Много хора буквално боготворят германските автомобили. Това се отнася и за второто поколение на Mercedes-Benz ML, което беше пуснато в началото на 2005 г. То се радваше и на сериозно търсене на пазара на употребявани коли, като след покупка в големия SUV се инвестираше определена сума и новият собственик потегляше доволен по пътя. Нещата обаче се промениха и придобивката този модел крие доста „подводни камъни“.
Mercedes-Benz ML (W164) замени на поточната линия модела с индекс 163. Вместо рама, той получи носеща каросерия, а торсионните щанги в окачването бяха променени на многозвенна схема. И базовата кола по същество е кросоувър, но има пакет Pro Off-Road, който включва двустепенна раздатъчна кутия, както и заключващи се централен и заден диференциал. Именно такива версии се срещат най-често.
Първоначално подобни автомобили се появиха на пазара, преди да са достигнали пробег от 100 000 км. Те се купуваха, като собствениците им ремонтираха някои дребни проблеми и след това се наслаждаваха на престижна и комфортна кола. Сега подобна сделка е много опасна, предупреждават автомобилни експерти.
Това се отнася най-вече за версиите с дизелов двигател, при които горивните инжектори, подгревните свещи и вентилационният клапан на картера трябва да бъдат подменени още на 60 000 км. Турбината също може да създава проблеми, а сайлент-блоковете на задното окачване изискват подмяна.
Освен това, не бива да се забравя, че ML е премиум-автомобил и като такъв изисква особено внимание. А това означава, че маслото на двигателя трябва да се сменя максимум на 10 000 км, а това на скоростната кутия – на 60 000 км. Всичко това изисква сериозни разходи, но не гарантира, че с течение на времето няма да се появят и други проблеми.
Собственици на модела с пробег над 200 000 км определят ML като „яма за пари“. Те отиват за пневматичното окачване (компресорът му се нуждае от смяна), сферичните шарнири, лагери на главината, спирачни маркучи и други детайли. Горивната помпа на резервоара, например, изкарва около 150 000 км, докато амортисьорите протичат дори преди достигане на този пробег.
Сред проблемите на големия SUV са и електрическите му система. Крушките постоянно горят, а акумулаторът се изтощава. Както вече стана ясно обаче, в случая се ремонтира Mercedes, а не автомобил от масови марки, така че цените дори на тези консумативи са доста високи.