IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха най-голямата грешка при паркиране на кола с автоматик

Много шофьори не използват ръчната спирачка и така натоварват сериозно колата си

Автомобилите с автоматични трансмисии постепенно стават по-популярни от тези с механични скорости. Някои собственици обаче допускат сериозна грешка, когато паркират своите коли, оборудвани с автоматик, предупреждават автомобилни експерти.


автоматик


Повечето шофьори след спиране незабавно прехвърлят селектора на скоростната кутия в режим (P), изключват двигателя и излизат от колата. Понякога това става и когато автомобилът е поставен под наклон, което допълнително влошава ситуацията.

В режим „Паркинг" задвижващите колела на автомобил с автоматична скоростна кутия са блокирани и колата не се движи. Проблемът е, че след това ще бъде доста трудно да преместите скоростния лост от режим (P). И колкото по-стръмен е наклонът, толкова по-трудно ще бъде след това да се премести селектора на автоматичната скоростна кутия, например, в режим „Движение" (D).

Освен това, ако тези действия често се извършват с автоматична трансмисия, тогава кабелното задвижване на трансмисията може бързо да се повреди - или ще се разтегне, или ще се счупи. Затова експертите препоръчват на водачите да използват ръчната спирачка, когато паркират под наклон.

За да се паркира правилно кола с автоматична скоростна кутия на наклон, първо трябва да се натисне педала на спирачката и след това, без да се отпуска същия този педал, трябва да се активира ръчната спирачка. Само след тези действия трансмисията може да бъде превключена в режим на паркиране (P). Този метод ще намали натоварването на механизма, който блокира механизма, свързана с изходящия вал на автоматичната трансмисия.

При напускане на паркинга шофьорът трябва първо да натисне педала на спирачката, да превключи селектора на автоматичната скоростна кутия в режим „Движение“ (D) или „Заден ход“ (R) и едва след това да изключи ръчната спирачка. В противен случай, дори при лек наклон, автомобилът може леко да потегли, което ще блокира фиксатора на скоростната кутия.


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 6 месеца )
    че французите не могат да правят коли!Да им взема думите на любящите фашистките и жапонските таратайки!
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 6 месеца )
    Моя глокник(Пежо 3008 2011г ,автоматик с ел.ръчна) като спра слагам на Р при натисната крачна спирачка и тогава задействам ръчно(макар,че при изгасяне на двигателя се задейства автоматично ръчната) и тогава пускам крачната и гася.Не мръдва и милиметър колата.При тръгване ,ако не си освободил ръчно ел. ръчната тя сама се освобождава,но аз имам навика да я освободя ръчно да не се тормози излишно колата.Кви Кии,кви 2022 година-това е от 2009 година на Пежо 3008!А,да и забравих да спомена,
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Ivanch ( преди 1 година )
    Безсмислена статия. 80% от написаното трябва да го направиш задължително, иначе няма тръгване или спиране и изваждане на ключа. Форд Ф 150
  • #27
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Електрическата паркинг спирачка, както е името на ръчната в съвременен автомобил, не замръзва ;). Явно механизма не разчита на жила или барбанни спирачки в който може да влезе конденз който после да замръзне. За 8 години не ми се е случвало нито веднъж
  • #26
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Хейтър ( преди 1 година )
    Абе вие със замръзналите ръчни по добре само в неделя и най много до лидъл. Че може и нещо друго да се случи я гума я стартер или с тия фарове по цял ден може и крушка да изгори.А най правилният начин е след спиране да поставиш лоста положение N да дръпнете ръчната да пуснете *** на спирачката и тогава да поставите а P . Само така кутията е разтворена напълно.
  • #25
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Bogi10 ( преди 1 година )
    Как пък за 7 години моята електронна ръчна стирачка веднъж не замръзна, а само на вас ви замръзва, за справка живея в Юндола
  • #24
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Всеки път се чудя защо продължавам да чета...
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Стига глупости ( преди 1 година )
    Когато караш Жигули - три пъти в месеца и зимата беше студена, ръчните замръзваха .. само че сме 21 век, така че стига глупости..
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Alexxx ( преди 1 година )
    #6 а ти знаеш ли,че това "кутре" се чупи?Аз съм счупил веднъж.Дадох 1800лв и сега винаги при наклон ръчната,дори и под нулата.
  • #21
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Алфредо ( преди 1 година )
    Само,че забравихте да допълните,че при минусови температури,може и да забравите да потеглите повече.Личен опит!