Средноразмерният кросоувър Volvo XC60 (2008-2017) беше показан за първи път през януари 2007 г. на автомобилното изложение в Детройт. Серийните версии дебютират година по-късно на автосалона в Женева, а моделът се произвежда в белгийския Гент.
Кросоувърът е изграден на платформата EUCD, което го прави подобен на IV поколение Ford Mondeo и Land Rover Freelander. Гамата двигатели е доста широка, като комбинира бензинови и дизелови мотори – както с турбо, така и атмосферни. Системата за задвижване на четирите колела е с автоматично свързване на задния мост чрез съединител Haldex, а от 2010 г. се появиха и модификации с предно задвижване.
Скоростните кутии са механични на Getrag - 5-степенната M65 и 6-cтепенната M66, както и 6-степенна преселективна Ford 6DCT450 (или MPS6 според спецификацията на Volvo). Предлагат се и класически автомати Aisin с 6 или 8 предавки.
Фейслифтът през 2013 г. значително промени предната част (радиаторна решетка, броня, осветително оборудване) и в по-малка степен - задната част. Появиха се странични огледала с вградени LED-мигачи, нови превключватели на кормилната колона и цифрово арматурно табло.
Volvo XC60 на старо – заслужава ли си? (ГАЛЕРИЯ):
Лагерите на предните подпори, които са слабо защитени от мръсотия, се увреждат преди 100 000 км, ако бъдат зацапани. Стойки и втулките на стабилизаторите са в състояние да издържат 80 000-100 000 км. Сайлент-блоковете на рамената на предното окачване McPherson и надлъжната връзка на задната многозвенна конструкция се износват след 120 000-150 000 км. Други издържат поне 200 000-250 хиляди км.
Амортисьорите, независимо от вида на окачването (обикновено, самонивелиращо се или активно Four-C), изкарват средно около 150 000 км. Лагерите на предните колела на версиите преди фейслифна често се увреждат преди 100 000 км.