"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):
Новият автомобилен ред
Новият автомобилен свят ще се ръководи изцяло от себестойността на батериите, призна технологичният шеф на Volkswagen Томас Шмал в разговор с The Financial Times. И добави, че за европейските стартът в този спринт е "със 100 метра назад" спрямо китайците. Впрочем това се отнася не само до производителите, но до националните икономики. България, която в последното десетилетие разви много силен автомобилен сектор в областта на компонентите и софтуера, засега остава извън сегмента на батериите. За сметка на това Унгария вече привлече две големи фабрики на CATL и EVE.
Новият автомобилен свят ще се ръководи изцяло от себестойността на батериите, призна технологичният шеф на Volkswagen Томас Шмал в разговор с The Financial Times. И добави, че за европейските стартът в този спринт е "със 100 метра назад" спрямо китайците. Впрочем това се отнася не само до производителите, но до националните икономики. България, която в последното десетилетие разви много силен автомобилен сектор в областта на компонентите и софтуера, засега остава извън сегмента на батериите. За сметка на това Унгария вече привлече две големи фабрики на CATL и EVE.