточен върху волана, която се прибира в арматурното табло и по този начин увеличава усещането за свобода в пилотската кабина.
Внимание привличат и седалките Comfort Fit, които се адаптират към морфологията на всеки пътник и Hi-Fi системата Focal, състояща се от два субуфера в пода, няколко звукови бара и усилвател.
За направата на интериора на Inception са използвани рециклирани тъкани, стомана, обработена с процес на галванизация (за намаляване на броя на компонентите), рециклирано полиестерно кадифе и специална тапицерия.
Концептуалният модел е оборудван с батерия с капацитет 100 кВт/ч с 800-волтова архитектура. Peugeot обещава пробег от 800 км с едно зареждане, както и разход от 12,5 кВт/ч на 100 км и възможност за зареждане на допълнителни 30 км за една минута. Освен всичко друго, колата не е задължително да бъде свързана към колона, тъй като поддържа индукционно зареждане.
Още снимки на новата концепция на Peugeot - вижте в галерията:
Двата електрически мотора (един отпред и един отзад) осигуряват задвижване на четирите колела и доставят общо 680 к.с., позволявайки на електрическия французин да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди.