След около година кросоувъри Peugeot 3008 и 5008 трябва да сменят поколенията, но сегашните модели имат друга (може би последна) важна мисия. Те станаха първите носители на новата хибридна система, която впоследствие ще се появи на много други модели в концерна Stellantis.
В основата на новата хибридна система е сериозно модернизирания бензинов мотор 1.2 с турбо. От Peugeot твърдят, че това е третото поколение на бензиновия двигател PureTech и в този си вид той ще може да отговаря на екологичния стандарт Евро-7. Сред новите неща в него са турбокомпресор с направляваща лопатка с променлива геометрия, верига вместо ремък, както и възможност за работа по икономичния цикъл на Mилъп.
Мощността е увеличена от 131 на 136 к.с., но въртящият момент е същият - 230 Нм. Вместо 8-степенния автомат Aisin, новият мотор разчита на роботизирана скоростна кутия с двоен съединител, разработен от Punch Powertrain. В нея е вграден 48-волтов тягов електромотор с мощност 29 к.с. Той помага на двигателя с вътрешно горене при стартиране и при ниска скорост и в резултат на това от компания обещават 15% намаление на разхода на гориво.
Капацитетът на тяговата батерия е само 0,9 кВт/ч, така че в чисто електрически режим хибридните кросоувъри могат да изминат не повече от един километър и дори при ниска скорост.
Хибридните Peugeot 3008 и 5008 ще се появят на европейския пазар в началото на 2023 г., като новият агрегат ще се използва до края на жизнения цикъл на двата модела. Инженерите на Peugeot вече работят върху следващото 3008, което ще получи и електрически двигател от ново поколение. Кросоувърът ще се предлага и в термични версии, както и с различно хибридно задвижване, като целта пред модела е да се противопостави на Renault и на неговия представител в този клас – новия Austral.