IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-скъпото Peugeot в историята се продава за 1,5 млн. долара

Автомобилът е произведен през 1938 г., има само три оцелели такива

Уникално Peugeot 402 Darl'mat Special Coupe с причудлив външен вид се смята за най-скъпото на френската марка и се продава на търг от къща Sotheby's. Очаква се автомобилът да бъде продаден за 1,5 милиона долара, което е рекорд за френската марка.

 

8da8fb64783b6dd6eca64016f5865bd0834a1343

 

Peugeot 402 е флагманът на французите през 30-те години на миналия век. Общо около 75 000 от тези автомобили са произведени, но само шест от тях са получили ексклузивни каросерии Darl'mat Special Coupe от студиото Portout. А само три от тях са оцелели до днес.

Колата е с много нестандартен дизайн в стил арт деко. Външният вид е разработен от известния дизайнер Жорж Полен, който по-късно става един от лидерите на френското съпротивително движение по време на Втората световна война. Автомобилът има елегантен дизайн с издути повърхности и изобилие от хромирани елементи.

 

71c8a8e9dbcfe25013f0a4c1f7b825e0be40c01f

 

Редкият екземпляр е по-бърз от стандартното Peugeot 402, защото неговият 2.0-литров четирицилиндров двигател е допълнен с механичен компресор. Това повишава мощността му до 73 к.с. с., а максималната скорост е 125 км/ч. През 1938 г. един такъв спортен автомобил печели своя клас в 24-те часа на Льо Ман.

Тази конкретна кола, произведена през 1938-а, е доставена от Франция в САЩ през 70-те години. Претърпяла е качествена реставрация и е в отлично състояние, многократно е печелила награди от различни ретро конкурси.


Peugeot 402 Darl'mat Special Coupe


През първата третина на 20-ти век е обичайно да се правят автомобили на стандартни шасита от големи производители, но с уникални каросерии. Това Пежо е една от тези коли. Емил Дарлмат е притежавал успешно представителство на Peugeot след Първата световна война. В началото на 30-те години той започва да си сътрудничи с конструктора на каросерии Марсел Пурту. Първоначално правят оригинални каросерии по собствена инициатива, след което Peugeot им доставя официално шаси за преработка.

През 1936 г. Дарлмат построява кола на шасито на 302, но с двулитров двигател от по-стария модел 402. Две години по-късно се ражда представената кола на базата на най-новата, олекотена версия на шасито 402 с 2.0-литров двигател.


Още снимки на най-скъпото Peugeot - вижте в галерията:


Представеният за продан автомобил е бил подарен на ръководителя на състезателния отбор на Peugeot по онова време - Алфред Яук. Колата оцелява във войната и сменя неколкратно собствениците си във Франция до началото на 70-те години, след което е пренесена зад Океана в колекцията на д-р Уилям О'Брайън в Рино, Невада. Последната реставрация на автомобила е през 2004 г.

 

 

0 от 500