IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай изпревари Германия по износ на автомобили

С 3,11 милиона коли през 2022 г. азиатците вече гонят първото място, на което е Япония

Китайските автомобилни производители увеличиха износа си с повече от 54 процента през 2022 г. в сравнение с предходната, а това е достатъчно да издигнат страната на второ място в световен мащаб, информира South China Morning Post.

 

Пристанище с автомобили в Далиан

 

Китайската асоциация на производителите на автомобили съобщава, че държавата е продала зад граница 3,11 милиона автомобила през 2022-а, което е 11,5 процента от общото производство на 27 милиона превозни средства в континентален Китай.

Това е значително повече от Германия - досега втори по големина износител, но вече със „само“ 2,61 милиона автомобили на международните пазари през миналата година, което е увеличение от 10 процента спрямо 2021 г.

 

Китайски автомобил

 

Сега Китай вече преследва лидера Япония, за който обаче резултатите за цялата 2022 г. все още не са налични, но страната е експортирала повече от 3,2 милиона автомобила през първите 11 месеца.

Очакванията за японците обаче са, че са изнесли по-малко превозни средства през миналата година, отколкото през 2021-а, когато са пласирани 3,82 милиона превозни средства на чуждестранни пазари. С бързо нарастващия износ на Китай и намаляващите обеми на Япония, се очаква рокада на върха в близко бъдеще, коментират анализатори пред South China Morning Post.

 

Китайски автомобил-1

 

Китайската инвестиционна банка Citic Securities прогнозира, че страната може да изнесе 5,5 милиона автомобила до 2030 г., като 2,5 млн. от тях ще бъдат електрически. Това ще стане възможно с усилията на страната да пласира своите автомобили на пазарите в Южна Азия, както и в развиващите се страни.

Китай също така поема водеща роля в продажбите на електрически превозни средства, като доставките са нараснали със 120% на годишна база до 679 000 бройки. BYD стана най-големият производител на електромобили през второто тримесечие на 2022 г., изпреварвайки Tesla. Сега компанията продава продукцията си в Норвегия, Сингапур, Бразилия и Индия.

 

2021-BYD-3

 

Китайските компании са взели контрола на вътрешния пазар, където около 200 производители на електромобили държат почти 85 процента от сделките през 2022 г.

 

 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Дамян ( преди 10 месеца )
    Новината трябваше да е Китай стана най-големият износител на детски Ел.колички.
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Естествено, че износа на Китай се е увеличил - нали "капиталистическият" Запад спря да продава автомобили в Русия и пазара трябва да се запълни. И с какво го запълниха? С китайски недоразумения, които само те си наричат автомобили. Та Китай да си изнася към Русия колкото си поиска, те горките руснаци нямат голям избор в момента - чист китаец, или китаец сглобен в руски завод. И това важи не само за автомобилите. После защо руснаците бягали на Запад ...
  • #11
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До мухаха ( преди 1 година )
    Какво да гледам. Миналата година нали имахме икономически ръст, защото заради високата цена на тока сме изнесли електрическа енергия за няколко милиарда повече и сме изнасяли оръжия за други милиарди. Ти този икономически ръст усети ли го, или усети само инфлацията. Покачи ли ти се покупателната способност? Хайде с твоите камъни по твоята глава, да ми отговориш точно за термините за които пишеш?
  • #10
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    РуZZия е на -3% само в мокрите мечти на Ботокса им. Това са стъкмистики на тяхната администрация. Те и валутата си все още крепят изкуствено. Реалният спад е към 20%, но ефектите ще излязат наяве най-рано след 6 месеца до година.
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До долния ми - и от икономика разбираш колко от коли, драги ми смехурко! Икономически растеж, покупателна способност, покачване на цени, инфлация .... я ги провери тези термини и виж кое от какво се формира и от какво зависи и тогава пиши свободни съчинения!!! Имало 2% икономически ръст, щото цените се били вдигнали с 50% иначе щял да е по-малко..... кой ви е дал дипломи и книжки бре
  • #8
    2 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Е как няма да има растеж на икономиката, когато цените на голяма част от стоките и услугите се качиха с 50%? Сам можеш да направиш връзката, ако количествата производството и на използването на тези стоки и услуги се беше запазило на същите нива дали ръста щеше да е само 2%?
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Опа ( преди 1 година )
    Днес излязоха официалните данни за растежа на икономиката на Китай за 2022г и е "чудовищните" 3%. Тоест миналата година Русия падна с 3%, Китай качи с 3% което е най-ниско от миналия век насам а "умрялата" Германия нарастна с 2% което е много по-близо до Китай и САЩ (където също се очакват към 3%) отколкото до Русия. Някого антиевропеец да има да каже нещо сега или подигравките и плюенето на путино/китайофилите вече ще са основно, че въглищата качиха дяла от 28 на 32%
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 1 година )
    До # 6 Не,цялата група е кремълски сайт-само не знам плащат ли им,или не ,но са клекнали здраво на путин и трият,дано успееш да прочетеш това-да няколко минути трият !!
  • #5
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Ако цената на газа пада и имат толкова газохранилища пълни що тогава разрушават градове за да копаят нови въглишни мини.Риторичен въпрос естествено ясно е че тапътсите няма да отговорят
  • #4
    4 rate up comment 7 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    ...И в същото това време, Антъни, к.има Имен ден, заборави да посочи НЕдвусмисления железен ФАКть, че GENESiS MOTOR Corporation - подразделението на ХюнДАЙ! за премиум-лЮкс и дизайнерски авангардни карс съвсем нормално и очаквано изпревари ГЕРМАН.люкс-брандове по следните важни показатели: здравина, качество, дизайн и естет.красота и НЕподправена визия, както и имиджово и марково присъствие, грабвайки сума ти награди поред в ЩАТИте и по света плюс Чайна-таун, а там компромиси - просто НЕМА!