fallback

Mercedes-Benz ML на старо може да се превърне в кошмар за собственика

Големият SUV продължава да е много харесван, но покупката му крие доста опасности

Много хора буквално боготворят германските автомобили. Това се отнася и за второто поколение на Mercedes-Benz ML, което беше пуснато в началото на 2005 г. То се радваше и на сериозно търсене на пазара на употребявани коли, като след покупка в големия SUV се инвестираше определена сума и новият собственик потегляше доволен по пътя. Нещата обаче се промениха и придобивката този модел крие доста „подводни камъни“.

Mercedes-Benz ML (W164) замени на поточната линия модела с индекс 163. Вместо рама, той получи носеща каросерия, а торсионните щанги в окачването бяха променени на многозвенна схема. И базовата кола по същество е кросоувър, но има пакет Pro Off-Road, който включва двустепенна раздатъчна кутия, както и заключващи се централен и заден диференциал. Именно такива версии се срещат най-често.

Първоначално подобни автомобили се появиха на пазара, преди да са достигнали пробег от 100 000 км. Те се купуваха, като собствениците им ремонтираха някои дребни проблеми и след това се наслаждаваха на престижна и комфортна кола. Сега подобна сделка е много опасна, предупреждават автомобилни експерти.

Това се отнася най-вече за версиите с дизелов двигател, при които горивните инжектори, подгревните свещи и вентилационният клапан на картера трябва да бъдат подменени още на 60 000 км. Турбината също може да създава проблеми, а сайлент-блоковете на задното окачване изискват подмяна.

Освен това, не бива да се забравя, че ML е премиум-автомобил и като такъв изисква особено внимание. А това означава, че маслото на двигателя трябва да се сменя максимум на 10 000 км, а това на скоростната кутия – на 60 000 км. Всичко това изисква сериозни разходи, но не гарантира, че с течение на времето няма да се появят и други проблеми.

Собственици на модела с пробег над 200 000 км определят ML като „яма за пари“. Те отиват за пневматичното окачване (компресорът му се нуждае от смяна), сферичните шарнири, лагери на главината, спирачни маркучи и други детайли. Горивната помпа на резервоара, например, изкарва около 150 000 км, докато амортисьорите протичат дори преди достигане на този пробег.

Сред проблемите на големия SUV са и електрическите му система. Крушките постоянно горят, а акумулаторът се изтощава. Както вече стана ясно обаче, в случая се ремонтира Mercedes, а не автомобил от масови марки, така че цените дори на тези консумативи са доста високи.

fallback
  • #21
    Нсн ( преди 1 година )
    Към #11 "Мерцедес и всички останали" е стара и отживяла реплика. В днешно време с компютърните технологии и роботика и Мерцедес влиза в графата " и всички останали".
  • #20
    Никола ( преди 1 година )
    ЩО ЛЪЖЕ СТАТИЯТА ТОЛКОВА НАГЛО.
  • #19
    васил ( преди 1 година )
    Аз, лично съм много доволен от МЛ-ла на 290000км,до момента дребни забелжки
  • #18
    Val4o ( преди 1 година )
    Пълни глупости аз карам МЛ350 Blutec четвърта година.Купих го на 200000 сега е на 260000 никакви проблеми.само един термостат съм сменил редовна смяна на маслата и газ.
  • #17
    Димов ( преди 1 година )
    То гроздето на високо е МНОГО КИСЕЛО!!!!!
  • #16
    Собственик ( преди 1 година )
    Като собственик на МЛ W164 320 дизел мога да кажа, че съм много доволен, както и 95% от хората във Фейсбук групата на модела. В статията са написани пълни глупости, от човек който хал хабер няма от тая кола и подвежда страшно много хора в случая. За мен трябва да бъде санцкониран и наказан по някакъв начин такъв човек!
  • #15
    Iv ( преди 1 година )
    Хахахаха Кой измисли тази глупостПълни глупости
  • #14
    Коко ( преди 1 година )
    320cdi на 260к километра стана вече, двигателя е много надежден - никакви проблеми, стига човек да си обслужва колата правилно и навреме
  • #13
    Христо ( преди 1 година )
    Добър ден, карам стария мерцедес мл w163 270 и съм много доволен на 260-000 км и сравнително ремонти съм имам за 80.000 км стойност 3000лв всичко и в цената влизат и консумативи + гуми.....
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Скъпо удоволствие, като цяло кола над 200хил започва да изисква поддръжка, един познат в чужбина си купи кола на 150 хил, добра без скрити дефекти, ама след 220 започнаха съединител, акумулатор, задния парктроник, климатика, взе да яде едната гума,... Вярно че сега е на +350 хил но с пробег от 40хил годишно ти се струва че проблемите са на често
fallback
Последни