IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 грешки на шофьора, които увреждат ръчната спирачка

Голяма част от водачите използват неправилно този важен елемент от автомобила

Всички шофьори знаят за какво се използва ръчната спирачка. Това обаче не пречи на голяма част от тях да я използват грешни начини. А това, поне в повечето случаи, води до повреда на този важен елемент от спирачната система на автомобила. Ето 5 чести грешки, които съкращават живота на ръчната спирачка.


ръчна спирачка


1. Влизане в завой

Феновете на дрифта често използват ръчната спирачка, тъй като тя помага за ефектно влизане в завой. Тази маневра обаче е доста опасна, тъй като може да бъде контролирана само от много опитен шофьор и затова често води до излитане от пътя. Освен това, при рязко дърпане на ръчната може да се скъса нейното жило, а също така се износват и спирачните механизми на автомобила.

2. Потегляне на ръчна

Една от често разпространените грешки сред водачите е потегляне, без да е свалена ръчната. Колкото по-късно водачът разбере за своя пропуск, толкова повече се износват накладките, спирачните дискове и други важни детайли от спирачната система.

3. Използване през зимата

Специалистите препоръчват ръчната спирачка да не се използва през зимния сезон. По-добре е шофьорът да поставя автомобила на "P" (паркинг), ако е с автоматични скорости или на фиксирана предавка, ако е с механични. Заради затегната ръчна при студено време накладките могат да замръзнат за дисковете или за барабаните.


ръчна спирачка


4. Прекомерно затягане

Много водачи използват сила, за да дръпнат ръчната, след като спрат, а това е грешка. За да задейства спирачката е нужно да се чуят три-четири щраквания. Пренатягането е опасно и води до повреди.

5. Използване само на ръчна

Експертите са категорични, че ръчната спирачка трябва да се използва заедно със скоростната кутия. Само ръчната може и на се удържи автомобила, особена ако настилката е мокра или заледена, а наклонът на мястото, на което е паркирано превозното средство, е повече от 10 градуса.

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Боб ( преди 1 година )
    Старите шофьори казват, ако искаш да имаш ръчна, трябва да се ползва винаги когато спираш!
  • #10
    5 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Никога не съм ползвал ръчна при паркиране, на какъвто и да било наклон! На равно е глупава идея, зимата също. При стръмен наклон просто предните гуми се завъртат към бордюра и дотам. И тия ръчки ги няма от около 15тина години. Да не отварям дума че вече са електрически и няма нищо общо с никакви жила...
  • #9
    31 rate up comment 3 rate down comment
    до 8 ( преди 3 години )
    Може да ти се вижда идиотия, но има хора загубили живота си заради индивиди мислещи като теб. Паркираният автомобил се оставя на ръчна И НА СКОРОСТ. ВИНАГИ. Има не един и два случая на МПС оставено само на ръчна на наклон, като в последствие се е самопридвижило. За нещастие, в някои от тези случай хора са платили с живота си заради грешките на някой си многознайко. И не говоря от вестникарски статии. Говоря за съдебна практика в нашите съдилища, с която съм се запознавал преди доста години ...
  • #8
    11 rate up comment 13 rate down comment
    незнайко ( преди 3 години )
    Само ръчната може и на се удържи автомобила, особена ако настилката е мокра или заледена,.....по - голяма идиотия не бях чел
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 3 години )
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Владо ( преди 3 години )
    А да си проверяването написаното,поне за правопис преди да публикувате.
  • #5
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    На автомобилите за дрифт се слага хидравлична ръчна спирачка със висок вертикален лост който стои близко до волана.
  • #4
    6 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Прав е колегата , има 2-*** , 3-*** пред блока ,дето като дръпнат ръчока се чува чак на осмия етаж. Аз на равно я дръпвам 2-3 зъба - по навик , и много рядко оставям на скорост, защото според някои също не е добре , подобно на това да паркираш и оставиш гумите в завой.
  • #3
    62 rate up comment 13 rate down comment
    Владо ( преди 3 години )
    Как пък веднъж за 20 години стаж зад волана не ми замръзна ръчната?!Или може би зависи от поддръжката на автомобила?А ръчната спирачка е предназначена да задържи на място превозното средство до 16% наклон по закон.И никъде не е упоменато да се оставя на предавка.Не че е грешно.И последно - ръчна на копче - не, благодаря.Предпочитам си пръчката в автомобила.
  • #2
    10 rate up comment 85 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    Вече ме напъва смях като видя такава пръчка в автомобил!