IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха най-голямата грешка при паркиране на кола с автоматик

Много шофьори не използват ръчната спирачка и така натоварват сериозно колата си

Автомобилите с автоматични трансмисии постепенно стават по-популярни от тези с механични скорости. Някои собственици обаче допускат сериозна грешка, когато паркират своите коли, оборудвани с автоматик, предупреждават автомобилни експерти.


автоматик


Повечето шофьори след спиране незабавно прехвърлят селектора на скоростната кутия в режим (P), изключват двигателя и излизат от колата. Понякога това става и когато автомобилът е поставен под наклон, което допълнително влошава ситуацията.

В режим „Паркинг" задвижващите колела на автомобил с автоматична скоростна кутия са блокирани и колата не се движи. Проблемът е, че след това ще бъде доста трудно да преместите скоростния лост от режим (P). И колкото по-стръмен е наклонът, толкова по-трудно ще бъде след това да се премести селектора на автоматичната скоростна кутия, например, в режим „Движение" (D).

Освен това, ако тези действия често се извършват с автоматична трансмисия, тогава кабелното задвижване на трансмисията може бързо да се повреди - или ще се разтегне, или ще се счупи. Затова експертите препоръчват на водачите да използват ръчната спирачка, когато паркират под наклон.

За да се паркира правилно кола с автоматична скоростна кутия на наклон, първо трябва да се натисне педала на спирачката и след това, без да се отпуска същия този педал, трябва да се активира ръчната спирачка. Само след тези действия трансмисията може да бъде превключена в режим на паркиране (P). Този метод ще намали натоварването на механизма, който блокира механизма, свързана с изходящия вал на автоматичната трансмисия.

При напускане на паркинга шофьорът трябва първо да натисне педала на спирачката, да превключи селектора на автоматичната скоростна кутия в режим „Движение“ (D) или „Заден ход“ (R) и едва след това да изключи ръчната спирачка. В противен случай, дори при лек наклон, автомобилът може леко да потегли, което ще блокира фиксатора на скоростната кутия.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На стария ми Пасат с ръчни скорости и после на БМВ с автомат с хидро трансформатор, никога не съм дърпал ръчна. Вярно си бяха стари коли ама не е имало проблеми със скоростите. От 7 години карам ДСГ, колата е купувана чисто нова и в книжката си пише - или ползваш ауто-холд или ръчно включваш електрическа паркинг спирачка. Така съм се научил вече да си я ползвам че даже и не се замислям. Щом са го написали има смисъл.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    загина 27-годишният американски актьор Антон Йелчин, най-вероятно е причинен от проблемен електронен селектор на автоматичната скоростна кутия на неговия Jeep Grand Cherokee някой да знае кой е производителя на скоростната кутия
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Запознат с пежак ( преди 1 година )
    Да обясня как е при Пежо 3008, модел 2022. Няма режим Р. Има D, N, R. В неутрал ръчно натискаш бутона и се включва ръчната спирачка, която е автоматична. При тръгване, с подаването на газ се изключва ръчната спирачка. А, и независимо какъв е налкона, не представлява никакво усилие да се премести селектира на скоростите.
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз съм с 20 годишен автомат и си го правя като "отче наш". Даже нямам спомен, откога го правя и кой ме е научил!? Новите са друга бира, ама нямам кинти за тях.
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Пълно драскачи пак! И по статията и под статията! Няма нищо общо с кабелни задвижвания и простотии! Като се включи на Р един "палец" застопорява механизма на кутията. Даже не е палец, а кутре, толкова е му е дебилината. И без ръчна спирачка, целата тежест на колата се държи от едни 1см метал! Ръчната спирачка на новите автоматици се задйства автоматично при определени марки и модели! Хайде стига хвалене с Киа! Има огромни плюсове да избираш кога да си задействаш ръчната!Ама какво да обяснявам...
  • #5
    21 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колеги, разбрахме че карате автоматици декември 2022 , но мнозинството сме с коли от преди 2010
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде ги четете и преписвате тези глупости?
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Нане ( преди 1 година )
    За старите автоматици може и да е така, обаче за новата ми Киа 2022 всичко става автоматично - когато завъртя шайбата на Р тогава се активира и ел. ръчна. По същия начин като завъртя на D си тръгва веднага
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Така и това си го пише в книжката, ама кой да чете.
  • #1
    22 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При старите може и да е така, но за новите са глупости за пореден път. Я се качете на автомат 2018г или на по нови. В момента в който загасиш се задейства автоматича "ръчна", която се отблокира след палене, режим D и леко подаване на газ, да не говорим, че "ръчната" се превърна в копче.