"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):
Защо България не привлича заводи за батерии?
Volkswagen, който преди три години обмисляше дали да не построи завод за сглобка на автомобили в България, сега търси локация на една от фабриките си за батерии. Но Шмал доста ясно обяснява пред FT какъв е основният критерий за избора: "Цената на труда и държавните стимули са добре дошли, но когато гледаме разходите за производство, всичко опира до енергията", казва той, и добавя, че когато се взема решение за нов завод, се разглеждат около 200 критерия - от които цените на енергията са "номер 1, 2 и 3". България, която от години субсидира тока за домакинствата за сметка на скъпо електричество за индустрията, няма особени шансове по този показател.
Volkswagen, който преди три години обмисляше дали да не построи завод за сглобка на автомобили в България, сега търси локация на една от фабриките си за батерии. Но Шмал доста ясно обяснява пред FT какъв е основният критерий за избора: "Цената на труда и държавните стимули са добре дошли, но когато гледаме разходите за производство, всичко опира до енергията", казва той, и добавя, че когато се взема решение за нов завод, се разглеждат около 200 критерия - от които цените на енергията са "номер 1, 2 и 3". България, която от години субсидира тока за домакинствата за сметка на скъпо електричество за индустрията, няма особени шансове по този показател.