IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият хибриден агрегат на Peugeot дебютира на 3008 и 5008

Двигателят е с леко увеличена мощност и отговаря на стандарта Евро-7

След около година кросоувъри Peugeot 3008 и 5008 трябва да сменят поколенията, но сегашните модели имат друга (може би последна) важна мисия. Те станаха първите носители на новата хибридна система, която впоследствие ще се появи на много други модели в концерна Stellantis.


Peugeot 3008/5008


В основата на новата хибридна система е сериозно модернизирания бензинов мотор 1.2 с турбо. От Peugeot твърдят, че това е третото поколение на бензиновия двигател PureTech и в този си вид той ще може да отговаря на екологичния стандарт Евро-7. Сред новите неща в него са турбокомпресор с направляваща лопатка с променлива геометрия, верига вместо ремък, както и възможност за работа по икономичния цикъл на Mилъп.

Мощността е увеличена от 131 на 136 к.с., но въртящият момент е същият - 230 Нм. Вместо 8-степенния автомат Aisin, новият мотор разчита на роботизирана скоростна кутия с двоен съединител, разработен от Punch Powertrain. В нея е вграден 48-волтов тягов електромотор с мощност 29 к.с. Той помага на двигателя с вътрешно горене при стартиране и при ниска скорост и в резултат на това от компания обещават 15% намаление на разхода на гориво.


Peugeot 3008/5008


Капацитетът на тяговата батерия е само 0,9 кВт/ч, така че в чисто електрически режим хибридните кросоувъри могат да изминат не повече от един километър и дори при ниска скорост.

Хибридните Peugeot 3008 и 5008 ще се появят на европейския пазар в началото на 2023 г., като новият агрегат ще се използва до края на жизнения цикъл на двата модела. Инженерите на Peugeot вече работят върху следващото 3008, което ще получи и електрически двигател от ново поколение. Кросоувърът ще се предлага и в термични версии, както и с различно хибридно задвижване, като целта пред модела е да се противопостави на Renault и на неговия представител в този клас – новия Austral.


Peugeot 3008/5008


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    номер 2 ( преди 2 години )
    Виж за това си адски прав, че нито им отива на имиджа, нито на парите които търсят. Но същото важи и за 1-ва серия 116и и А3 30. А160 поне е 4 цилиндъра, но иначе същата бира
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не трябва да съм състезател, за да искам повече динамика и като я натисна да върви а не въпреки 2 надолу да не се случва нищо. А този агрегат ако 208 или 2008 е ок, по късно и на 308 що годе добре, но на 508.е подигравка, най вече за парите които ще му търсят
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Щом 5008 може да покрие евро 7 с това то за много по-лекия и нисък 208 би трябвало да не е никак трудно както реваха
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То ако се изживяваш състезател, защо по дяволите ще взимаш СУВ, а не нещо ниско пътя, но това е друга тема.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    с 10 кг на конска сила то изтребител
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е то и за слепия е ясно че ако се изживяваш състезател 1.2 ще ти е малко. Но за нормално каране е достатъчно. 3008 и 5008 изглеждат големи, но платформата е лека. И не тежат толкова много - 3008 е 1300 кг.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    3, явно съм карал, за да ги кажа тези неща. За мене това са слаби и малки мотори за 1.6-1.8т купе, при това празно. Но е въпрос на вкус, явно и стиловете ни каране са различни.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Карал ли си 1.2 турбо, за да обяснваш как е? Или типично по български, стрина ми чу как в трамвая си говореха. Аз карам 1.2 турбо 110 коня 4 цил. Разхода е 5.5-6 на магистрала с 120-130 круиз контрол, климатик и товар. 8.5 в града при нормално задръстване. В градски условия е голяма оса. Извън града също го бива и с изпреварванията няма проблеми. Сега очевидно не може да се мери със 180-200 коня двигатели.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С други думи меки хибриди, но тези 3цилиндрови миксери не са и за здрави китки. Натоварено, това няма ускорение, а на магистрала при 130-140 разхода ще е кат на 2.0.
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    от сфа като видят този двигател ще се почешат по петата точка и ще има ганг банг с автомобила