"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):
Новите европейски батерии... също са китайски
Едва през 2017 ЕС създаде т. нар. European Battery Alliance, чиято цел е до 2030 90% от нужните батерии да се произвеждат на европейска земя. Ефектът от това до момента е пренебрежимо малък, но самите производители се активизираха и днес в ход са над 30 проекта за нови производствени мощности за батерии. Те ще увеличат капацитета в Европа до над 1186 гигаватчаса през 2031 година - нещо, което еврокомисарят по транспорта приветства като "голяма стъпка към независимостта". Но всъщност стъпката не е чак толкова голяма: мнозинството от тези нови фабрики са собственост на азиатски (523 ГВтч) или американски (150 ГВтч) производители. А при повечето от останалите 513 Гвтч става дума за партньорство между европейски и азиатски производители. Чисто европейските проекти като цяло са малки, и имат затруднения с привличането на средства. Някои от тези проекти "няма да стигнат по-далеч от чертожните дъски", прогнозират експерти от BMI.
Едва през 2017 ЕС създаде т. нар. European Battery Alliance, чиято цел е до 2030 90% от нужните батерии да се произвеждат на европейска земя. Ефектът от това до момента е пренебрежимо малък, но самите производители се активизираха и днес в ход са над 30 проекта за нови производствени мощности за батерии. Те ще увеличат капацитета в Европа до над 1186 гигаватчаса през 2031 година - нещо, което еврокомисарят по транспорта приветства като "голяма стъпка към независимостта". Но всъщност стъпката не е чак толкова голяма: мнозинството от тези нови фабрики са собственост на азиатски (523 ГВтч) или американски (150 ГВтч) производители. А при повечето от останалите 513 Гвтч става дума за партньорство между европейски и азиатски производители. Чисто европейските проекти като цяло са малки, и имат затруднения с привличането на средства. Някои от тези проекти "няма да стигнат по-далеч от чертожните дъски", прогнозират експерти от BMI.