Средноразмерният кросоувър Volvo XC60 (2008-2017) беше показан за първи път през януари 2007 г. на автомобилното изложение в Детройт. Серийните версии дебютират година по-късно на автосалона в Женева, а моделът се произвежда в белгийския Гент.
Кросоувърът е изграден на платформата EUCD, което го прави подобен на IV поколение Ford Mondeo и Land Rover Freelander. Гамата двигатели е доста широка, като комбинира бензинови и дизелови мотори – както с турбо, така и атмосферни. Системата за задвижване на четирите колела е с автоматично свързване на задния мост чрез съединител Haldex, а от 2010 г. се появиха и модификации с предно задвижване.
Скоростните кутии са механични на Getrag - 5-степенната M65 и 6-cтепенната M66, както и 6-степенна преселективна Ford 6DCT450 (или MPS6 според спецификацията на Volvo). Предлагат се и класически автомати Aisin с 6 или 8 предавки.
Фейслифтът през 2013 г. значително промени предната част (радиаторна решетка, броня, осветително оборудване) и в по-малка степен - задната част. Появиха се странични огледала с вградени LED-мигачи, нови превключватели на кормилната колона и цифрово арматурно табло.
Volvo XC60 на старо – заслужава ли си? (ГАЛЕРИЯ):
При кросоувърите преди фейслифта задължително на 40 000-60 000 км трябва да се сменя маслото на съединителя Haldex. При достигане на 100 000-140 000 км маслената помпа може да излезе от строя.
След 2013 г. беше поставен Haldex от пето поколение, който получи маслена помпа, но остана без маслен филтгър. И за да се поддържа производителността на устройството, то трябва да се почиства и да се сменя маслото на всеки 30–40 хиляди км.
Задвижващият вал се състои от три части, като след 250 000 км се отчита износване на лагерите и те трябва да бъдат заменени.