IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Невъзможното става възможно: Електромобили, които се зареждат за 10 минути

Батерията SF (Super Fast Battery) значително превъзхожда най-модерните аналози на конкурентите

Батерията SF от южнокорейската SK On стана истинска сензация на изложението CES 2023 в Лас Вегас, съобщава официалният сайт на компанията. Тази разработка придоби почетния статут на лауреат на конкурса CES 2023 Best of Innovation.


Super Fast Battery


Експертите отбелязват най-вече фантастичната скорост на зареждане на батерията - само 18 минути - факт, който може напълно да промени автомобилната индустрия за електрически автомобили. В крайна сметка, една от основните причини, поради които електрическите автомобили губят от класическите превозни средства, оборудвани с двигател с вътрешно горене, е времето за зареждане.

Батерията SF (Super Fast Battery) значително превъзхожда значително най-модерните батерии на конкурентите, които днес могат да се зареждат за най-бързо 50 минути. За да постигне бързи резултати, SK On прилага уникална технология. Тя намалява съпротивлението, като използва нов материал за батерията, който увеличава скоростта на зареждане. Компанията също така внедрява производствено решение, което минимизира използването на стирен-бутадиенов каучук, лепило, което осигурява устойчивост на материалите по време на процеса на нанасяне на покритие.


Super Fast Battery


Друг важен фактор е, че южнокорейските учени успяват да се отърват от присъщото ограничение на бързото зареждане, което скъсява живота на батерията. Например, ако гаранционният стандарт за акумулатор на електрическа кола е пълни 1000 цикъла на зареждане, то за бързото зареждане е само 400 цикъла. Но ватерията SF, въпреки революционната си скорост, може да издържи 1000 цикъла - точно толкова както при обичайния режим на зареждане.

Въпреки че SK On стана първият южнокорейски производител на батерии за електромобили, спечелил наградата CES Best of Innovation, компанията иска да отиде по-далеч. Сега се стреми да произвежда батерии, които могат да се зареждат още бързо - в рамките на 10 минути.


0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тази статия е писана от някой абориген, където сега чува за ел.коли и няма представа за зареждане.
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Минаващ ( преди 3 седмици )
    До 19, какво бъдеще бе пич? Просто му е по-евтино и не го е еня за комфорта на работника! За какво мижаво бъдеще говориш?
  • #19
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Баварец ( преди 3 седмици )
    До #17 "Имам служебна".... Какво имаш колега? Някой друг я има и ти я е дал, за да я караш! Този някой, е отговорен човек, с мисъл за бъдещето, а ти....за задните ти части! Разбираш ли разликата между теб и него #17? Голяма е!
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Фен ( преди 3 седмици )
    До номер 4 , не те знам с какво образование си , ама математиката ти куца.Кое се увеличава многократно хаха , дори да я зареждаш от 20 до 80% , циклите ти скачат от 1000 на 1600 или 60%
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    15, де ги тия бензиновите по 20 000? Или говориш в евро, щото цените на всичко що поне малко прилича на кола започват от 35 000 лв. А електрическа кола от 40 000 е Дачия Спринг, което е егати и лагерната количка. Имам служебна, не препоръчвам на хора, които имат поне малко уважение към седалището си.
  • #16
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тия новина малко странна, никъде не пише какъв е капацитета на батерията. Най-вероятно наистина е някакво постижение. Само дето от 10 години всеки ден има новини за пробив, пък реален такъв не се вижда. Всички коли сега са с възможност за бързо зареждане, обаче само на прав ток. Иначе от мрежата няма кола, която да взема повече от 11 кW, да не говорим, че по-евтините вземат по по-малко от 7. Въобще има да ни клатят с тия електроколи още поне 20 години, докато наистина пуснат нещо дето си струва.
  • #15
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Сметало ( преди 3 седмици )
    Абе, смятам си със сметалото и се чудя? Една бензинова кола струва около 20.000. Една електреческа около 40.000. На година харча 1.500-2.000 за бензин. Значи, мога да я карам 10 г., когато и е време да я сменям. С електрическа кола започват разходите с 40.000. Къде е сметката ми за електричката тогава.Все още няма сметка да я имаш.
  • #14
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Jay ( преди 3 седмици )
    Абе като сте чували само за батерии какво коментирате!? 4680 на Тесла имат 2000 цикъла заряд/разряд със деградация до 20%! През ден да я зареждаш, това са ти 3 пъти седмично, 700 седмици, айде смятате колко години държи батерията! Моята е 5 годишна(старата батерия) и деградацията ми по софтуер е около 8% ,а аз карам на 6 месеца зима! Разбрали ви мозъците от Тесли и батерии!
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Ами като си вземеш батерия с малък пробег, съответно тя има и по къс живот. Киа-та 2918 г има пробег 111мили- 178 км, по хиляда оълни цикъла прави точно 178 хил км. За това е за смяна на батерия. Новата, пета е с пробег 280км, значи живот макс 280хил км. Има електромобили с 400км пробег-400хил, живот, точно колкото съвременните ДВГ.
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анониен ( преди 3 седмици )
    Колко, 10г ли са минали от началото на развитието на ел мобилите, и се развиват с бързи крсчки, слрд гидини сигурно ще станат толкова масови колкото автомобилите с ДВГ. Често се чудя ще доживея ли да станат толкова масови и достъпни *** и аз да си купя такъв, било и втора употреба, дано.