Много собственици на автомобили с автоматична скоростна кутия не използват ръчната спирачка, тъй като разчитат на режим "P" (Паркинг), на който оставят колата. А това е сериозна грешка, предупреждават експерти. И припомнят, че при паркиране ръчната спирачка застопорява водещите колела на превозното средство.
Какво всъщност се случва при преминаване на режим "P"? Тогава стоманен лост блокира зъбното колело, което е свързано с изходния вал на редуктора. И ако автомобилът е паркиран под наклон, този лост ще се вклини много здраво. Колкото по-голям е наклонът, толкова по-сериозен е и натискът, а в резултат на него може да се получи повреда на електрическите кабели за управление на скоростната кутия.
Затова експертите са категорични, че в подобни случаи, при паркиране трябва първо да се натисне спирачката и после, без да се маха крака от педала, да се дръпне и лоста на ръчната. Това ще доведе до намаляване на натоварването върху механичните и електрически компоненти на скоростната кутия.
Ръчната спирачка върши работа и когато трябва да бъдат блокирани четирите колела. Това се случва при паркиране на хлъзгава повърхност, където само двете блокирани колела не могат да удържат автомобила. В този случай, ръчната спирачка ще застопори задните колела, а предните ще бъдат задържани от скоростната кутия в положение "P".
Не на последно място, ръчната спирачка може да бъде и единственият способ за спиране на автомобила, ако стандартната спирачна система внезапно излезе от строя. Затова и тя трябва винаги да бъде изправна и готова за действие, като за целта трябва да бъде "поддържана във форма", тоест да се използва от време на време. Ако един механизъм не работи дълго време, той ще ръждяса, а когато това стане, просто ще излезе от строя.
Експерти препоръчват от време на време да се проверява в какво състояние е ръчната спирачка, като това трябва да става на безопасни места (без други превозни средства в близост) и при ниска скорост. Така шофьорът ще може да се убеди в нейната изправност и симетричността на спирачното усилие от две страни. Ако се окаже, че спирачният път е прекалено голям, значи има проблем и той трябва да бъде отстранен.