IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo: Занапред колите ще имат по-дълъг живот

Шведите ще предлагат почти всички функции в автомобила срещу платен абонамент

С настъпването на ерата на платените дигитални услуги колите ще трябва да имат по-дълъг живот, за да могат да носят приходи на производителите си, обясни един от шефовете на Volvo след изложението CES в Лас Вегас. Там шведската марка на Geely обяви партньорство с производителя на чипове Qualcomm. Volvo ще използва технологията Qualcomm Digital Cockpit, подкрепена от мощен чип, за да предлага най-различни услуги срещу абонамент в новото си електрическо EX90.
     
         
Volvo EX90
    
        
"Колите ще трябва да издържат по-дълго, и по-голяма част от стойността им ще се пада на софтуера, така че трябва да открием нови бизнес модели", заяви Мартин Кристенсон, продуктов шеф в шведската компания. "Естествено, това включва и абонаменти за някои от функциите в автомобила". Става въпрос за неща като аудио съдържание - музика и подкасти, навигация и други дигитални услуги, уточни Кристенсон.
     
      
Volvo EX90
   
    
Според него изцяло електрическият кросоувър EX90 е първият "софтуерно дефиниран" модел на компанията, в който могат да се добавят нови функции с течение на времето. Автомобилът е разработен така, че да позволява лесен ъпдейт не само на софтуера, но и на хардуера при нужда. Eдинствено за системите за безопасност Volvo обещава напълно безплатни актуализации. Това обаче не се отнася до автопилотите от ниво 3 и нагоре.

В сърцето на EX90 е мощният процесор Snapdragon SA8155. Колата ползва операционна система Android и пълен пакет дигитални услуги от Google.

  
  

 

0 от 500
  • #9
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Лошо Седларов, лошоо, особено за тези, които вярваха, че с ел. автомобилите нещо ще им стане по-евтино. Напротив, още по-скъпо ще стане да имаш автомобил. Малко извън темата на статията, но относно разходи, всичко само ще се увеличава. Ще спрат субсидиите, безплатното зареждане и паркиране в платени зони. Също държавата трябва да запълни от някъде липсата на парите от акциза на горивата, а данъка на ел. автомобилите също ще се увеличи. Единственото хубаво е, че въздуха в града ще се подобри.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Да, Tesla са прочути с това колко са customer-friendly :D абе гледайте си градинката и киселото зеле бе
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    ТВНЛРБ ( преди 1 година )
    Не, че съм някакъв фанатичен пюрист (или "пурист"?), но ми идва нанагорно софтуерът да е в центъра на едно средство за предвижване и всичко друго да е някаква добавка към него. Цялата тази "обсесия" с тоя софтуер и "ъптдейтването" му за мен е буря в чаша вода и показва липса на нещо по-добро, с което да изпъкнеш. Но пък още от времето на първите телефони с камери знаем, че публиката кълве на такива измислени драми, така че няма драма.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Нямат нужда от сервиз е малко преувеличено, защото и те имат гуми и окачване, а дори и накладките трябва да се сменят макар и много по-рядко заради регенеративното спиране. Освен това имат и охлаждаща течност, пък и маслото на двигателите трябва да се сменя на всеки 1,6 милиона километра. Става въпрос, че не е нужна ЗАДЪЛЖИТЕЛНА смяна на консумативи по двигателя на всеки 10-15 хиляди километра без да броим консумативите които се сменят на по-големи интервали и са по-скъпи. КОНСУМАТИВИ!!!
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 година )
    Ще трябва доста да се по трудят върху хардуера. 24 годишния ми Лексус е в отлично техническо състояние, но за тези 24 години съм сменил поне 6 компютъра..А който си мисли че електромобилите нямали нужда от сервиз - ха-ха-ха. Илонката на такива шарани продава full self driving за 12 k$.
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А защо не? Ще се учудиш ли? То чистачките пак добре, само да не вземат да решат да сложат абонамент на спирачките и въртенето на волана!
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И кво, ако не си платя ми спират чистачките ли?
  • #2
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От Тесла са много по-иновативни и имат много по-приятелски подход към клиентите. Вместо да ги дерат за допълнителни услуги, просто им улесняват живота, като им изграждат бързи зарядни станции и клиентите с радост си дават парите на тях, защото знаете че ще заредят по-бързо и по-евтино отколкото на конглокентните зарядни станции. Засега клиентите си плащат само интернета като услуга към мобилните оператори, а ъпдейтите са безплатни, но скоро ще могат да плащат на тесла и сателитен интернет.
  • #1
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето че в прав текст обясняват защо досега бяха против навлизането на електромобилите. Изведнъж им рухва целия бизнес модел да ти продадат евтина и чуплива кола, от която не печелят кой знае колко при продажбата, но след това те дерат "на абонамент" в сервиза. Но електромобилите нямат нужда от ходене в сервиз и сега търсят други начини за дране на клиентите.