Няма нищо срамно да си начинаещ шофьор - даже Юрий Гагарин и Нийл Армстронг в някакъв момент са карали шофьорски курсове и са свиквали с автомобила. Проблемът е само, че някои от грешките, които се допускат от неопитност, после може да се превърнат в навик за цял живот. Ето най-често срещаните сред тях, и как да се отървем навреме.
10-те най-вредни навика на неопитните шофьори (ГАЛЕРИЯ):
Правилното сядане
Навремето автоинструкторите отделяха по един час, за да обучат курсантите как трябва да седят в автомобила. Напоследък това е рядкост - и напразно, защото неправилно седналият шофьор е доста по-рисков.
Какво означава да седите правилно?
Първо, нагласете седалката така, че да имате добра видимост във всички посоки, но в същото време спокойно да достигате педалите, и то под удобен ъгъл - иначе краката ще ви заболят твърде бързо. При натискане на спирачката до долу коляното ви все още трябва да остава леко сгънато.
Ръцете трябва да лежат на волана в положение 9:15 - тоест в двете му най-странични точки. Лактите трябва да са сгънати. Много хора така нагласят седалката и волана, че карат с напълно изправени ръце. Това не само забавя реакциите им, но и носи по-висок риск от фрактури при сблъсък.
Гърбът ви трябва да е изправен, а не полегнал назад на почти 45 градуса, както обичат да карат някои.
Навремето автоинструкторите отделяха по един час, за да обучат курсантите как трябва да седят в автомобила. Напоследък това е рядкост - и напразно, защото неправилно седналият шофьор е доста по-рисков.
Какво означава да седите правилно?
Първо, нагласете седалката така, че да имате добра видимост във всички посоки, но в същото време спокойно да достигате педалите, и то под удобен ъгъл - иначе краката ще ви заболят твърде бързо. При натискане на спирачката до долу коляното ви все още трябва да остава леко сгънато.
Ръцете трябва да лежат на волана в положение 9:15 - тоест в двете му най-странични точки. Лактите трябва да са сгънати. Много хора така нагласят седалката и волана, че карат с напълно изправени ръце. Това не само забавя реакциите им, но и носи по-висок риск от фрактури при сблъсък.
Гърбът ви трябва да е изправен, а не полегнал назад на почти 45 градуса, както обичат да карат някои.