IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 грешки на шофьора, които увреждат ръчната спирачка

Голяма част от водачите използват неправилно този важен елемент от автомобила

Всички шофьори знаят за какво се използва ръчната спирачка. Това обаче не пречи на голяма част от тях да я използват грешни начини. А това, поне в повечето случаи, води до повреда на този важен елемент от спирачната система на автомобила. Ето 5 чести грешки, които съкращават живота на ръчната спирачка.


ръчна спирачка


1. Влизане в завой

Феновете на дрифта често използват ръчната спирачка, тъй като тя помага за ефектно влизане в завой. Тази маневра обаче е доста опасна, тъй като може да бъде контролирана само от много опитен шофьор и затова често води до излитане от пътя. Освен това, при рязко дърпане на ръчната може да се скъса нейното жило, а също така се износват и спирачните механизми на автомобила.

2. Потегляне на ръчна

Една от често разпространените грешки сред водачите е потегляне, без да е свалена ръчната. Колкото по-късно водачът разбере за своя пропуск, толкова повече се износват накладките, спирачните дискове и други важни детайли от спирачната система.

3. Използване през зимата

Специалистите препоръчват ръчната спирачка да не се използва през зимния сезон. По-добре е шофьорът да поставя автомобила на "P" (паркинг), ако е с автоматични скорости или на фиксирана предавка, ако е с механични. Заради затегната ръчна при студено време накладките могат да замръзнат за дисковете или за барабаните.


ръчна спирачка


4. Прекомерно затягане

Много водачи използват сила, за да дръпнат ръчната, след като спрат, а това е грешка. За да задейства спирачката е нужно да се чуят три-четири щраквания. Пренатягането е опасно и води до повреди.

5. Използване само на ръчна

Експертите са категорични, че ръчната спирачка трябва да се използва заедно със скоростната кутия. Само ръчната може и на се удържи автомобила, особена ако настилката е мокра или заледена, а наклонът на мястото, на което е паркирано превозното средство, е повече от 10 градуса.

0 от 500