IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да разберете само с поглед, че колата, която ви предлагат, е удряна?

Опитните търговци на употребявани автомобили знаят където да насочат вниманието си

В наши дни почти невъзможно да се намери цял и надежден употребяван автомобил с чиста история. Едно е обаче пребоядисана броня, а друго е претърпяна сериозна катастрофа, последствията от която са елиминирани в сервиз, който не е производителя. На пазара е пълно с такива автомобили, но в обявите за продажбата им участието в катастрофа не се съобщава. Как само с поглед може да се идентифицират сериозните аварии, които са причинили промени в геометрията на превозното средство?


употребявани автомобили


На практика почти всяка кола, дори по-нова, поне веднъж е посещавала бояджийски цех. Да не говорим за употребявани автомобили, които са сменили няколко собственици. С други думи - „чисто“ превозно средство може да бъде намерено само чрез познати, но и те сигурно ще разкрасят истината. В крайна сметка приятелството си е приятелство, но сиренето е с пари.

И все пак трябва да се направи разлика между дребни ремонти като подмяна на брони в тандем с козметични корекции и пълно възстановяване на катастрофирал. Подмяната или ремонта на ударен калник няма да влошат състоянието каросерията - това е елемент, който дори със сантиметър слой шпакловка не влияе на безопасността и управляемостта. В крайна сметка, ако не ви харесва, можете сами да си купите нова част и да смените лошо ремонтираната.

Друго нещо обаче са носещите елементи, да речем, гредите. Те със сигурност няма да бъдат сменени по време на ремонт, тъй като преди продажба никой няма да инвестира сериозно в счупена кола. Напротив – продавачът ще се опита да я приведе в състояние с изключително евтини методи, които също изискват специално оборудване. С него увреденият елемент – в случая гредата, се изпъва, за да може металът да се върне във формата от преди катастрофата. Тоест, както го е направил производителят на автомобила.


употребявани автомобили


Опитните търговци на употребявани автомобили са наясно, че това издърпване оставя следи, които са видими дори по слой шпакловка и боя. И това е първото нещо, което търсят при оглед. Преди това обаче трябва да сте наясно с принципа на работа на оборудването, нужно за подобна операция. Машината е фиксирана върху платформа, повреденият елемент е прикрепен със специални скоби към дебела верига, която всъщност се издърпва навън. Самите скоби за натегнати докрай, за да не се отделят и съответно металът в точката на закрепване се деформира.

Всичко това се вижда ясно, стига човек да знае къде да гледа. Първо се проверяват лостовете в точките за закрепване на броните, както и местата, на които каросерията е усилвана. Не е много удобно, тъй като трябва да се легне под автомобила, но така ясно ще видите следи от сериозен ремонт на каросерията - възстановяване на геометрията на колата. Ако не направите това, рискувате да получите боклук.

Експерти твърдят, че в 3/4 от случаите „изтегляната“ машина е крива и наклонена, което, разбира се, ще се отрази както на работата, така и на последствията дори от най-малката, понякога незабележима авария. С други думи, ако решите да вземете употребявана кола, не бъдете мързеливи - проверете я огледайте внимателно отвсякъде, дори и отдолу.


0 от 500
  • #15
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В България *** ще си измучат от пръстите да ти обясняват как било по евтино да караш премиум и как били супер здрави и евтини за подръжка и по добре 15 годишен лъскав премиум с кожи и сумати екстри от колкото 3/4 годишна кола от среден клас.Само и само ганьовеца да седне в лъскаво возило и да покаже колко пари има .Нищо че е купил на лизинг и не може само маслото и да купи или накладките на едното колело.И кара макс. 5 Хил. Км на година предимно градско и я хвали колко здрава била яка!
  • #14
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На запад и най-вече в Германия и Швейцария, коли с окривени греди при удар се бракуват и не подлежат на регистрация повече. Продават се евтино на чужденци и от там идва евтиния нов внос при 90% от случаите. Поради тази причина такива коли не купувам. Вземам малко по-скъпи върнати от лизинг или такива, коиъо се продават от съответната марка с история и гаранция. До този момент не съм имал проблеми с покупките. Преди години ходех и лично си вземах колите от чужбина от частни лица но сега е скъпо
  • #13
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди 2020-та "масово" можеше да се купи нова кола за 10хил евро с вноска 190-200Е. И дори тогава хората тичаха за премиум-милионник, а с днешните цени...
  • #12
    18 rate up comment 3 rate down comment
    За това нова ( преди 1 година )
    Веднъж брах такива ядове по сервизите. От тогава насам само нова кола. Предпочитам да давам по 300 лева на месец за лизинг, отколкото веднъж годишно по 3000 за ремонти и пак да карам кривия *** от автокъща "Мечтана кола"
  • #11
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Хейтър ( преди 1 година )
    Виждал съм хора да плачат от яд че са спестили 100 кинта за оглед в сервиза. Виждал съм и хора готови да дадат още 100само защото не са се стиснали. Разликата между двата типа хора е няколко хиляди лв. Хахах
  • #10
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Джоган 157 ( преди 1 година )
    Ако след покупката сте изненадан и разочарован от състоянието на колата има лаф,който е груб и обиден ,но е точен:"Кьорав на карти не играе!"Тъй,че -хубав оглед и проверка с опитен майстор...
  • #9
    27 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма не чукната кола и няма не чукната жена.
  • #8
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Удряна кола както и удряна каска се изхвърля, изпряване на греди - аз в таков нещо не се качвам.
  • #7
    28 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не ми пука дали е удряна а дали е оправена адекватно след това.
  • #6
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хората на запад не са прости - никой не си продава колата за без пари, ако е на малко километри и перфектна. А това, че са пребоядисвани части не е толкова страшно, колкото превъртяния километраж. Защото със сменени брони, врати и тн на 50к км е едно, но след 250к км реално всичко може да направи проблем.