IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-ефективните електромобили на пазара?

Тест показа, че нито една кола не достига обявения от производителя пробег (ВИДЕО)

Една от най-важните характеристики на електрическите автомобили е пробегът с едно зареждане и тук автомобилните производители се надпреварват да рекламират своите коли. Но до колко са реални тези данни на компаниите? Отговор на този въпрос дава тест на италианското издание на Motor1.

 

Електрически автомобили тест

 

Избрани са 10 актуални електрически автомобила, които са шофирани по едно и също време, в един и същи ден и по един и същи маршрут. Автомобилите са се движили с климатик, настроен на температура 22 градуса и в режим Auto със затворени прозорци и програма за шофиране „Нормално“.

Във всяка кола е бил само шофьорът. За да се ограничи въздействието на задръстванията в час пик тестът е започнал в 11 ч, а всички автомобили са пътували повече или по-малко в редица, докато достигнат 5% заряд.



Както е ясно с увеличаване на размера на батерията се увеличава и изминатото разстояние. Отклоненията от декларирания цикъл WLTP на тестваните автомобили са в диапазон между 16 и 31%.

Ефективността е друг фактор, който е отчетен в теста. Вижте какви са резултатите по отношение на автономност и консумирана енергия за изминаване на определено разстояние, по която са класирани моделите?

 

Колко е истинският пробег и кои електромобили са най-ефективни (ГАЛЕРИЯ):

 

 

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Баварец ( преди 1 година )
    Не мога да преценя, дали тези статии имат някакъв смисъл! Щото не се сещам някой скоро да е правил подобно нещо с ДВГ? Щото ако почнем да проверяваме ДВГ за ефективност, бая народ ще побегне през глава в тъмното с цел да се гръмне!Ето това би била една цел: ДВГ vs Електро , ефективност в кВч/100км? Айде журналисти?
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    #19, щото няма зарядни в Бургас... Кога последно си отавял картата на plug share? Или някоя друга?
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Значи казваш влизаш в Бургас с 16 км остатъчен пробег? И изпадаш в истерия къде да заредиш преди да спреш на някое кръгово ? :))) Найс!
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    ... Обявеният пробег на нашата кола е 135 км, а ние щяхме да направим 180 при тези условия. Температура - 20-25 градуса, навръщане ми стана топло, ама нарочно не пуснах климатика ей така да видя наистина колко малък разход ще даде. Максимална скорост - около 80 по цариградско, после по завоите имаше знаци 40 навсякъде (недовършен ремонт, предполагам) и не смеех да карам с над 60, което е и най-ефективно за един електромобил и дори и голямата денивелация не повлия.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    И малко по темата - тестът е хубав, защото колите карат по един и същи маршрут и при еднакви условия. Очевидно с тоя разход става дума за магистрала (не съм гледал клипчето обаче, някой ако може да даде повече подробности). И пробегът е впечатляващ за повечето коли. Електромобилите си постигат обявения разход много лесно при ниска скорост - правили сме го, даже сме го надминавали с нашия Фиат 500е - София от центъра до заведение на яз. Искър и обратно - изхабихме 50% батерия за 90 км...
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    .. Ta ти си спирай за 5-те минути (за които само не можеш да се доредиш до колонка, камо ли да почнат да ти сипват каквото ти сипват, после да влезеш, да висиш на опашка да платиш, докато излезеш и тръгнеш... 5 минути, ама друг път)...
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    #12, глупости на търкалета. Казал ти го е човекът след теб колко си сбъркал.Ама и да не караш тесла с голяма батерия, с всичко над 50 kWh капацитет при нормално каране (110-120) имаш една спирка за 15-20 минути макс. Само за сведение, последното прибиране от морето спряхме за едно "бързо" пикане, ама сме с куче, та първо жената се реди на опашка, после аз и общо ни отне 25 минути само това. Без зареждане (с бензиновата кола бяхме), без пазаруване, без ядене... Само пикане, 25 минути.
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Производителите с нищо не са виновни. Политиците им налагат някакви стандарти, това и ползват. Една и съща компания съобщава съвсем различни числа по WLTA, EPA, NEDC, защото така е задължена.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Търсиш в youtube клипът "софия слънчев бряг с електрически автомобил" и виждаш колко си далече от истината. Със 130 км в час от софия до пловдив се стига за час и 10 минути и само 30% от батерията и няма нужда от зареждане. До Стара Загора 50% от батерията за час и 50 минути. До бургас 90% от батерията и 3 часа. С 20 километра градско шофиране в София и 130 км по магистралата, автомобилът пристига в Слънчев бряг без зареждане и остатъчен пробег 16 км с 68kWh общо изминати 420 км.
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    При сегашната инфраструктура като тръгнеш например от Бургас за София и в Пловдив ще трябва да зареждаш час примерно защото пробегът не е реален. А с ДВГ за 5 минути спираш до бензиностанцията и продължаваш. Това в случай че бързаш. Ще чакам още да се развие технологията преди да се реша на покупка.