fallback

Защо окачването на съвремените автомобили се поврежда бързо

Експерти посочиха жизнения цикъл на повечето детайли от ходовата част

Всеки шофьор се е сблъсквал с необходимостта от ремонт на окачването на автомобил по един или друг начин. И вече му е ясно, че „шасито“ на съвременните автомобили излиза много по-бързо от строя, отколкото при колите преди 20 години. Експертите от Njcar обясняват защо животът на окачването на сравнително нови автомобили е значително намален.

Факт е, че оптималният жизнен цикъл на лек автомобил отдавна е изчислен от търговците. За производителите на автомобили е неизгодно да произвеждат „вечни" автомобили, които няма да се развалят, тъй като в този случай никой няма да купува резервни части и друго оборудване.

Ресурсът на амортисьорите на модерен автомобил съзнателно е намален до 70 000-80 000 км, на лагерите на колелата - до 100 000 км, а пружините - до 150 000 км. Гумените детайли отдавна са се превърнали в консумативи, които при някои модели трябва да се сменят на всеки 30 000-40 000 км. По същата причина гаранцията на производителя за частите на окачването е няколко пъти по-малка, отколкото за други основни агрегати на автомобила.

Всичко това е резултат от по-евтиното производство и е начин за автомобилните производители да извличат супер печалби. Умишленото намаляване на ресурса на автомобила води до факта, че в много държави, особено в тези с по-висок стандарт, повечето хора се опитват да се отърват от автомобила при пробег до 100 000 км и да го сменят с нов.

Друга причина за намаляването на експлоатационния живот на частите на ходовата част е активното използване на многозвенни схеми, активни стабилизатори и напълно контролирано шаси. Всички тези детайли и система имат сложна конструкция, но въпреки това те се използват дори в масовите автомобилни сегменти.

Освен това производителите на автомобили започнаха да намаляват теглото на автомобилите, за да намалят разхода на гориво. Поради това при проектирането на окачването по-често се използват леки части, които са по-малко способни да издържат на сериозни натоварвания. От това страдат колите дори в държави с качествени пътища, да не говорим за тези в Източна Европа, където на много места състоянието на пътя е ужасно.

fallback
  • #16
    Хейтър ( преди 1 година )
    Всичко написано е напълно невярно, даже е точно обратното хахахахахах
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Това за големите ремонти на окачване в западна Европа след 70-80 хиляди км може да са единични случаи. Или на хора които прочели че амортисьори се сменят на 50 хиляди и тичат да правят оборот.
  • #14
    Анонимен ( преди 1 година )
    Много са си хубави новите коли. Имах по-стара 5-та серия от 2002, предните амортисьори ги смених на 200х км защото единия протече след зимата, задните така и не ги смених и я продадох на 385х км. Сега на ФВ освен три тампона и един заден лагер, друго не е пипано за 134х км основно в Бг и северна Гърция
  • #13
    Жеко ( преди 1 година )
    Каквото и да се опитвате да ми навивате на оная рсбота, факт е, че съвременните автомобили са в пъти по-надежни. Илюзия е, че старите автомобили са се ррмонтирало по-малко. Мила родна картинка беше всяка събота и неделя хората да си лежат под колите въпреки, че тогава се изминаваха много по-малко километри. И каквото и да смениш по окачването все нещо проскърцваше и потракваше.
  • #12
    Aex ( преди 1 година )
    Карам Saab 9-3 2008ма .Купих го чисто нов.185000 мили е навьртял до момента. Ремьци,филтри, масла,гуми, накладки , веднъж съединител и две крушки.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Новите са достатъчно по тежки, понякога до 50%, от съответните модели отпреди 20г. Съответно окачването е подложено на допълнително натоварване. Аз за 150к навъртяни на чисто нов автомобил съм сменил 4 тампона и 2 биелетки. Нищо друго. Смятам го за нормално!
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Амортисьор на 100 хил е с драстично намалени качества. Друг въпрос е че в България ги сменяме на по 300 хиляди и чакаме да потече.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    От коментарите по-долу става ясно , че съвременните автомобили са много по-надеждни от едновремешните .
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    Абе смеешко! Имам 159ка на която лично съм направил от 0 до 240 000км в България и Гърция и имам сменени само два горни носача и два глокмилни накрайника за това време! Айде да не ми разправяш легенди за коли дошли в БГ на 500 000км от италианските и немски автоморги!
  • #7
    Свой ( преди 1 година )
    Алфа на 90к и не е счупена.Тия ги разправяй другаде.Няма по голям трошлив *** от италианските.Точно тяхното окачване е най кашкавалено.
fallback
Последни