IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо и автоматикът се нуждае от ръчна спирачка?

Експерти посочиха най-голямата грешка при паркиране на някои шофьори

Много собственици на автомобили с автоматична скоростна кутия не използват ръчната спирачка, тъй като разчитат на режим "P" (Паркинг), на който оставят колата. А това е сериозна грешка, предупреждават експерти. И припомнят, че при паркиране ръчната спирачка застопорява водещите колела на превозното средство.


автоматик


Какво всъщност се случва при преминаване на режим "P"? Тогава стоманен лост блокира зъбното колело, което е свързано с изходния вал на редуктора. И ако автомобилът е паркиран под наклон, този лост ще се вклини много здраво. Колкото по-голям е наклонът, толкова по-сериозен е и натискът, а в резултат на него може да се получи повреда на електрическите кабели за управление на скоростната кутия.

Затова експертите са категорични, че в подобни случаи, при паркиране трябва първо да се натисне спирачката и после, без да се маха крака от педала, да се дръпне и лоста на ръчната. Това ще доведе до намаляване на натоварването върху механичните и електрически компоненти на скоростната кутия.

Ръчната спирачка върши работа и когато трябва да бъдат блокирани четирите колела. Това се случва при паркиране на хлъзгава повърхност, където само двете блокирани колела не могат да удържат автомобила. В този случай, ръчната спирачка ще застопори задните колела, а предните ще бъдат задържани от скоростната кутия в положение "P".


ръчна спирачка


Не на последно място, ръчната спирачка може да бъде и единственият способ за спиране на автомобила, ако стандартната спирачна система внезапно излезе от строя. Затова и тя трябва винаги да бъде изправна и готова за действие, като за целта трябва да бъде "поддържана във форма", тоест да се използва от време на време. Ако един механизъм не работи дълго време, той ще ръждяса, а когато това стане, просто ще излезе от строя.

Експерти препоръчват от време на време да се проверява в какво състояние е ръчната спирачка, като това трябва да става на безопасни места (без други превозни средства в близост) и при ниска скорост. Така шофьорът ще може да се убеди в нейната изправност и симетричността на спирачното усилие от две страни. Ако се окаже, че спирачният път е прекалено голям, значи има проблем и той трябва да бъде отстранен.

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Аз само да попитам в тази медия нямате ли поне един човек, който разбира от статията, която пише?
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BMW fan ( преди 2 седмици )
    До номер#7. Ръчната спирачка с бутон в съвременните автомобили при движение ако издърпаш бутона не спира рязко. Очевидно не си карал такъв автомобил, също така ако натиснеш P на скоростният лост при движение, пак не отива на парк. Инженерите са го измислили, спи спокойно. Лично е изпробвано от мен, а го пише и в мануала.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Като замръзне през зимата ръчната и ще се откажеш да я ползваш.
  • #8
    13 rate up comment 0 rate down comment
    hj ( преди 2 седмици )
    Проблема е, че Пепи не разбира от коли. И знае само да превежда с гугъл преводача. Затова е напраскал "кабел", вместо "жило"....
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Stilo ( преди 2 седмици )
    Новите коли имат бутон,вместо ръчна Костов механизъм!Как може да натиснеш бутона,по време на движение.?Никак,пагубно,за движението,за автомобила!Та тя да има и авт.скорости!Кой пише тези глупави статии в нета,за ръчната спирачка е ***!!!
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абе хора , вие да не тренирате за "деня на шегата"
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    mupo ( преди 2 седмици )
    " Това се случва при паркиране на хлъзгава повърхност, където само двете блокирани колела не могат да удържат автомобила" потрес...Значи ако имате кола със задно предаване не спирайте на хлъзгави баири, че ще трябва да подпирате предните гуми с камъни. То наистина няма празно в тази статия.
  • #4
    23 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "Колкото по-голям е наклонът, толкова по-сериозен е и натискът, а в резултат на него може да се получи повреда на електрическите кабели за управление на скоростната кутия" По-голяма глупост не бях чел! Нало механичен лост застопорявал вала! Какво общо имат кабелите? Може ли някой да ни обясни, защото в офиса се заливаме от смях?
  • #3
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 2 седмици )
    И ко праим с налагащите се ел. ръчни спирачки?! Пък за стоманеният палец, дето можел да скъса "кабелите"?!? оле, мале!
  • #2
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Петърчо е олимпиец по тъпизми :д