fallback

Китай изпревари Германия по износ на автомобили

С 3,11 милиона коли през 2022 г. азиатците вече гонят първото място, на което е Япония

Китайските автомобилни производители увеличиха износа си с повече от 54 процента през 2022 г. в сравнение с предходната, а това е достатъчно да издигнат страната на второ място в световен мащаб, информира South China Morning Post.

 

 

Китайската асоциация на производителите на автомобили съобщава, че държавата е продала зад граница 3,11 милиона автомобила през 2022-а, което е 11,5 процента от общото производство на 27 милиона превозни средства в континентален Китай.

Това е значително повече от Германия - досега втори по големина износител, но вече със „само“ 2,61 милиона автомобили на международните пазари през миналата година, което е увеличение от 10 процента спрямо 2021 г.

 

 

Сега Китай вече преследва лидера Япония, за който обаче резултатите за цялата 2022 г. все още не са налични, но страната е експортирала повече от 3,2 милиона автомобила през първите 11 месеца.

Очакванията за японците обаче са, че са изнесли по-малко превозни средства през миналата година, отколкото през 2021-а, когато са пласирани 3,82 милиона превозни средства на чуждестранни пазари. С бързо нарастващия износ на Китай и намаляващите обеми на Япония, се очаква рокада на върха в близко бъдеще, коментират анализатори пред South China Morning Post.

 

 

Китайската инвестиционна банка Citic Securities прогнозира, че страната може да изнесе 5,5 милиона автомобила до 2030 г., като 2,5 млн. от тях ще бъдат електрически. Това ще стане възможно с усилията на страната да пласира своите автомобили на пазарите в Южна Азия, както и в развиващите се страни.

Китай също така поема водеща роля в продажбите на електрически превозни средства, като доставките са нараснали със 120% на годишна база до 679 000 бройки. BYD стана най-големият производител на електромобили през второто тримесечие на 2022 г., изпреварвайки Tesla. Сега компанията продава продукцията си в Норвегия, Сингапур, Бразилия и Индия.

 

 

Китайските компании са взели контрола на вътрешния пазар, където около 200 производители на електромобили държат почти 85 процента от сделките през 2022 г.

 

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Който купува европейска кола (изключвам луксозни такива), лично спонсорира да има нови прескъпи пластмасарници с осакатени двигатели на двойни цени.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    М'чи от тези 3 млн. 1 млн. са Тесла! Новината трябваше да е "Тесла стана най-големият износител".
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Германците вече никой не ги брои за живи. Деиндустриализацията на Германия тече в пълна сила. Най-големият им химически концерн Байсеф се премести в Китай. Много други големи фирми също са там или в САЩ вече. Нещата отиват на много зле не само в Германия, но и в цяла Европа с некадърната си политика и угодничество към краварите, които източват континента чрез марионетките си в Брюксел, които никой народ не ги е избирал, а са назначени от кукловодите. Да ви е честита демокрацията и яжте банани.
fallback
Последни