IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо опитни шофьори изключват ESP през зимата

Има ситуации, в които тази система пречи, вместо да помага

По-голямата част от съвременните автомобили са оборудвани със системи за активна безопасност, включително ESP, или с други думи - система за стабилизиране. Експертите на NJcar обясниха защо в някои ситуации опитни шофьори изключват ESP през зимата.


ESP


На първо място, трябва да разберете как работи ESP. Системата за стабилизиране поддържа автомобила в определен курс по време на шофиране, като елиминира приплъзването на колелата спрямо пътната настилка. За това се използва автоматично спиране на прекомерно плъзгащото се колело и намаляване на подаването на гориво към двигателя.

Системата за стабилизиране обаче може да помогне на начинаещия шофьор да се измъкне при поднасяне, което не бива да се пренебрегва, особено, ако човекът зад волана има малко опит и не знае как да реагира в подобни ситуации. Това със сигурност ще му спести някои неприятности в зимни условия.

Много шофьори са се сблъсквали с такава ситуация на хлъзгав път или на сняг, когато ESP се активира при натискане на педала за газ и вместо уверен рев на двигателя и високи обороти, колата започва да се движи съвсем бавно. Това се случва, защото ESP „задушава“ двигателя, откривайки приплъзването на задвижващите колела.


ESP


Поради тази причина по-опитните шофьори, а и не само те, изключват ESP през зимата. Това помага за по-бързо ускорение, както и за по-уверено движение по сняг или заледени пътища. С натискате на бутона ESP OFF" те получават пълен контрол над автомобила, за да поставят колата в контролирано занасяне или просто да излязат от снежна преспа. Това помага в случай на обилен снеговалеж, например, когато под колелата има снежна покривка, комбинирана с с киша от реагенти против заледяване. Тоест, пътят е много хлъзгав.

Факт е, че ESP по-скоро пречи при рязко и неочаквано спиране на автомобила отпред. Това може да стане при движение в градски трафик, когато колата отпред рядко спре, за да пропусне друго превозно средство или пешеходец.

Системата може да пречи и при движение извън града през зимата по заснежен път. Тогава на шофьора му се налага да изкачи наклон, като автомобилът се нуждае от повече мощност. При подаване на газ включеното ESP усеща приплъзването на колелата и веднага намалява оборотите и мощността на двигателя.

Подобни ситуации обаче не са чак толкова чести и затова като цяло изключването на ESP не се препоръчва. Защото в повечето случаи електронната система за стабилизация помага на шофьора и чу спестява неприятности.


0 от 500