fallback

Защо окачването на съвремените автомобили се поврежда бързо

Експерти посочиха жизнения цикъл на повечето детайли от ходовата част

Всеки шофьор се е сблъсквал с необходимостта от ремонт на окачването на автомобил по един или друг начин. И вече му е ясно, че „шасито“ на съвременните автомобили излиза много по-бързо от строя, отколкото при колите преди 20 години. Експертите от Njcar обясняват защо животът на окачването на сравнително нови автомобили е значително намален.

Факт е, че оптималният жизнен цикъл на лек автомобил отдавна е изчислен от търговците. За производителите на автомобили е неизгодно да произвеждат „вечни" автомобили, които няма да се развалят, тъй като в този случай никой няма да купува резервни части и друго оборудване.

Ресурсът на амортисьорите на модерен автомобил съзнателно е намален до 70 000-80 000 км, на лагерите на колелата - до 100 000 км, а пружините - до 150 000 км. Гумените детайли отдавна са се превърнали в консумативи, които при някои модели трябва да се сменят на всеки 30 000-40 000 км. По същата причина гаранцията на производителя за частите на окачването е няколко пъти по-малка, отколкото за други основни агрегати на автомобила.

Всичко това е резултат от по-евтиното производство и е начин за автомобилните производители да извличат супер печалби. Умишленото намаляване на ресурса на автомобила води до факта, че в много държави, особено в тези с по-висок стандарт, повечето хора се опитват да се отърват от автомобила при пробег до 100 000 км и да го сменят с нов.

Друга причина за намаляването на експлоатационния живот на частите на ходовата част е активното използване на многозвенни схеми, активни стабилизатори и напълно контролирано шаси. Всички тези детайли и система имат сложна конструкция, но въпреки това те се използват дори в масовите автомобилни сегменти.

Освен това производителите на автомобили започнаха да намаляват теглото на автомобилите, за да намалят разхода на гориво. Поради това при проектирането на окачването по-често се използват леки части, които са по-малко способни да издържат на сериозни натоварвания. От това страдат колите дори в държави с качествени пътища, да не говорим за тези в Източна Европа, където на много места състоянието на пътя е ужасно.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Карам Алфа Джулия, закупена нова от Ауто Италия 2017 и съм вече на близо 90К километра. Колата е като нова. Вероятно говорите за немските бангии
  • #5
    Муахаха ( преди 1 година )
    Първата ми кола, 6 годишен Голф 2, сменях амортисьори всяка година. След това всичките ми коли са или нови или демо автомобили, до сега по окачване нищо не съм правил!И ако може някой да ми обясни, как е заложен ресурса на окачването на една нова кола?Ако аз карам основно сам по магистрала, а друг в град по павета и "легнали полицаи" натоварен до горе със стока, все на 70-80 000км ли ще си отидат "изчислените" амортисьори?!?
  • #4
    онзи ( преди 1 година )
    защото "мислят" за клиентите си как да ги доят. и за екологията с глупавите евро стандарти, които не трябва да им ги дават ако произвеждат трошливи ЕКО ***...
  • #3
    Ради ( преди 1 година )
    Карам Меган 3 на270000км освен консумативи друго нищо не е пиано.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    РАВ 4 на 210 000 км купен от мен почти нов върнат от лизинг на 7000 км е с всичко оригинално по окачването, което не е пипано до този момент. Колата се обслужва в официалния сервиз на марката на всеки 15 000 км и там гледат окачването също. Само консумативи до сега подмяна на течности и филтри. Железен автомобил.
  • #1
    Анонимен ( преди 1 година )
    Пътищата верно не са ни хубави ама пък живот на амортесьори 70-80 хил км. Карам ФВ купуван чисто нов през 2014 не съм сменял амортесьори или пружини. Сменяни са само 3 тампона.
fallback
Последни