fallback

Toyota загуби титлата „най-скъпа автомобилна марка“

Tesla е новият лидер на рейтинга Brand Finance Global 500 сред автомобилните компании

Агенция Brand Finance публикува годишната си класация Global 500 на петстотинте най-ценни марки в света. В автомобилната категория Tesla излезе начело, задминавайки миналогодишния лидер Toyota, който падна на трето място, като беше изпреварен и от Mercedes-Benz.

В момента Tesla се оценява на 66,2 милиарда долара, което е ръст от 44% спрямо миналогодишната цена, изчислява Brand Finance. В общото класиране на всички марки (не само автомобилни) американският производител на електромобили се изкачи от 28-ма на 9-а позиция.

Сред автомобилните компании Mercedes-Benz е на второ място, като е оценен на 58,8 милиарда долара – с 3% по-малко от миналата година. В топ 500 сред всички марки германският производител отстъпва едно място, като вече е 16-и.

Toyota, която миналата година беше най-скъпата автомобилна марка, тази година се оценява на 52,5 милиарда долара (-18%). Най-големият автомобилен производител на планетата се смъква от 12-о на 19-о място в общото класиране.

Ако се вземат предвид първите 20 марки в световната класация, тогава сред тях има само три автомобилни производителя. В топ 50 попадат още BMW (33-то място), Porsche (40-то място), Mitsubishi (43-то място) и Volkswagen (47-мо място).

Лидер по ръст на стойността, освен Tesla, е китайският BYD, който добавя 57% и се оценява на 10 милиарда долара. Също така заслужава да се отбележи производителят на батерии за електрически превозни средства CATL, който стигна до 135-та позиция с прогнозна стойност от 14,7 милиарда долара.

Промяна има и на върха в общото класиране, като лидер вече е Amazon (299,8 милиарда долара), който изпреварва Apple (297,1 милиарда долара). Google запазва третата си позиция от 2022 г., като стойността на компанията се изчислява на 281,3 милиарда долара.

fallback
  • #17
    иве ( преди 1 година )
    Как така до вчера писаха ,че Тесла има капитализация 1 Трилион долара (борсавата стойност) а сега някакви си 62 милиарда.Всичкото е манипулация, мошеничество, спекулации възможно е да е реалната стойност.
  • #16
    PLAID ( преди 1 година )
    Балонът е с хелий. Това е весел газ и кара хората да говорят смехории. По българските улици се движат Model Y от берлинския завод с купета в 2 части от гигапресите на Мъск. Дишайте и се смейте. Парите на света са в него, понеже във всичко е пръв. "Кой предвари, той завари" $$$
  • #15
    до 13 ( преди 1 година )
    Т.е. твоят пазар е жертва на маркетинга точно толкова, колкото всеки друг пазар. Много малко от хората са добре информирани за колите, дори феновете на разни марки. Всъщност да си фен директно показва нисък интелект, което почти изключва добрата информираност на тези хора. За мен, като бивш собственик на японски и европейски, японските са крайно лошо проектирани и правят множество абсолютно недопустими компромиси с качеството и безопасността. На приятел не бих ги препоръчал.
  • #14
    до 13 ( преди 1 година )
    Не може да сравняваш Австралия с Европа. Японските коли се внасят от много по-близо и са евтини. Освен това Европа е най-гъсто населения континент - несравнимо повече от Австралия. Тук има сервиз на пешеходно разстояние, навсякъде. Хората приоритизират лукс и удобство. После, като говориш за реклама, да си чул някога японските да ги рекламират с удобство или лукс, или пътно поведение, или екстри? Не? Защото нямат. Маркетингът им няма избор, освен да създава мит за надеждност. А той е само мит.
  • #13
    VAYK ( преди 1 година )
    Тесла - синоним на невъзможните неща, които стават възможни!
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота са #1 в света по продажба на автомобили. Това е пропаганда или неверно написано. За т'слата дръжката какво да кажа. Коли за душевно болни. Имаме си един луд в YouTube където ги рекламира без да казва истината какви *** са.За 200,000лв,че и отгоре може човек летяща чиния да купи,а не да ти се откачи мигача,бронята... Тойота се доказаха,че са здрави и евтини за поддръжка.
  • #11
    Ник ( преди 1 година )
    Живея в Австралия,тук се чака за РАВ около година.За Мерцедес около 3-4 месеца. За останалите марки няколко дни.Имам приятели и роднини в САЩ.Там нещата са същите като тук.Тъй като тук няма производство на коли,се ракламира най здраво и най купувано. В Германия си рекламират техните брандове.Ако се рекламира,че източните коли са по качествени и добри,то те ще фалират.Затова пропагандата в Европа е голяма.Ако и Китай се наложат с качеството,то ще стане сбогом на европейските брандове.
  • #10
    Боян ( преди 1 година )
    Тук пишат най-вече хора шофиращи бангии като шкода Octavia или оставиЯ.За американските форуми яко се оплакват от тесла с многобройните недостатъци. Дори новите тесли купени от магазина са с неработещи детайли.Тойота са скъпи и има защо поради качеството. В САЩ предимно се карат японски возила.Това,че автомобилите в сащ са с 30% по евтини от европейският е друга тема.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла не е за всеки джоб, напълно безмислено да се взима такава кола тук, напушения една станция направи и то само за който минава, освен това в Китай дори и още да намали цените вече се търсят други коли повече, тесла и мина модата точка.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Дали пък оценката както на тесла така и на toyota в тази класация, няма нещо общо с последните отчети за тримесечето на двете компании, в което се оказа че toyota продава осем пъти повече автомобили, от Тесла, но пък Тесла има по-голяма печалба за тримесечето?Че Тесла има 20 милиарда свободен кеш и няма дългове, а toyota има 200 милиарда дългове, а печели по-малко от Тесла за тримесечие?
fallback
Последни