Френската компания Peugeot разширява гамата си с изцяло електрическите версии на хечбека Peugeot 308 и комбито Peugeot 308 SW, които ще бъдат налични в средата на следващата година.
И двата модела са изградени на 400-волтова система с ново поколение 54 kWh батерия, която е 80% никел, 10% манган и 10% кобалт. Максималният пробег не бе обявен, но се очаква да е над 400 км. Автомобилите се задвижват от електрически мотор с мощност 156 к.с. с 260 Нм въртящ момент.
От Peugeot уверяват, че работата по двигателя, батерията, оптимизирането на предницата, теглото на колата и триенето на гумите са направили възможно постигането на ниска консумация на енергия - средно 12,7 kWh на 100 км пробег. Нови 18-цолови алуминиеви джанти са разработени специално за Peugeot 308 и 308 SW.
Базовите версии са оборудвани с трифазно зарядно устройство с номинална мощност от 11 kW, но се поддържа и зареждане от 100 kW, което ще позволява презареждане на батерията от 20 до 80% за по-малко от 25 минути. Ще може да се избира между режимите на шофиране Eco, Normal, Sport и Brake.
Електрическите Peugeot 308 и 308 SW изглеждат точно като моделите с двигатели с вътрешно горене. Те получават интериор Peugeot i-Cockpit с отличителен малък отопляем волан, 3D цифров прожекционен дисплей и 10-инчов сензорен екран в централната конзола.
Цените ще бъдат обявени малко преди началото на продажбите. От компанията съобщават, че клиентите в определени страни ще могат да закупят автомобилите чрез новия сайт за онлайн продажби на марката и колата да бъде доставена до адреса им безплатно. И двата модела работят и с приложението за смартфон MyPeugeot, което може да планира дистанционно зареждане или да стартира програма за предварително загряване на батерията.