fallback

Китай изпревари Германия по износ на автомобили

С 3,11 милиона коли през 2022 г. азиатците вече гонят първото място, на което е Япония

Китайските автомобилни производители увеличиха износа си с повече от 54 процента през 2022 г. в сравнение с предходната, а това е достатъчно да издигнат страната на второ място в световен мащаб, информира South China Morning Post.

 

 

Китайската асоциация на производителите на автомобили съобщава, че държавата е продала зад граница 3,11 милиона автомобила през 2022-а, което е 11,5 процента от общото производство на 27 милиона превозни средства в континентален Китай.

Това е значително повече от Германия - досега втори по големина износител, но вече със „само“ 2,61 милиона автомобили на международните пазари през миналата година, което е увеличение от 10 процента спрямо 2021 г.

 

 

Сега Китай вече преследва лидера Япония, за който обаче резултатите за цялата 2022 г. все още не са налични, но страната е експортирала повече от 3,2 милиона автомобила през първите 11 месеца.

Очакванията за японците обаче са, че са изнесли по-малко превозни средства през миналата година, отколкото през 2021-а, когато са пласирани 3,82 милиона превозни средства на чуждестранни пазари. С бързо нарастващия износ на Китай и намаляващите обеми на Япония, се очаква рокада на върха в близко бъдеще, коментират анализатори пред South China Morning Post.

 

 

Китайската инвестиционна банка Citic Securities прогнозира, че страната може да изнесе 5,5 милиона автомобила до 2030 г., като 2,5 млн. от тях ще бъдат електрически. Това ще стане възможно с усилията на страната да пласира своите автомобили на пазарите в Южна Азия, както и в развиващите се страни.

Китай също така поема водеща роля в продажбите на електрически превозни средства, като доставките са нараснали със 120% на годишна база до 679 000 бройки. BYD стана най-големият производител на електромобили през второто тримесечие на 2022 г., изпреварвайки Tesla. Сега компанията продава продукцията си в Норвегия, Сингапур, Бразилия и Индия.

 

 

Китайските компании са взели контрола на вътрешния пазар, където около 200 производители на електромобили държат почти 85 процента от сделките през 2022 г.

 

 

fallback
  • #13
    Дамян ( преди 4 месеца )
    Новината трябваше да е Китай стана най-големият износител на детски Ел.колички.
  • #12
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Естествено, че износа на Китай се е увеличил - нали "капиталистическият" Запад спря да продава автомобили в Русия и пазара трябва да се запълни. И с какво го запълниха? С китайски недоразумения, които само те си наричат автомобили. Та Китай да си изнася към Русия колкото си поиска, те горките руснаци нямат голям избор в момента - чист китаец, или китаец сглобен в руски завод. И това важи не само за автомобилите. После защо руснаците бягали на Запад ...
  • #11
    До мухаха ( преди 1 година )
    Какво да гледам. Миналата година нали имахме икономически ръст, защото заради високата цена на тока сме изнесли електрическа енергия за няколко милиарда повече и сме изнасяли оръжия за други милиарди. Ти този икономически ръст усети ли го, или усети само инфлацията. Покачи ли ти се покупателната способност? Хайде с твоите камъни по твоята глава, да ми отговориш точно за термините за които пишеш?
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    РуZZия е на -3% само в мокрите мечти на Ботокса им. Това са стъкмистики на тяхната администрация. Те и валутата си все още крепят изкуствено. Реалният спад е към 20%, но ефектите ще излязат наяве най-рано след 6 месеца до година.
  • #9
    Муахаха ( преди 1 година )
    До долния ми - и от икономика разбираш колко от коли, драги ми смехурко! Икономически растеж, покупателна способност, покачване на цени, инфлация .... я ги провери тези термини и виж кое от какво се формира и от какво зависи и тогава пиши свободни съчинения!!! Имало 2% икономически ръст, щото цените се били вдигнали с 50% иначе щял да е по-малко..... кой ви е дал дипломи и книжки бре
  • #8
    До долния ( преди 1 година )
    Е как няма да има растеж на икономиката, когато цените на голяма част от стоките и услугите се качиха с 50%? Сам можеш да направиш връзката, ако количествата производството и на използването на тези стоки и услуги се беше запазило на същите нива дали ръста щеше да е само 2%?
  • #7
    Опа ( преди 1 година )
    Днес излязоха официалните данни за растежа на икономиката на Китай за 2022г и е "чудовищните" 3%. Тоест миналата година Русия падна с 3%, Китай качи с 3% което е най-ниско от миналия век насам а "умрялата" Германия нарастна с 2% което е много по-близо до Китай и САЩ (където също се очакват към 3%) отколкото до Русия. Някого антиевропеец да има да каже нещо сега или подигравките и плюенето на путино/китайофилите вече ще са основно, че въглищата качиха дяла от 28 на 32%
  • #6
    д-р.Куртев ( преди 1 година )
    До # 6 Не,цялата група е кремълски сайт-само не знам плащат ли им,или не ,но са клекнали здраво на путин и трият,дано успееш да прочетеш това-да няколко минути трият !!
  • #5
    Смех ( преди 1 година )
    Ако цената на газа пада и имат толкова газохранилища пълни що тогава разрушават градове за да копаят нови въглишни мини.Риторичен въпрос естествено ясно е че тапътсите няма да отговорят
  • #4
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    ...И в същото това време, Антъни, к.има Имен ден, заборави да посочи НЕдвусмисления железен ФАКть, че GENESiS MOTOR Corporation - подразделението на ХюнДАЙ! за премиум-лЮкс и дизайнерски авангардни карс съвсем нормално и очаквано изпревари ГЕРМАН.люкс-брандове по следните важни показатели: здравина, качество, дизайн и естет.красота и НЕподправена визия, както и имиджово и марково присъствие, грабвайки сума ти награди поред в ЩАТИте и по света плюс Чайна-таун, а там компромиси - просто НЕМА!
fallback
Последни